به گزارش خبرگزاری فارس، متن سخنان خطبه‌گونه حجت‌الاسلام محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران که امروز جمعه 21 خرداد 1400 ایراد شد به شرح ذیل است:

بِسمِ اللهِ الرَّحمنِ الرَّحیم

الحَمدُ لِلَّهِ رَبِّ العَالَمِینَ وَ صَلّی اللهُ عَلَی سیِّدِنا و نَبیِّنا مُحَمَّد وَ عَلی أهلِ بَیتِهِ الطَّیِّبِینَ الطَّاهِرِینَ المَعصومینَ المُکَرَّمین

قَالَ اللَّهُ العظیم فِی مُحکَمِ کِتَابهِ «اِنَّ اللهَ یَامُرُکُم اَن تُؤَدُّوا الاَماناتِ‌ اِلى‌ اَهلِها وَ اِذا حَکَمتُم بَینَ النّاسِ اَن تَحکُموا بِالعَدل»

با عرض ادب و سلام حضور برادران و خواهران گرانقدر و به امید آن که انتخابات پیش رو راه را برای انسجام وحدت ملی و تحکیم ارکان نظام، جمهوریت و اسلامیت هموار کند و با حضور و مشارکت شایسته و انتخاب صحیح ظرفیت های نظام جمهوری اسلامی در خدمت به ملت عزیز و بزرگوار افزایش یافته، بر کارایی نظام جمهوری اسلامی و اقتدار او افزوده شود.

کریمه مبارکه ای که تلاوت شد، یکی از آیات ویژه قرآن کریم است که جامعه بشری و مخاطبان قرآن کریم را به پاسداری از امانت ها دعوت می کند.

حفظ امانت، حراست از امانت، یکی از مطالبات انسان آراسته به حیات عقلانی است. انسان عاقل و هوشمند سعادت خود و جامعه را در پاسداری و حفظ از امانت می بیند و مشاهده می کند لذا این امر «اِنَّ اللهَ یَأمُرُکُم اَن تُؤَدُّوا الاَماناتِ‌ اِلىٰ‌ اَهلِها» از اوامر ارشادی است، ارشادِ به حکم عقل است. ای انسان، جوامع انسانی، عاقل باشید، عاقلانه قدم بردارید، امانتهای خرد و درشت را به افراد شایسته بسپارید و کسانی که امانتی در دست دارند، آن امانت را به شایستگی حراست بنمایند. در روایتی وجود مبارک امام کاظم علیه الصَّلاة و السَّلام می فرمایند که « إِنَّ أَهلَ اَلْأَرضِ لَمَرحُومُونَ مَا تَحَابُّوا وَ أَدَّوُا اَلأَمَانَةَ » مردم جامعه انسانی مورد رحمت و عنایت ویژه خدای متعال اند اگر از سه ارزش و فضیلت حراست کنند و آراسته به آن باشند. یک؛ «ما تحابّوا» یکدیگر را دوست بدارند. دوست داشتن انسان ها، علاقه به انسان ها، راه را برای فرو آمدن رحمت الهی هموار می کند.

از ویژگی‌های برجسته پیشوایان دین، محبت به انسان‌هاست. این محبت است که پیامبر اعظم را در جایگاهی قرار می دهد که خدای متعال می فرماید چه می کنی با خویشتن، جان خود را در معرض هلاک قرارداده ای به واسطه شدت علاقه به انسان و هدایت انسانها «فَلَعَلَّکَ بَاخِعٌ نَفسَکَ عَلَىٰ آثَارِهِم إِن لَم یُؤمِنُوا بِهَٰذَا الحَدِیثِ أَسَفًا» شدت علاقه پیامبر به انسان و سعادت انسان، حیات انسان، موجب شده است که تأسف و تأثر بر انسان هایی که در راه مستقیم گام برنمی‌دارند جان پیامبر اکرم را در معرض خطر قرار دهد. ما باید یکدیگر را دوست بداریم، همانگونه که خانواده و فرزندان خویش را دوست می داریم.

