Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل امروز (جمعه) در توئیتی با بیان این که تحریم های غیرقانونی آمریکا فقط مردم ما را از دارو محروم نکرده ، نوشت: این تحریم ها همچنین مانع پرداخت حقوق معوقه ایران به سازمان ملل متحد شده است.

وی افزود: سازمان ملل متحد پس از بیش از ۶ ماه کار بر روی این موضوع، امروز اعلام کرد که بودجه را دریافت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تخت روانچی تصریح کرد: اکنون همه تحریم های غیرانسانی باید برداشته شود.

به گزارش فارس، یک سخنگوی سازمان ملل متحد جمعه تصریح کرد ایران حق رأی خود در مجمع عمومی این سازمان را که به دلیل عدم پرداخت بدهی تعلیق شده بود مجدداً به دست آورده است.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران سازمان ملل حق رای سازمان ملل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۴۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روسیه: شورای امنیت سازمان ملل باید رویکرد خود را در قبال کره شمالی تغییر دهد

ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز جمعه گفت که قطعنامه اخیر وتو شده در شورای امنیت سازمان ملل که خواستار تمدید تحریم‌ها علیه کره شمالی شده است، بر ناکارآمدی این اقدامات تاکید دارد و بیانگر درخواستی از شورا برای تجدید رویکرد خود در قبال شبه جزیره است.

زاخارووا گفت: برای ما واضح است که شورا دیگر نمی‌تواند بر اساس الگو‌های قدیمی درباره مشکلات شبه جزیره کره عمل کند. طی سال‌ها، اقدامات محدودکننده بین‌المللی به بهبود وضعیت امنیتی در منطقه کمکی نکرده است.

وی افزود که تحریم‌ها «تأثیر انسانی شدیدی بر جمعیت غیرنظامی» در کره شمالی دارد و تشدید درگیری‌ها در منطقه «ناشی از فعالیت‌های نظامی تهاجمی فزاینده ایالات متحده و متحدانش است».
خبرگزاری آسوشیتدپرس دیروز گزارش داد روسیه با وتوی قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد، به شکل موثری نظارت هیاتی از کارشناسان این نهاد بر تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی را لغو کرد. قطعنامه‌ای که با حمایت آمریکا به شورای امنیت پیشنهاد شد برای یکسال دیگر ماموریت این هیات را تمدید می‌کرد، اما وتوی روسیه این عملیات را متوقف می‌کند.
از بین ۱۵ عضو شورای امنیت، ۱۳ عضو به این قطعنامه رای مثبت دادند. روسیه آن را وتو و چین به آن رای ممتنع داد.
واسیلی نبنزیا سفیر روسیه در سازمان ملل، پیش از این رای‌گیری به اعضای شورای امنیت گفت که کشور‌های غربی در تلاش هستند تا کره شمالی را سرکوب کنند و تحریم‌ها به بهانه مهار برنامه هسته‌ای این کشور، «بی‌ربط» و «به دور از واقعیت است».
این قطعنامه تغییری در تحریم‌ها علیه کره شمالی ایجاد نمی‌کرد.
رویترز در همین زمینه گزارش داد: روسیه روز پنجشنبه تمدید سالانه ماموریت هیات کارشناسان نظارت بر اجرای تحریم‌های طولانی‌مدت سازمان ملل علیه کره شمالی به دلیل برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک این کشور را وتو کرد.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • روسیه: شورای امنیت سازمان ملل باید رویکرد خود را در قبال کره شمالی تغییر دهد
  • وتوی روسیه به نفع پیونگ یانگ؛ قدرت‌های بزرگ باید از خفه کردن کره شمالی دست بردارند
  • انتقاد سازمان ملل از قانون شکنی‌های رژیم صهیونیستی
  • کمیته تحریم‌های کره شمالی به کار خود ادامه خواهد داد
  • مقام سازمان ملل: تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است
  • تحمیل قحطی در غزه، جنایت جنگی است
  • لزوم تحریم همه جانبه علیه رژیم صهیونیست
  • اعتراف نظامی صهیونیست به بمب گذاری دفاتر آنروا
  • لبنان: ۲۲ شکایت‌نامه علیه اسرائیل به سازمان ملل ارائه کردیم
  • روسیه برای دریافت پول فروش نفت به مشکل خورد