Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جمعه شب ایرنا از تایمز ایندیا، میشل باچلت رییس حقوق بشر سازمان ملل گفت که بیش از ۱۰۸ هزار نفر در سه هفته گذشته در میانمار از خانه های خود در شرق ایالت کایاه فرار کرده اند و گزارش های معتبر نقل کرده اند که نیروهای امنیتی خانه های غیرنظامیان و کلیساها را گلوله باران کرده و دسترسی به کمک های بشردوستانه را مسدود کرده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

باچلت افزود: ارتش میانمار وظیفه دارد از غیرنظامیان محافظت کند و جامعه بین المللی باید متحد شوند که ارتش میانمار از استفاده سلاح های سنگین علیه نظامیان دست بردارد.

رییس حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرد: در چهار ماه گذشته میانمار از یک دموکراسی شکننده به یک فاجعه حقوق بشر تبدیل شده است و رهبران ارتش به تنهایی مسئول این بحران هستند و باید پاسخگو باشند.

گزارش های معتبر بیانگر آن است که حداقل ۸۶۰ نفر از کودتای ارتش علیه دولت در اول فوریه (۱۳ بهمن) در جریان اعتراضات توسط نیروهای امنیتی کشته شدند و بیش از چهار هزار و ۸۰۰ نفر از جمله فعالان، روزنامه نگاران و مخالفان حکومت نظامی در بازداشت های خودسرانه هستند.

ارتش میانمار با رد این آمار، تعداد جان باختگان را ۳۰۰ نفر اعلام کرد که ۴۷ تن انان را نیروی پلیس تشکیل می دهد.

کودتای میانمار در اولین روز از ماه فوریه سال جاری زمانی که آنگ سان سو چی مشاور دولت و رئیس‌جمهوری "وین میینت" و سایر رهبران حزب حاکم توسط ارتش میانمار "تاتماداو" بازداشت شدند، آغاز شد.

نظامیان بعد از شکست در انتخابات پارلمانی اخیر، دولت را به تقلب در انتخابات متهم کردند. ارتش که اکنون کنترل را در میانمار به دست دارد دست کم برای یک سال وضعیت فوق‌العاده اعلام کرده‌ است.

https://timesofindia.indiatimes.com/world/europe/un-rights-chief-michelle-bachelet-warns-of-escalating-violence-in-myanmar/articleshow/۸۳۴۳۰۳۸۳.cms

برچسب‌ها میانمار سازمان ملل متحد آسیای غربی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: میانمار سازمان ملل متحد آسیای غربی میانمار سازمان ملل متحد آسیای غربی ارتش میانمار سازمان ملل حقوق بشر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۴۴۶۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود

به گزارش گروه اجتماعی ایسکانیوز، علی فرهادی؛ سخنگوی وزارت آموزش و پرورش درباره جزئیات افزایش رقم ساعات حق‌التدریس معلمان اظهار کرد: یکی از بهترین راه های کمبود معلم در آموزش و پرورش استفاده از نیروهای توانمند است و باید انگیزه لازم را ایجاد کنیم تا از ظرفیت معلمان موجود که گزینش شده و دارای سابقه کار و هستند، استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: نارضایتی معلمان از نحوه افزایش حقوق در رتبه‌بندی

وی افزود: استفاده از نیروهای موجود باعث جبران کمبود معلم با استفاده از معلمان با تجربه می‌شود و دیگر معلمان بدون تجربه به کلاس‌های درس نمی‌روند.

فرهادی ادامه داد: کمبود معلم مقطعی بوده و همیشگی نیست بنابراین به دلیل نیاز کوتاه مدت به دنبال استخدام نیروهای جدید نباشیم.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اینکه برای تحقق این موضوع باید دو اتفاق بیفتد، گفت: نخست آنکه دستمزد ساعات حق‌التدریس معلمان به موقع پرداخت شود، وزارت آموزش و پرورش دستگاه درآمدزا نیست و منابع مالی را از سازمان برنامه و بودجه دریافت می‌کند و این سازمان قول همراهی برای پرداخت به موقع حق‌التدریس‌ها را داده است.

وی بیان کرد: معلمان با تجربه باید انگیزه کافی برای تدریس اضافه را داشته باشند با همین رویکرد آیین نامه‌ای را تدوین و سه پیشنهاد ارائه کردیم، این آیین‌نامه به شورای حقوق و دستمزد ارائه شده است.

فرهادی با اشاره به اینکه نظر سازمان اداری و استخدامی و سازمان برنامه و بودجه برای افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان مثبت است، افزود: این کار به نفع دولت، معلمان و دانش آموزان است، وزارت آموزش و پرورش پیشنهاد داده است که مبلغ حق‌التدریس حدود دو برابر شود.

وی بیان کرد: هم‌اکنون ضریب اشتغال مثبت معلمان کمتر از ۱.۲ است یعنی از ده معلم کمتر از دو معلم اضافه تدریس دارند، اگر این رقم به ۱.۴ برسد، کل نیاز آموزش و پرورش مرتفع می‌شود و بخشی از اقتصاد معلمان تأمین خواهد شد.

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به این پرسش که آیا افزایش مبلغ حق‌التدریس معلمان از مهر امسال اجرا می‌شود؟ گفت: در تلاش هستیم تا از مهر امسال اجرا شود.

فرهادی اضافه کرد: با توجه به شرایط موجود نرخ حق‌التدریس جذابیت کافی ندارد بنابراین در شورای حقوق و دستمزد افزایش نرخ حق‌التدریس تا دو برابر را پیگیری کردیم که در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 1228269 برچسب‌ها وزارت آموزش و پرورش

دیگر خبرها

  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • عفو بین‌الملل: آلمان ارسال تسلیحات به اسرائیل را متوقف کند
  • نرخ حق‌التدریس معلمان ۲برابر می‌شود
  • نقش آمریکا در نسل‌کشی اسراییل در غزه با سرکوب دانشجویان معترض پاک نمی‌شود
  • انتقاد شورای اروپایی و سازمان ملل از قانون ضد مهاجرتی انگلیس
  • آمار وحشتناک از ۲۰۰ روز وحشی‌گری صهیونیست‌ها در غزه
  • افزایش ۵۷ درصدی دستمزد ۱۴۰۱ بیکاری را ۸ درصد کاهش داد
  • مسلمانان روهینگیا همچنان با پاکسازی قومی مواجه هستند
  • جزئیات افزایش حقوق بازنشستگان
  • گام‌های دولت برای افزایش صادرات غیرنفتی