یکی از توصیه‌های ویژه امیرالمؤمنین علی علیه السّلام به مالک اشتر این است که انسان ها را دوست بدار با محبت و رحمت با آنها برخورد بنما «فإنَّهُم صِنفانِ » زیرا انسان ها به دو گروه تقسیم می شوند «إمّا أخٌ لَکَ فی الدِّینِ» یا برادر دینی تو هستند، مسلمانند، «أو نَظیرٌ لَکَ فی الخَلقِ» یا مانند تو انسان اند و تو باید به انسان عشق بورزی، انسانها را دوست بداری «ما تحابّوا» اما ویژگی دوم که راه را برای نزول رحمت الهی هموار می کند «وَ أَدَّوُا اَلأَمَانَةَ» امانت را اوّلاً به دست اهلش بسپاریم؛ ثانیاً کسانی که امانتی در دست دارند، آن امانت را به شایستگی حفظ بنمایند، در انجام وظیفه خویش کوتاهی نکنند و ویژگی سوم «و عَمِلوا بِالحقّ» واقعاً اگر ما به این فضائل آراسته شویم گمان می کنید به سرعت تهدیدها را به فرصت ها تبدیل نخواهیم کرد «عَمِلوا بِالحَقّ» حق مدار باشند، علم مدار باشند، آنچه مسیر حرکت آنها را تعریف می‌کند، هواها، هوس‌ها، گرایشها، امیال سیاسی، حزبی و جناحی نباشد. حق مسیر حرکت انسان را تعریف کند.

امیرالمؤمنین علی علیه الصَّلاة و السَّلام در نامه‌ای که به قاضی منصوب خویش در اهواز می‌نویسند، مرقوم می دارند «اِعلَم یا رِفاعَةُ أنَّ هٰذِهِ الإِمارَةَ أمانَةٌ» رفاعه آگاه باش! حکومت قدرت سیاسی که تو در یکی از حوزه‌های او انجام وظیفه می کنی، امانت الهی است در دست ما « انّ هذه الإِمارَةَ أمانَةٌ»  بعد می‌فرمایند رفاعه آگاه باش «فَمَن جَعَلَهَا خِیَانَةً فَعَلَیهِ لَعنَةُ اَللَّهِ إِلَى یَومِ اَلقِیَامَةِ» اگر کسی به این امانت خیانت کند، لعنت الهی بر اوست تا روز واپسین. امانت های الهی مهم اند اما در میان امانت ها زمامداری و حکومت در جامعه انسانی آن هم در یک نظام اسلامی، امانتی بسیار مهم و خطیر است.

باید این امانت در راه حفظ حقوق مردم به کار گرفته شود، قدرت در خدمت ملت، قدرت در خدمت عدالت، قدرت در خدمت وحدت ملی، قدرت در خدمت حق، نه در خدمت باطل؛ امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرمایند «وَ مَن اِستَعمَلَ خَائِناً فَإِنَّ مُحَمَّداً صَلَّى اللَّهُ عَلَیهِ وَ آلِهِ مِنهُ بَرِیءٌ فِی الدُّنیَا وَ الآخِرَةِ. »، کسانی که قدرت را در دست می گیرند آگاه باشند به ویژه مدیران اجرایی، مدیران قضایی، کسانی که در قوای سه‌ گانه نقشی دارند در سپردن مسئولیت ها، در رأی اعتماد به دولت ها «من استَعمَلَ خائِناً» اگر مسئولیت به کسی سپرده شود که صلاحیت ندارد، اگر در این برگه رأی ما مسئولیت به کسی سپرده شد که صلاحیت او را ندارد، علی علیه السلام می فرماید پیامبر اعظم از او بریء است، او از امت پیامبر اکرم به شمار نمی آید، پس بسیار امر خطیر و کلیدی است، بعد ادامه‌ می دهند لعنت خدای متعال بر اوست تا روز واپسین.

