Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی پاکستان، سخنگوی سازمان ملل گزارش داد که ایران حق رای خود را در این نهاد بین المللی به دست آورده است.

ولکان بوزکر، رئیس مجمع عمومی هفتاد و پنجم سازمان ملل​​،  روز جمعه اعلام کرد که ایران برای بازگرداندن حق رأی خود در مجمع عمومی سازمان ملل متحد، بخشی از بدهی معوقه سازمان ملل را پرداخت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بوزکر ​​پیش از رای گیری مجمع برای انتخاب ۵ عضو غیر دائمی شورای امنیت سازمان ملل برای یک دوره دو ساله گفت: «جمهوری اسلامی ایران برای کاهش بدهی‌های معوقه خود به زیر میزان مشخص شده در ماده ۱۹ منشور، پرداخت لازم را انجام داده است.»

طبق ماده ۱۹ منشور سازمان ملل، اعضاء ملل متحد که پرداخت سهمیه آن‌ها در مخارج سازمان به تأخیر افتاده است، در صورتی که بدهی به تاخیر افتاده آن‌ها  دو سال یا بیشتر باشد، حق رای خود را در مجمع عمومی از دست می‌دهند.

طبق نامه منتشر شده از طرف بوزکر و آنتونیو گوترش، رئیس سازمان ملل، از روز چهارشنبه گذشته، ایران ۱۶.۲ میلیون دلار به سازمان ملل پرداخت کرده است.

در همین حال،  مجید تخت روانچی، نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد در حساب کاربری خود در توییتر با تاکید بر اینکه تحریم‌های ظالمانه آمریکا علیه ملت ایران مانع پرداخت بدهی به سازمان ملل بوده است، از پرداخت بدهی معوقه در راستای باگشت حق رای ایران خبر داد.  

وی در توییت خود نوشت: «تحریم‌های غیرقانونی آمریکا فقط مردم ما را از دارو محروم نکرده است. آن‌ها همچنین مانع پرداخت بدهی معوقه ایران به سازمان ملل متحد شده اند. سازمان ملل متحد پس از بیش از ۶ ماه کار بر روی آن، امروز اعلام کرد که بودجه را دریافت کرده است. کلیه تحریم‌های غیرانسانی باید اکنون برداشته شود.»

هفته گذشته، ایران تصمیم سازمان ملل مبنی بر به تعلیق درآوردن حق رای ایران در مجمع عمومی سازمان ملل به دلیل عدم پرداخت بدهی و حق رای خود  را شرم آور و غیرقابل قبول توصیف و اعلام کرد که به دلیل تحریم‌های دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا، و خروج او از توافق هسته‌ای ایران در سال ۲۰۱۸، باعث شده تا این پردخت به تعویق بیافتد.

انتهای یپام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سازمان ملل انتونیو گوترش مجید تخت روانچی سازمان ملل متحد پرداخت بدهی مجمع عمومی حق رای خود

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۴۴۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایران : اگر اسرائیل پاسخ ندهد درگیری متوقف می شود

به گزارش صدای ایران نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد حمله ایران به اسرائیل را «دفاع مشروع» توصیف و تلویحا گفت اگر اسرائیل به این حمله پاسخ ندهد، موضوع در همین نقطه خاتمه می یابد.
وی تصریح کرد: «پاسخ نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل متحد در خصوص دفاع مشروع در پاسخ به تجاوزات رژیم صهیونیستی به اماکن دیپلماتیک ما در دمشق بود.»
او در ادامه افزود: «موضوع را می‌توان به نتیجه‌رسیده تلقی کرد. با این حال، اگر رژیم اسرائیل مرتکب اشتباه دیگری شود، پاسخ ایران به طور قابل توجهی شدیدتر خواهد بود. این درگیری بین ایران و رژیم سرکش اسرائیل است که آمریکا باید از آن دور بماند.

دیگر خبرها

  • نمایندگی ایران در ژنو: واکنش ایران، اقدام مشروع و دفاع از خود است
  • ایران به اصول مندرج در منشور سازمان ملل متعهد است
  • هشدار فوری و جدی ایران؛ آمریکا دور بماند
  • هشدار ایران به تل آویو و کاخ سفید ؛ آمریکا از این درگیری دور بماند
  • اقدام نظامی ایران بر اساس بند ۵۱ منشور سازمان ملل بود
  • اسرائیل این بار دست به دامن شورای امنیت شد
  • ایران : اگر اسرائیل پاسخ ندهد درگیری متوقف می شود
  • اگر اسرائیل اشتباه دیگری مرتکب شود، پاسخ ایران بسیار شدیدتر خواهد بود
  • بدهی بیمه تامین اجتماعی به دانشگاه علوم پزشکی قزوین
  • واکنش درویش به اظهارات نکونام: این حرف‌ها بچه‌بازی است