Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-19@11:19:14 GMT

اصلاح انواع قراردادهای کار در دولت آینده

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۴۰۹۸

اصلاح انواع قراردادهای کار در دولت آینده

دبیر کل کانون عالی انجمن های صنفی کارگران با تاکید بر رفع هرگونه تبعیض در بکارگیری نیروهای کار بر اصلاح انواع قراردادهای کار و نظام پرداختی ها در دولت آینده تاکید کرد.

هادی ابوی در گفت و گو با ایسنا، درباره مطالبات جامعه کارگری از کاندیداها و محوریت کارگران در برنامه های آنها اظهار کرد:در مورد کاندیداها مساله مهم این است که قبل از ارائه برنامه،   کارنامه عملی از خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وقتی مناظره های قبلی، برنامه ها و دیدگاه های کاندیداها را ملاحظه و بررسی می کنیم برخی کاندیداها شعار می‌دهند در حالی که سال های متمادی در کشور مسئولیت داشتند. انتظار این بود که در برنامه هایی که ارایه می دهند، برنامه مشخصی هم برای کارگران داشته باشند ولی اطلاعات چندانی درباره مسائل و مشکلات جامعه کارگری وجود نداشت.

وی ادامه داد: در دیداری که با برخی از کاندیداها داشتیم و مسائلی که مطرح کردیم دیدگاه آنها این است که باید اشتغال پایدار در کشور ایجاد و جلوی اخراج های ظالمانه گرفته شود. ما انتظار داریم کاندیداها تشکل‌های رسمی کارگری و حتی کارفرمایی را بشناسند و قانون کار و قانون تامین اجتماعی را مطالعه کرده باشند.

دبیرکل کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران با بیان اینکه توجه به چنین موضوعاتی در جامعه  کارگری تأثیرگذار است، اظهار کرد: وقتی کارگران احساس کنند که در برنامه های کاندیداها جا دارند و به مطالبات آنها توجه می شود، برای حضور پای صندوقهای رأی انگیزه پیدا می کنند.

ابوی درباره تنوع قراردادهای کار و پرداختهای متفاوت به نیرو های کار در مواضع برخی کاندیداها نیز گفت: در دیدارهای خود با کاندیداها راهکارهایمان را در خصوص برخی مسایل و موضوعات از جمله قراردادهای کار ارایه کردیم. در حال حاضر ۹۵ درصد کارگران قرارداد موقت هستند ولی وقتی شغلی دائمی و پایدار است معنا ندارد که قرارداد آن موقت باشد.

این مقام مسئول کارگری تصریح کرد: وقتی سرمایه ای در جایی پیچ می شود و ما این همه اختیار و بودجه دولتی داریم چرا باید پیمانکار بگیریم و ۳۰ درصد هزینه بیشتر بدهیم؟

وی با تاکید بر اصلاح قراردادهای کار ابراز امیدواری کرد: در دولت آینده موضوع اصلاح قراردادهای کار و تنوع قراردادها در دستور کار قرار گیرد و نظام پرداختی ها مورد بازبینی قرار گیرد.

به گفته ابوی در حال حاضر در برخی مجموعه ها بخشی از نیروهای کار، کارمندی و بخشی دیگر کارگری هستند و با پرداخت های متفاوت به کار گرفته شده اند در حالی که نباید تبعیض بین نیروهای کار دیده شود و حقوق آنها مورد اجحاف قرار گیرد.

منبع: الف

کلیدواژه: قراردادهای کار برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۴۰۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت پویش دوشنبه‌های ورزشی کارگران به کارخانه‌ها

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، اعضا و مسئولان انجمن ورزش‌های همگانی صبح امروز (سه‌شنبه ۲۸ فروردین ماه) در محل سالن جلسات با رییس فدراسیون دیدار کردند.   رمضی رییس فدراسیون ورزش کارگری در این دیدار به اعضای این انجمن گفت: هر وقت ورزش‌های همگانی رکود داشت، فعالیت‌های ورزش کارگری هم متوقف شد. بار‌ها هم گفتم که کار کردن در ورزش همگانی دواطلبانه است و هر فردی که در این مجموعه مسئولیت می‌پذیرد؛ باید چند برابر وقت خودش را برای انجمن بگذارد. اما نهایتاً در پایان کار، حس خوبی برای اعضای انجمن باقی می‌ماند.   وی با اشاره به اینکه تمرکزم روی انجمن ورزش‌های همگانی بسیار بالاست، اظهار داشت: پیشنهاد دارم که در تمامی ظرفیت‌های استان‌ها استفاده کنید و فعالیت‌ها تداوم داشته باشد. بر همین اساس دوشنبه‌های ورزش کارگری از سر گرفته شود، چون جامعه عظیمی را در برمی‌گیرد.   در پایان این دیدار، رمضی رئیس فدراسیون ورزش کارگری احکام بهادران به عنوان (رئیس)، عسگری (دبیر)، شکری (آموزش)، محمدی (ورزش صبحگاهی) و برادری (مسئول کمیته یوگا) را اعطا کرد.   ضمناً آقایان عسگری و شکری به عنوان دبیر و مسئول آموزش، همکاری خودشان را با انجمن ورزش‌های همگانی کارگری کشور آغاز کردند.

دیگر خبرها

  • ◄ صدای اعتراض کارگران راه آهن در آمده است!/حقوق کفاف معاش را نمی‌دهد
  • فرهنگ تجلیل از کارگران در جامعه تبیین شود
  • جامعه مرهون تلاش و همت تمامی کارگران است
  • حقوق بگیران بخوانند/ مصوبه دستمزد کارگران تغییر می کند؟
  • بازنگری مصوبه دستمزد منع قانونی ندارد
  • تغییرات دولت در بخش اول لایحه بودجه اصلاح شد/گزارش بخش دوم بودجه تا پایان هفته آینده به صحن مجلس ارائه می شود
  • جشن بزرگ کارگری در میبد
  • یک فعال کارگری: قدرت خرید دستمزد کارگران به پایین ترین میزان در تاریخ شورایعالی کار رسیده است
  • بازگشت پویش دوشنبه‌های ورزشی کارگران به کارخانه‌ها
  • نشست نمایندگان تشکل های کارگری وکارفرمایی با استاندار کردستان