امیرالمؤمنین علی علیه السلام در نامه دیگری که به اشعث بن قیس استاندار وقت آذربایجان مرقوم می‌دارند، می نویسند «إِنَّ عَمَلَکَ لَیسَ لَکَ بِطُعمَةٍ وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَةٌ»، این مسئولیتی که به تو سپردم، مقام استانداری، مقام فرمانداری، مقام وزارت، مقام وکالت، مقام قضاوت، این مقام طعمه نیست شکار نیست تا از او برای منافع دنیوی خویش بهره بگیری، نان و آبی برای خویش مهیا سازی «وَ لَکِنَّهُ فِی عُنُقِکَ أَمَانَةٌ» بر گردن تو امانتی است که باید فردا پاسخگوی او باشی امروز هم در برابر علی علیه السلام پاسخگویی.

در آن نامه حکومت ساز به مالک اشتر مرقوم می فرمایند «وآلِی الأمرِ علَیکَ فَوقَکَ» مالک مراقب باش علی بر بالای سر توست «واللّهُ‏ فَوقَ مَن وَلاّکَ» و خدای متعال علی را نظارت می کند. من در پیشگاه خدای سبحان پاسخگو هستم و تو در برابر من. در روایتی که بُخاری نقل می کند از پیامبر اکرم می فرماید «اِذا وُسِّدَ الاَمرُ اِلی غَیر اَهلِهِ فَانتَظِرِ السَّاعَه» اگر کار به دست نا اهلان سپرده شد، منتظر خشم خدای متعال باشید لذا بحث مسئولیت در رده های مختلف در نظام اسلامی بسیار خطیر است. اولاً؛ مسئولیت و امانت را به دست که می سپاریم.

ثانیاً؛ انسانهایی که این مسئولیت را در اختیار دارند باید در راستای انجام وظیفه و حراست از حقوق انسانها قدم بردارند. این کلام علی علیه السّلام یک تِذکار ویژه‌ای است برای همه ما «وَ اللَّهِ لَو أُعطِیتُ الأَقَالِیمَ السَّبعَةَ بِمَا تَحتَ أَفلَاکِهَا عَلَى أَن أَعصِیَ اللَّهَ فِی نَملَةٍ أَسلُبُهَا جُلبَ شَعِیرَةٍ مَا فَعَلتُه» به خدا قسم اگر همه عالم تمام عوالم هفتگانه را در دست علی بگذارند، نه یک صندلی و ریاست، نه یک تریبون و موقعیت اجتماعی و سیاسی، نه ریاست جمهوری و ریاست مجلس و ریاست قوه، اگر همه آسمانها و عوالم هفت ‌گانه را در کف علی بن ابیطالب بگذارند و از او بخواهند یک دانه را بدون ملاک از دهان یک مورچه بستاند «مافَعَلتُه» علی انجام نمی‌دهد.

برادران خواهران، محمد ابوترابی ما خود را منتسب به این شخصیت می دانیم، ما ادعا می کنیم که در مدرسه علی بن ابیطالب حضور داریم، این مدرسه اقتضائاتی دارد، حقوق مردم از مهم‌ ترین ویژگی‌های این مدرسه است لذا باید در این راه با دقت قدم برداشت «اِنَّ اللهَ یَأمُرُکُم اَن تُؤَدُّوا الاَماناتِ‌ اِلى‌ اَهلِها وَإِذا حَکَمتُم بَینَ النّاسِ أَن تَحکُموا بِالعَدلِ» بنده فکر می‌کنم یک رابطه ویژه‌ای بین صدر و ذیل این کلام نورانی وجود دارد اگر می‌خواهید حکمرانی، حکمرانی مبتنی بر آموزه‌های قرآن و وحی باشد، حکمرانی و نظام سیاسی مورد امضای قرآن باشد، باید مسئولیت ها در رده های مختلف به دست اهلش سپرده شود.

