Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به میمنت ولادت سراسر خیر کریمه اهل بیت، خواهر امام مهربانی‌ها، سراسر ایران اسلامی پر از شور و شادی است، فرشتگان نغمه می‌خوانند و افلاکیان بر این بانوی شهر قم سلام می‌فرستند.

در حرم شمس الشموس نیز عصر امروز ویژه برنامه‌ای به‌مناسبت این میلاد فرخنده در رواق امام خمینی(ره) در حال برگزاری است و ذکر صلوات بر برکت این حریم افزوده و قلب‌ها را جلا می‌دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به یمن این فرخنده میلاد حرم مطهر رضوی گل باران شد و لبخند از لبان زائران این قطعه از بهشت نمی‌افتد، مادران مشهدی به همراه دخترانشان به این حریم الهی آمده‌اند.

روز دختر است و دختران در این روز بیش از پیش بر خود می‌بالند و دل‌هاشان سرشار از نور امید است.

گل‌‌ها در دستان ریحانه‌های شهر بهشت طراوت این جشن را چند برابر کرده و همه با پرچم‌های در دستشان، از زهرای اطهر مدد می‌گیرند.

از کودک و نوجوان گرفته تا جوان و پیر همه در این مراسم حضور دارند تا در شب میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) از ثامن‌الحجج رونما بستانند.

آینده ایران را دخترها می‌سازند

حجت الاسلام شهاب مرادی سخنران این مراسم است، این استاد حوزه و دانشگاه با بیان اینکه آینده ایران را دخترها می‌سازند، بیان می‌کند: این جمله امام خمینی(ره) است که گفت زن مربی جامعه است.

وی تاکید می‌کند: در آینده هر پسر و دختری که به دنیا بیاید اگر مادرش او را بلندنظر تربیت کند، جامعه تضمین است.

مرادی با بیان این مسئله که تمام نقاط ضعف و قوت فرهنگی ما مربوط به مادر است، می‌گوید: برای تکریم زن باید آن‌طور که شایسته است، تلاش کنیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه روز دختر روز یادآوری مهربانی است، اضافه می‌کند: خدا طبق آنچه که رسولش فرموده است در بعضی از موضوعات بین دختر و پسر فرق می‌گذارد، خدا به جنس مؤنث رئوف‌تر از جنس مذکر است، پس ما هم باید رئوف‌تر باشیم.

وی با بیان اینکه اگر مردی به یکی از محارمش خدمتی کند و او را شاد کند این عمل باعث می‌شود خدا او را روز قیامت خوشحال کند؛ یکی از نشانه‌های سلامت روان و شخصیت یک مرد را مهربانی با خانم‌های خانواده‌اش عنوان کرد.

در ادامه مراسم گروه سرود به اجرای برنامه می‌پردازد و نوای مدد یا فاطمه را در این محفل طنین‌انداز می‌کنند.

اینجا همه خود را دختران حاج قاسم می‌دانند و در دستانشان دستبندهایی به چشم می‌خورد که بر روی آن قسمتی از وصیتنامه حاج قاسم حک شده است: «جمهوری اسلامی حرم است، اگر این حرم بماند، دیگر حرم‌ها نیز می‌مانند.»

میثاق‌نامه دختران تمدن‌ساز توسط دختری از دختران حاج قاسم خوانده می‌شود و همه زمزمه می‌کنند: «به شکرانه حضور در بارگاه امام مهربانی‌ها با شجره طیبه اهل بیت پیمان می‌بندیم که ما دختران در امتداد راه شهید عزیزمان حاج قاسم سلیمانی به عنوان یکی از عناصر اصلی در تحقق تمدن نوین اسلامی نقش ایفا کرده و زمینه‌ساز ظهور حضرت صاحب الزمان باشیم و با توسل به حضرت معصومه و توجه به سیره زندگی ایشان در یاری و نصرت امام زمان خویش نقش‌آفرینی کنیم.»

با خواندن این میثاق‌نامه صلابت در چشمان یکایک دختران حاضر در این مراسم موج می‌زند و همه عهد می‌بندند که برای اعتلای پرچم ایران اسلامی در انتخابات حضور حداکثری داشته باشند.

در قسمت دیگری از مراسم با نوای ذاکر اهل بیت دل‌هایمان به پنجر‌ه‌های حریم حضرت معصومه گره می‌خورد و جانمان به سمت قم به پرواز در می‌آید.

ذاکر اهل بیت در ادامه می‌خواند:
هنوزم حاج قاسم توی شهره
قسم خورده علم از پا نیفته
هنوزم داره با دشمن میجنگه
نگاه چپ به دخترها نیفته

با خواندن این ابیات باری دیگر دل دختران حاضر در مراسم را گرم می‌شود و یاد و خاطره سردار دلها جان همه را جلا می‌دهد.

مراسم گلباران حرم رضوی با مددخواهی از کریمه اهل بیت، معصومه خاتون و با زمزه کوتاه‌ترین دعا برای بلندترین آرزو که فرج صاحب الزمان(عج) است به پایان می‌رسد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۵۱

منبع: فارس

کلیدواژه: گلباران حرم رضوی میلاد حضرت معصومه روز دختر حجت الاسلام شهاب مرادی حاج قاسم اهل بیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۴۲۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی سپاه امام رضا علیه السلام در این اطلاعیه آمده است خبر جذب خادم رسمی با حقوق قانون کار توسط یگان حفاظت حرم مطهر رضوی که در برخی کانال‌های شبکه‌های اجتماعی در فضای مجازی منتشر شده صحت ندارد.

در این اطلاعیه آمده است؛ جذب نیروهای بسیجی به عنوان خادمیار افتخاری در یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی نیز از طریق منابع نیروی انسانی رده‌های سپاه انجام می‌گیرد.

این اطلاعیه می‌افزاید هموطنان عزیز می‌توانند برای اطلاع بیشتر به کانال بچه محله امام رضا علیه السلام در پیام‌رسان ایتا https://eitaa.com/Basij_Haram مراجعه کنند.

کد خبر 6081067

دیگر خبرها

  • ساخت برنامه‌ای از تحوّل زندگی افراد در حرم مطهر رضوی
  • درخشش شطرنج‌ بازان خراسانی در مسابقات قهرمانی رده‌ های سنی کشور
  • گشایش نمایشگاه آستان بقیع در حرم مطهر رضوی
  • افتتاح نمایشگاه «در آستان بقیع» در حرم مطهر رضوی
  • مسلمان آمریکایی مجموعه نفیس تمبر خود را به موزه حرم مطهر رضوی اهدا کرد
  • اهدای بیش از ۱۰ هزار قطعه تمبر و سکه‌ به موزه آستان قدس ضوی
  • جذب خادم رسمی از طریق یگان حفاظت و امنیت حرم مطهر رضوی صحت ندارد
  • اجتماع بزرگ مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی
  • مراسم رژه نیروهای مسلح در اصفهان آغاز شد
  • (تصاویر) اجتماع مردمی وعده صادق در حرم مطهر رضوی