Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «طرفداری»
2024-04-24@23:01:32 GMT

گسترش رکورد اسکوچیچ؛ دراگان از رییس رد شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۴۴۸۷

پیش از این نوشته بودیم دراگان اسکوچیچ در 50 سال گذشته و بعد از سرهنگ محمد رنجبر ملقب به رییس رنجبر تنها مربی تاریخ فوتبال ملی بوده است که هر 5 بازی ابتدایی خود در شروع کار مربیگری در تیم ملی فوتبال ایران را برده است اما...

به گزارش طرفداری، حالا دراگان اسکوچیچ به دنبال برد برابر کامبوج تنها مربی تاریخ فوتبال ملی ماست که در شش بازی آغازین خود برابر حریفان ملی برنده بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرحوم محمد رنجبر که در بازیهای جام ملتهای 1972 به دنبال قهر استاد زنده یاد پرویز دهداری از هدایت تیم ملی، سکان هدایت تیم را به دست گرفته بود در این مسابقات نتیجه زیر را به دست آورد:

* ایران 2 - کامبوج صفر

* ایران 3 - عراق صفر 

* ایران 3 - تایلند 2

* ایران 2 - کامبوج یک 

* ایران 2 - کره جنوبی یک

رییس رنجبر با این 5 پیروزی متوالی ایران را برای دومین بار قهرمان آسیا کرد اما در بازی ششم که مسابقه دور برگشت مقدماتی المپیک 1972 و در تهران بود تیم ملی با کره شمالی به تساوی بدون گل رسید تا رکورد مرحوم رنجبر در 5 برد متوقف شود. حالا اسکوچیچ که بازیهایش راحت تر از بازیهای رنجبر هم بوده است 6 برد متوالی دارد و نه تنها در 50 سال اخیر بلکه در تمام تاریخ فوتبال ایران بهره مند از این رکورد تاریخی به حساب می آید. 6 بازی و 6 پیروزی شروع دراگان را رویایی کرده و پیروزی احتمالی مقابل عراق این آمار را رویایی تر می کند.  در میان حریفانی که مقابل ایران رنجبر و ایران دراگان قرار گرفتند، کامبوج و عراق مشترک بودند.

اسکوچیچ در این 6 بازی ازبکستان را 2-1 برده است، برابر سوریه 3-0 و مقابل بوسنی 2-0 برنده بوده است، تیم ملی هنگ کنگ را 3-بر یک و بحرین را 3-0 برده و در نهایت با برد برابر کامبوج ششمین برد را به دست آورده است .اسکوچیچ خودش هم باور نمی کرد دومین رکوردش در فوتبال ایران تا این حد دل انگیز باشد.

رکورد قبلی او اولین برد برابر بحرین در منامه با تیم ملی بوده است.

اخبار داغ 

مریم14 ساله 2 بچه نامشروع دارد / تجاوز از 10 سالگی در خانه مادربزرگ + عکس مهدی محمد نبی در طرفداری: دوستانی که فدراسیون را تحویل گرفتند، مشکلاتش را می‌دانستند باشگاه پرسپولیس این بار جواب فرهاد مجیدی را می دهد خوشحالی عجیب سرمربی والیبال آلمان پس از پیروزی تیمش مقابل ایران / فیلم اختلاف 11 میلیون پوندی منچستریونایتد و دورتموند بر سر انتقال جیدون سانچو فلوریان نویهاوس گزینه لیورپول برای جانشینی واینالدوم

منبع: طرفداری

کلیدواژه: تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۴۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان

سفیر ازبکستان در ایران با استاندار اصفهان دیدار و در خصوص گسترش روابط میان ازبکستان و جمهوری اسلامی ایران با محوریت استان اصفهان، گفت‌وگو کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل استانداری اصفهان، سیدرضا مرتضوی امروز _چهارشنبه پنجم اردیبهشت_ در دیدار با سفیر ازبکستان در ایران که در استانداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: امیدوارم با توجه به اراده رؤسای جمهور دو کشور بر مبنای گسترش ارتباطات و تعاملات بتوانیم روزهای درخشانی را نسبت به گذشته رقم بزنیم.

وی با اشاره به اینکه استان اصفهان یکی از مهمترین استان‌های ایران اسلامی است، ادامه داد: این استان در بسیاری از حوزه‌های صنعتی، تولیدی و اقتصادی رتبه نخست کشور را دارد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان مهد فرهنگ و هنر است، اظهار کرد: این استان مهد بسیاری از هنرهای اصیل ایرانی است و هنرمندان متعددی در اصفهان زندگی می‌کنند همچنین هنر صنایع دستی اصفهان در کشور و جهان زبانزد است.

