Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-25@01:10:10 GMT

دلارزدایی روس‌ها ادامه دارد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۳۹۶۹

دلارزدایی روس‌ها ادامه دارد

در ادامه تلاش روس‌ها برای فاصله گرفتن هر چه بیشتر از دلار مقامات مسکو ۵ میلیارد دلار از درآمد‌های نفتی خود را در ماه می‌به یورو و یوآن تبدیل کردند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری دانشجو، وزارت اقتصاد روسیه اعلام کرد که دولت این کشور ۵ میلیارد دلار از درآمد‌های نفتی خود را در ماه می‌به یورو و یوآن تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اقدام بخشی از رویکرد روس‌ها برای کاهش وابستگی به دلار در حساب ذخیره ارزی این کشور و کاهش آسیب‌پذیری این کشور در برابر تحریم‌های آمریکا انجام شده است.

به گزارش راشاتودی، بنا به اعلام وزارت اقتصاد روسیه، صندوق رفاه ملی این کشور که درآمد‌های نفتی روسیه را در خود جای داده، ۴ میلیارد دلار از دارایی‌های خود را به یوآن و یک میلیارد دلار آن را هم به یورو تبدیل کرده است.

این وزارتخانه روس هفته گذشته اعلام کرده بود که قرار است مام دارایی‌های دلاری این صندوق به دیگر دارایی‌ها تبدیل شده و سهم دلار از آن به صفر برسد، البته هنوز ۳۵ میلیارد دلار دیگر در صندوق رفاه ملی روسیه وجود دارد.

ایوان چاکاروف، کارشناس موسسه سیتی گروپ در مسکو، در این باره گفت: این اقدام احتمالا با هدف پایین آوردن آسیب پذیری روسیه پیش از دیدار بایدن و پوتین انجام شده است.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه هم اخیرا در حاشیه برگزاری مجمع اقتصادی سن پترزبورگ، گفته بود که روسیه نمی‌خواهد به طور کامل استفاده از دلار را کنار بگذارد، اما تحریم‌های آمریکا مسکو را مجبور کرده تا به دنبال دیگر ابزار‌های پرداخت برود.

سال‌هاست که روند دلارزدایی از اقتصاد روسیه در دستورکار دولت این کشور قرار داشته و روس‌ها تلاش می‌کنند تا آنجا که می‌توانند وابستگی خود را به این ارز کاهش دهند. به عنوان مثال طی سه ماهه نخست سال ۲۰۲۰ سهم دلار از حجم مبادلات پکن ـ مسکو برای نخستین بار به زیر ۵۰ درصد رسید. ۴ سال پیش از این سهم دلار در مبادلات دو کشور بالای ۹۰ درصد بود.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: حذف دلار ارزش دلار اقتصاد روسیه توافق پولی و بانکی جنگ اقتصادی میلیارد دلار روس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۳۹۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود

به گزارش قدس خراسان، حجت الاسلام هادی صاحبقرانی ظهر سه شنبه در نشست خبری نوزدهمین آزمون سراسری اعطا مدرک تخصصی به حافظان قرآن کریم اظهار کرد: بزرگترین رویداد قرآنی در استان روز جمعه ۱۴ اردیبهشت با حضور ۱۶۱۸ حافظ قرآن در ۷ حوزه در استان برگزار می‌شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی در خراسان رضوی با بیان اینکه این تعداد حافظ یک عقبه‌ای دارد، ادامه داد: سالهای قبل فراخوانی برای حفظ و مأنوس بودن با قرآن توسط رهبری به کل جامعه داده شده و همین امر باعث بروز این تعداد حافظان قرآن شد.

وی گفت: مؤسسات و جلسات قرآنی شکل گرفت و این حافظان را پرورش داد و باید این افراد مورد حمایت قرار بگیرند.

صاحبقرانی گفت: مدرک معتبر توسط سازمان سنجش و آموزش و پرورش به حافظان قرآن اعطا می‌شود که این آزمون قبلاً توسط آموزش عالی انجام می‌شد و پس از راستی آزمایی این امر به سازمان تبلیغات محول شد.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: حافظانی که در آزمون قبول شوند با این مدرک در مقاطع دانشگاهی ادامه تحصیل می‌دهند.

وی در خصوص نحوه برگزاری آزمون گفت: بعد از کسب امتیاز کتبی، حافظان به مرحله شفاهی راه پیدا می‌کنند که در مرحله شفاهی تجوید، صوت و لحن، وقف و ابتدا و حسن حفظ امتیازدهی می‌شود.

صاحبقرانی با بیان اینکه اگر جایگاهی برای اساتید قرآن دیده شود، در سالهای آینده شاهد رونق بیشتر قرآن آموزان خواهیم بود، ادامه داد: اگر دغدغه‌ای برای ظهور قرآن در فضای جامعه داشته باشیم که در قرآن ظرفیت‌های بسیار زیادی داریم و برنامه محفل یک نمونه کوچکی از آن است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در خصوص تعداد مؤسسات قرآنی گفت: ۳۰۰ خانه قرآن، ۲۵۰۰ جلسه قرآن و ۲۰۰ مرکز قرآنی در استان داریم.

وی گفت: حافظان قرآن در حال حاضر فقط از نظر شاخصه‌های کمی مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و شرایط به دست آوردن شاخصه‌های کیفی و بعد از آن ارزیابی حافظان کار سخت و ایده آلی است، این آزمون‌ها و مأنوس با قرآن بودن مقدمه آن شرایط ایده آل است.

صاحبقرانی ادامه داد: مطالبه مقام معظم رهبری در تربیت ۱۰ میلیون حافظان قرآن کریم به یک مطالبه عمومی و گفتمان باید تبدیل شود.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • لمس یک میلیارد دلاری صادرات به روسیه
  • نخست وزیر انگلیس: پیروزی پوتین امنیت تمام اروپا را تهدید خواهد کرد
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود
  • سوئیس ۳۱۸ میلیون دلار از دارایی‌های روسیه را آزاد کرد
  • سوئیس بخش بزرگی از دارایی‌های مسدود شده روسیه را آزاد کرد
  • دلار تقریبا از مبادلات تجاری مسکو و پکن حذف شد
  • روسیه : پیشروی‌های ما در اوکراین همچنان ادامه دارد
  • مصمم به ارتقای روابط ایران و پاکستان هستیم/ افزایش سطح روابط تجاری به ۱۰ میلیارد دلار در گام اول
  • کلید ۹۵ میلیارد دلاری برای دو جنگ؟
  • موج جدید مدعیان «دلارزدایی» از اقتصاد ایران چه می‌خواهند؟