Web Analytics Made Easy - Statcounter

پس از گزارش‌ها درباره تامین امنیت پروژه‌های چین توسط طالبان، سفیر چین در دیدار با این گروه درباره روند صلح و امنیت شرکت‌های چینی در افغانستان گفت‌وگو کرد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، «محمد نعیم» سخنگوی دفتر سیاسی طالبان در قطر در بیانیه‌ای نوشت که بعدازظهر امروز جمعه، «ملا عبدالغنی برادر» معاون سیاسی رهبر این گروه با سفیر چین در قطر دیدار کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود که در این دیدار دو طرف درباره «وضعیت فعلی گفت‌وگوهای بین‌الافغانی، امنیت شرکت‌های چینی در افغانستان و وضعیت فعلی کرونا»  گفت‌وگو کردند.

پیش از این نیز نشریه «اکونومیست» نوشته بود که طالبان به شدت می‌خواهد از نظر سیاسی و اقتصادی از طرف چین به رسمیت‌ شناخته‌ شود و بنابراین از پروژه‌های چین در افغانستان حمایت می‌کند.

در حالی که چین تاکید کرده «امارت اسلامی» را به رسمیت نخواهد شناخت، اما پس از سفر هیئت سیاسی طالبان به پکن، «فایننشیال تایمز» به نقل از منابعی نوشت که چین به طالبان پیشنهاد داده در صورتی که پس از خرورج نظامیان آمریکایی از افغانستان صلح و امنیت را در این کشور تضمین کند، پکن نیز به سرمایه‌گذاری گسترده در افغانستان به ویژه مناطقی که طالبان حضور بیشتری دارد، اقدام می‌کند.

چین همزمان با خروج نظامیان آمریکایی خواستار مناسبات نزدیک با افغانستان شدسرمایه‌گذاری در افغانستان؛ پیشنهاد چین به طالبان پس از خروج آمریکااکونومیست: طالبان از پروژه‌های چین در افغانستان حمایت می‌کند

براساس این گزارش، مواردی چون ساخت جاده، سرمایه‌گذاری در بخش انرژی و زیرساخت‌ها، ساخت نیروگاه‌های برق و انتقال نفت و گاز از کشورهای آسیای مرکزی از جمله پیشنهاداتی است که چین در مذاکرات خود با طالبان به آنها اشاره کرده است.

انتهای پیام/.

منبع: تسنیم

کلیدواژه: اخبار چین طالبان اخبار افغانستان اخبار چین طالبان اخبار افغانستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۴۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

همکاری آذربایجان و افغانستان در زمینه پزشکی

دفتر مطبوعاتی وزارت صحت عامه طالبان با نشر خبرنامه ای از دیدار قلندر عباد، سرپرست این وزارت با الهام محمدوف، سفیر آذربایجان برای افغانستان خبر داده است.

به نقل از خبرنامه، در این دیدار دو طرف در مورد همکاری‌های مشترک در بخش صحت، ارتقای ظرفیت کارکنان صحی افغانستان، نقش کشور آذربایجان در بخش صحت و دیگر موضوعات گفتگو کرده است.

از سویی هم‌، سفیر آذربایجان در این دیدار گفته است کشورش در تلاش است تا در بخش صحت، به‌گونه دوامدار با افغانستان کمک و همکاری کند.

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • افزایش همکاری ها محور گفتگوهای مقامات طالبان و چین
  • چین:گشایش کریدور «واخان» با افغانستان را بررسی می‌کنیم
  • سفیر طالبان در پکن: مناسبات افغانستان با چین بسیار مهم است
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند
  • مطالبات علمای شیعه از حکومت سرپرست افغانستان
  • تعیین سفیر جدید طالبان در تاشکند
  • تعیین سفیر جدید طالبان در ازبکستان
  • همکاری آذربایجان و افغانستان در زمینه پزشکی
  • ابراز امیدواری سفیر ایران از تداوم جریان آب هیرمند به سیستان