مرتضوی گفت: در حوزه علم و فناوری نیز دانشگاه‌های معتبری در اصفهان مستقر هستند همچنین شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان و سایر شهرک‌های صنعتی و تولیدی اصفهان ظرفیت‌های بسیار خوبی را در حوزه علم و فناوری دارند.

استاندار اصفهان خاطرنشان کرد: استان اصفهان در حوزه درمان و پزشکی نیز جایگاه ویژه‌ای دارد به نحوی که بیمارستان‌های ما میزبان گردشگران سلامت هستند.

مرتضوی گفت: استان اصفهان می‌تواند نقش ویژه‌ای در تعاملات میان دو کشور که مورد تأکید رؤسای جمهور ایران و ازبکستان است ایفا کند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما در رتبه هجدهم تعاملات بین‌المللی و تجاری کشور ازبکستان هستیم که لازم است با تعاملات بیشتر زمینه گسترش همکاری‌ها به خوبی شکل بگیرد.

استاندار اصفهان گفت: فراهم کردن زمینه همکاری اتاق بازرگانی ازبکستان با اتاق بازرگانی اصفهان می‌تواند شرایط مناسبی را جهت گسترش ارتباطات و تعاملات ایجاد کند.

مرتضوی خاطرنشان کرد: هفته آینده اصفهان میزبان رؤسای اتاق‌های بازرگانی کشورهای آسیایی است از این رو زمینه مناسبی جهت ایجاد روابط و تعاملات تجاری و اقتصادی فراهم خواهد شد و این موضوع مورد تأکید ما است.

برگزاری کنفرانس ویدئویی میان تولیدکنندگان ازبکستان و اصفهان

فرید الدین نصریوف سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران نیز در این گفت‌وگو ابراز کرد: اصفهان نخستین شهر ایران نیست که از آن بازدید می‌کنم اما علاقه من به اصفهان زیبا هیچ‌گاه از قلبم بیرون نخواهد رفت.

وی ادامه داد: روز گذشته بازدید و گفت‌وگوی خوبی در اتاق بازرگانی اصفهان داشتم و با تولیدکنندگان بزرگ اصفهان آشنا و متوجه شدم که تمایل دارند با ازبکستان همکاری و تعامل داشته باشند.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: سال گذشته مبادلات کالایی میان ازبکستان و ایران بیش از ۵۰۰ میلیون دلار بوده است اما با تعامل رؤسای جمهور دو کشور برنامه‌ریزی شده تا این رقم به بیش از یک میلیارد دلار برسد.

وی ادامه داد: امیدواریم در این تعاملات اصفهان نقش‌آفرینی مؤثری داشته باشد.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران گفت: اولویت ما این است که کنفرانس ویدئویی با حضور تولیدکنندگان اصفهان و ازبکستان برگزار کنیم و من شخصاً رابط این تعامل خواهم بود.

وی اظهار کرد: امیدوارم همکاری میان دو کشور با محوریت اصفهان روز به روز بیشتر شود و ما در راستای ایجاد این همکاری تلاش خواهیم کرد.

سفیر ازبکستان در جمهوری اسلامی ایران بیان کرد: آمادگی برقراری ارتباط و گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران و استان اصفهان هستیم.

کد خبر 747489

دیگر خبرها

  • نبی: هیچ باشگاهی نباید رایگان بودن رقابت‌ها را اعلام کند
  • توافق ایران و پاکستان برای گسترش بیشتر همکاری‌های اقتصادی
  • رکورد تیمی ریکرو ایران شکست
  • گسترش اعتراضات دانشجویی در آمریکا (فیلم)
  • تأکید بر گسترش تعاملات میان ایران و ازبکستان با محوریت استان اصفهان
  • تکرار یک رکورد تاریخی در سری A با قهرمانی اینتر
  • پیشکسوت استقلال: بغل کردن مادر رییس جمهور ونزوئلا محرومیت نداشت ولی کار حسینی داشت؟
  • تشکیل کمیته اقتصادی با تمرکز بر درآمدزایی غیر شهریه‌ای استان تهران
  • راننده پژو حین پنچرگیری مصدوم شد/ از مثلث خطر استفاده کنید
  • عدم توجه به جلوی راننده ۲۰۶ حادثه ساز شد