لذا امیرالمؤمنین علی علیه السلام می فرمایند «إِنَّ أَحَقَّ النَّاسِ بِهَذَا الأَمرِ أَقوَاهُم عَلَیهِ» شخصیتی که باید در رأس هرم در نظام اسلامی قرار گیرد کسی است که از همه توانا تر باشد «وَ أَعلَمُهُم بِأَمرِاللَّهِ فِیهِ» و در فهم قرآن و فهم دین گوی سبقت را از دیگران ربوده باشد. این شخصیت شایسته است و مراجعه به آراء عمومی یکی از بهترین راه‌ها و مطمئن ترین راه برای شایسته‌ سالاری است.

این که امام بزرگوار بر جمهوریت پای می فشارند، این که رهبری معظم انقلاب می‌فرمایند جمهوریت و اسلامیت دو رکن تنیده شده در آموزه های دینی است، از این زاویه است که اگر ما به آراء عمومی مراجعه کنیم، مردم را به قضاوت دعوت کنیم، یکی از بهترین و مطمئن ترین راه ها برای شایسته سالاری است.

علی علیه السلام در نامه‌ ای که به مالک اشتر می‌نویسند آنجا اشاره می‌فرمایند که رضایت مردم دلیل روشنی است بر توانایی و لیاقت و کارآمدی «إنّما یُستَدَلُّ عَلَى الصّالِحینَ بِما یُجری اللّه ُ لَهُم عَلى ألسُنِ عِبادِهِ» ببین مردم درباره او چه می گویند، گفتار مردم شاخصی است یعنی علی علیه السلام برای ارزیابی موفقیت و کارآمدی حکمرانی مالک اشتر به آراء عمومی مراجعه می‌کند، نظر مردم را دریافت می‌کند «یُستَدَلُّ عَلَى الصّالِحینَ بِما یُجری اللّه ُ لَهُم عَلى ألسُنِ عِبادِهِ» و یکی از راههایی که نظر مردم دریافت می‌شود مراجعه به آراء آنهاست «لَولا حُضُورُ الحاضِرِ وَ قیامُ الحُجَّةِ بِوجُودِ النّاصِرِ وَ ما اَخَذَ اللهُ عَلَى العُلَماءِ اَن لا یُقارّوا عَلى کِظَّةِ ظالِم، وَلا سَغَبِ مظلوم، لاَلقَیتُ حَبلَها عَلى غارِبِها» حضور انسانها آراء مردم نقش مهمی داشته در پذیرش مسئولیت، امام بزرگوار با رای مردم حکمرانی را در این کشور آغاز کرد.

امروز پشتوانه رهبری معظم و قوای سه گانه، آراء مردم است و این پشتوانه باید ارتقا پیدا کند و نقش همه ما در این حوزه کلیدی است. بنده این جا اشاره کنم سیاست ‌هایی که رهبر معظم انقلاب اسلامی در مورد انتخابات تبیین فرموده‌اند، بسیار دقیق است. مسئولیت همه نهادها را تعریف کرده است. در بند شش آمده است ممنوعیت هرگونه تخریب، تهدید، تطمیع، فریب و وعده های خارج از اختیارات قانونی، ممنوعیت هرگونه تخریب.

چرا باید نامزدهای ریاست جمهوری اینگونه خدای ناخواسته به تخریب بپردازند، این کلام امیرالمؤمنین علی علیه السلام را دقت کنید سئل امیرالمؤمنین علیه السلام «أَیُّ شَی ءٍ مِمَّا خَلَقَ اَللَّهُ أَحسَنُ» بهترین مخلوق خدای متعال کدام پدیده است؟

علی علیه السلام فرمود «اَلکَلاَمُ» سخن؛ سخن بهترین مخلوق خدای متعال است بعد سؤال شد «أَیُّ شَی ءٍ مِمَّا خَلَقَ اَللَّهُ أَقبَحُ» کدام پدیده‌ای زشت تر است فرمود «اَلکَلاَمُ» سخن؛ بعد علی علیه السلام امیر کلام فرمود همه مردم همه مسئولین کسانی که در رسانه‌ها حضور پیدا می کنید، کسانی که پشت تریبون ها قرار می گیرید علی علیه السلام فرمود «بِالکَلاَمِ اِبیَضَّتِ اَلوُجُوهُ وَ بِالکَلاَمِ اِسوَدَّتِ اَلوُجُوهُ» کلام است که روی ها را سیاه و چهره‌ها را سپید می‌کند.

کنترل زبان خود را در اختیار داشته باشید، افراد را تخریب نکنید، مدیران را تخریب نکنید، آنچه در دستان ماست از قوت‌ها و ضعف‌ها، دستاورد و کار چهاردهه مدیران این کشور است و قوت های او فراوان است.

اگر ضعف ها را نقد می‌کنیم، به قوت‌ها بپردازیم. اگر ما دستگاه اجرایی را مورد نقد قرار می‌دهیم و در او نقدهای فراوانی می بینیم، باید محاسن او را مورد توجه قرار بدهیم. انصاف در نقد و سخن و الا مخاطبان ما به سخن ما گوش نمی کنند. اگر ما را اهل انصاف نبینند، نقد ما بر علیه ما تمام خواهد شد.

لذا رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند ممنوعیت هرگونه تخریب، تهدید، تطمیع، فریب، وعده های خارج از اختیارات قانونی، کسانی که در مسند ریاست جمهوری می نشینند بدانند و می‌دانند اگر تصمیمات آنها منطقی و علمی و پشتوانه کارشناسی داشته باشد، باید به تصویب نمایندگان ملت برسد. اختیارات دولت ها را قانون تعریف می‌کند، باید بر مدار قانون حرکت کرد.

بسیاری از وعده‌هایی که مطرح می شود اگر پشتوانه علمی داشته باشد که بسیاری از آن ها ندارد، آنگاه قابل اجراست که پشتوانه قانونی داشته باشد. رهبر معظم انقلاب در بند ده سیاست های کلی قانون انتخابات می فرمایند ارتقاء شایسته گزینی همراه با زمینه سازی مناسب در انتخاب داوطلبانِ ترازِ شایسته جمهوری اسلامی ایران، این کاری است که باید دولت مردان به او همت بگمارند راه برای حضور این چهره ها هموار شود.

در بند یک ده می‌فرمایند تعیین دقیق معیارها و شاخص ها و شرایط عمومی و اختصاصی داوطلبان در چارچوب قانون اساسی با تأکید بر کارآمدی علمی، جسمی و شایستگی متناسب با مسئولیت های مربوطه و تعهد به اسلام، انقلاب، نظام اسلامی، قانون اساسی و اصل محوری ولایت فقیه بر این تأکید دارند و دربند پنجِ ده می فرمایند تعریف و اعلام معیارها، بنده اینجا عرض می کنم اگر این سیاست های کلی در عرصه انتخابات مورد توجه دقیق قرار نگیرد، راه برای مشارکت معنا دار و ارتقاء کارآمدی در اندازه مطلوب هموار نخواهد شد.

این سیاست ها در مهر ماه ۹۵ ابلاغ شده در بند پنجِ ده می‌فرمایند تعریف و اعلام معیارها و شرایط لازم برای تشخیص رجل سیاسی مذهبی و مدیر و مدبّر بودن نامزدهای ریاست جمهوری اسلامی توسط شورای نگهبان بسیار مهم است ما باید سیاست‌های کلی ابلاغی مقام معظم رهبری را در همه حوزه‌ها مورد توجه قرار بدهیم.

بنده از رسانه ملی می خواهم، از مردم عزیز می خواهم، از رؤسای جمهوری، نامزدهای ریاست جمهوری بخواهند راهکارهای شما برای سیاست های کلی ابلاغی در همه حوزه ها حوزه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی، راهکارها، برنامه شما برای اجرای سیاست‌های کلی چیست؟

سیاست های مربوط به حوزه تقنین بسیار مهم و کلیدی است و سیاست های ابلاغی رهبری معظم انقلاب در حوزه انتخابات، ۵ سال از این سیاست های کلی گذشته ابلاغ شده چند قدم نهادهای مسئول برای اجرایی شدن این سیاست ها برداشتند؟ انجام شایسته این وظایف قطعاً مردم سالاری و جمهوریت را ارتقا می بخشد.

امیدوارم مردم عزیز با حضور و مشارکت و انتخاب شایسته راه را برای ارتقاء اقتدار نظام و افزایش کارایی نظام جمهوری اسلامی هموار بنمایند.

پروردگارا ما را در راهی که  مورد رضای توست، هدایت بفرما

شهدای عالیقدر، امام شهیدان، شهدای دفاع مقدس که تمام سرمایه امروز محصول مجاهدت دیروز آنان است، شهدای مدافع حرم که اقتدار امروز امت اسلام، قهرمانان فلسطین دستاورد مجاهدت آنان است، سردار شهید سلیمانی، با شهدای کربلا محشور بفرما

بر تأییدات و توفیقات همه  خدمتگزاران صادق و دلسوز بالاخص رهبر معظم انقلاب اسلامی بیفزای

قلب مقدس امام عصر را از ما راضی بدار

و السّلام علیکم و رحمت الله

انتهای پیام/ 

عضویت در کانال تلگرام خبربان

منبع: فارس

کلیدواژه: امام جمعه موقت تهران امیرالمؤمنین علی علیه السلام امیرالمؤمنین علی علیه الس رهبر معظم انقلاب جمهوری اسلامی سیاست های کلی سیاست ها قدرت در خدمت نظام اسلامی خدای متعال مالک اشتر انسان ها أ م ان ة حوزه ها اگر ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۴۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۰۰۲۲۱۰۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

انتقاد روحانی از ۷ نامزد ریاست‌جمهوری

مهرعلیزاده انصراف داد

بازی اصولگرایان در انتخابات ریاست‌جمهوری؛ شگفتی در راه است؟

واکنش روحانی به ادعاهای رئیسی و یارانش

مردم با حضور در انتخابات کلیدواژه حضور حداقلی را باطل کنند

خبر بعدی:

زاکانی: بالارفتن مشارکت در انتخابات امکان ریشه‌کنی فساد و فقر را فراهم می‌کند

کاندیدای مستعفی انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ گفت: هر چقدر مشارکت در انتخابات بالاتر برود امکان ریشه کنی فساد و فقر و تبعیض از جامعه بیشتر می شود.

به گزارش ایسنا، علیرضا زاکانی پس از انداختن رای خود در شعبه رای گیری حسینیه جماران در پاسخ به این پرسش که چرا به‌خاطر رئیسی کناره‌گیری کردید؟ گفت: به این خاطر کناره ‌گیری کردم تا  آنچه که امام عظیم الشان مان‌دنبال می کردند و ملت رشید ایران طلب می کردند در جامعه محقق شود.

وی با تاکید بر این که بودن یا نبودن ما موضوعیت ندارد، تصریح کرد: بودن یا نبودن راه امام موضوعیت دارد، بنابراین امام به سنت‌های الهی پایبند بودند و اسلام را حداکثری می دانستند. امام حفظ نظام اسلامی را اوجب واجبات می دانستند و به هیچ وجه ضربه زدن به نظام اسلامی را جایز نمی دانستند.

زاکانی یادآور شد: امام تبعیت از ولی فقیه و امر ایشان را واجب الطاعه می دانستند، نه اینکه نظر ولی فقیه را یک نظر کارشناسی در کنار نظرات کارشناسی دیگران بنامد. امام مردم سالاری دینی را باور داشتند و می فرمودند من خادم مردم هستند و مقام معظم رهبری نیز می فرماید من نوکر مردم هستم. بنابراین برای مسئولین جایی برای آقایی و سروری باقی نمی گذارد بلکه همه مسئولان خاک پای مردم هستند.

رییس مرکز پژوهشهای مجلس ادامه داد: امام عظیم الشان ما یک موی کوخ نشینان را به همه کاخ نشینان نمی دادند، بنابراین آن روز که بخشی از مسئولان و جامعه  که دچار اشرافی گری و فرهنگ کاخ نشینی شده خلاف فرمایشات امام عظیم الشان ما است. امام عظیم الشان ما انقلاب اسلامی را با همه ابعاد آن مقدمه ظهور می دانستند که ظهور کبری اتفاق بیفتد و ما همه مقدمه هستیم. این ویژگی های امام و پیروان او است و هر چیزی غیر از این بدلی است چه پیرو امام باشد چه نباشد ما کنار رفتیم تا این هفت ویژگی در کشور حاکم شود.

زاکانی تصریح کرد: اولین توصیه من به رییس جمهور منتخب این است به حسینیه جماران بیاید و از در و دیوار اینجا درس بگیرد و در حقیقت از سادگی، بی آلایشی و آنچه که عظمت امان را رقم زد درس بگیرد. یک روز در همین حسینیه حضرت آیت الله مشکینی از امام تعریف حداقلی کردند که امام به ایشان اعتراض کردند و فرمودند برو دعا کن آدم شویم. امروز اگر از برخی مسئولان تعریف نشود مسئولان بدشان می آید یعنی عملا ما راه بیراهه‌ای را طی کردیم و هر آنچه رهبر معظم انقلاب و امام می فرمودند در برخی از مسئولان ما اثر نداشته است.

وی همچنین گفت: مسئولان باید مثل مردم در مسیر رشد و تعالی قرار بگیرند و ان شاءالله رییس جمهور آینده هم با تمسک به اسلام و تکیه به رهبری و مردم بتواند ریشه فقر، فساد و تبعیض را در کشور بکند و راه را برای تحقق آزادی، استقلال و عدالت در کنار معنویت و پیشرفت محقق کند.

زاکانی در پاسخ به پرسش خبرنگاری مبنی بر اینکه در برخی از شعب رای نام جلیلی و شما در لیست‌ها وجود دارد، گفت: فکر نکنم اما اگر چنین چیزی باشد حتما باید خط بزنند چون قانونا اشکال دارد.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر کاندیدای مورد نظرتان رای بیاورد آیا با شما برای جایگاهی صحبت شده است یا خیر، گفت: این مسئله برای من موضوعیت ندارد چرا که از نظر من بهترین جا برای خدمت مرکز پژوهش‌های مجلس است است و من در آنجا نوکری می کنم و این خیلی بد است که هر کسی هر جایی که دوست داشته باشد ول کند و جای دیگری برود.

زاکانی در پاسخ به این پرسش که گفته می‌شود به شما ما پیشنهاد وزارت داده شده، خاطر نشان کرد: خیر، بنده وزارت و رییس جمهوری را خیلی کمتر از این می بینم که بخواهم شان یک بچه بسیجی را پاس وزارت خورد کنم.

وی در پاسخ به این پرسش که اگر شما وزارت و ریاست جمهوری را در شأن بچه بسیجی نمیبینی پس چرا کاندیدا شدید، گفت: اینجا اجرایی نیست، بلکه محل فکر و کانون اندیشه مجلس شورای اسلامی است. بنده نامزد شدم چون ریاست جمهوری جایی است که با انتخاب آن تحولات بزرگی در کشور رقم می خورد و رییس جمهور بعد از رهبر معظم انقلاب دومین فرد و بالاترین رکن اجرایی کشور است و یکی از مشکلاتی که طی سالیان گذشته به خصوص این ۸ سال به ما تحمیل شده این است که کسانی بر سر کار آمدند که ویژگی هایی که برای پیروی از  خط امام ذکر کردم را نداشتند و بی خودی اسم حضرت امام را نیز خراب می کنند. بنده آمدم که اگر در صورت استقبال مردم در صحنه حضور داشته باشند تا انتهای کار بروم و از ابتدا نیز گفته بودم جریان انقلاب مهم تر از افراد آن است، از هر پنج نفر ما مهم تر بودند.

این نماینده مجلس ادامه داد: بنابراین هر کسی که اقبال بیشتری داشته باشد ما حتما به او کمک می کنیم و آنانی که وعده آمدن و رفتنشان را محاسبه مادی و معاملاتی می کنند خسر الدنیا و آخرت هستند. ما به این‌ها نه نگاه داریم و نه یک منافع دنیا ارزش نگاه کردن ندارد. هر کسی رای بیاورد رییس جمهور محترم کشور ما است و ما از همان لحظه به او برای نوکری مردم و انقلاب کمک می کنیم.

وی در پایان گفت: مشارکت مردم تاثیر بالایی دارد و منشاء استحکام درونی انقلاب و انسجام ملی و مایه پشت گرمی رییس جمهوری است که می خواهد اقدامات قاطع و اصلاح‌گرایانه را در دستور خود قرار دهد. هر چقدر رای مردم بالاتر برود امکان ریشه کنی فساد و فقر و تبعیض از جامعه بیشتر می شود.
انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ستاد مردمی قاضی زاده هاشمی:مردم و جوانان با مشارکت زمینه ایجاد دولت جوان را فراهم کنند
  • مردم و جوانان با مشارکت خود زمینه ایجاد دولت جوان را فراهم کنند
  • ستاد مردمی قاضی زاده هاشمی: مردم و جوانان با مشارکت خود زمینه ایجاد دولت جوان را فراهم کنند
  • روند انتخابات در سطح استان بر اساس جدول زمان بندی به نحو شایسته ای پیش رفته است
  • مشارکت بیشتر در انتخابات موجب اتخاذ تصمیم درست می‌شود
  • اندرسون: شایسته به ثمر رساندن گل‌های بیشتری بودیم/ ایساک هنوز جای زیادی برای پیشرفت دارد
  • مردم؛ فردی شایسته و فهمیده را انتخاب کنید
  • با مشارکت در انتخابات زمینه حفظ اقتدار نظام را فراهم کنیم
  • هوادارن افراطی پارما علیه بوفون؛ تو یک انسان پستی!
  • سفیر ایران در ایرلند:استقبال شایسته‌ای ازصندوق‌های رای به عمل آمده است
  • دولت ائتلافی پیش شرط کارآمدی جریان انقلاب است/کمپین رای سلبی همتی موثر نیست/ کار در اصلاحات به جایی رسیده که به بهزاد نبوی عتاب می کنند/ بخش زیادی از بحران اصلاحات ناشی از نبود هاشمی است/ دولت احتمالی رییسی نرمال ساز است/ دولت رییسی، دولت پایداری نیست
  • رئیس جهاددانشگاهی فارس: نگاه دولت جدید علمی و شایسته محور باشد
  • مشارکت حداکثری مردم در انتخابات زمینه یاس دشمنان را فراهم می کند
  • رفع مشکلات اقتصادی در گروی انتخاب رییس جمهوری شایسته است
  • مردم فردی شایسته و فهمیده را انتخاب کنند
  • همه بکوشند در انتخابات مشارکت کنند
  • احمدی: شرایط کرونایی مانع مشارکت نیست
  • انتخاب شایسته مایه پیشرفت کشور است
  • توانایی اجرای عدالت از مهمترین ویژگی های کارگزار اصلح از دیدگاه حضرت امیر (ع) است
دیگران می‌خوانند: