Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-25@22:12:28 GMT

آتش‌سوزی در مراتع سمیرم مهار شد

تاریخ انتشار: ۲۱ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۴۶۸۴

آتش‌سوزی در مراتع سمیرم مهار شد

منصور شیشه‌فروش روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: عصر امروز آتش‌سوزی در حدود سه هکتار از مراتع منطقه "چهارراه" سمیرم اتفاق افتاد و پس از یک و نیم ساعت تلاش عوامل امدادی و تیم‌های محلی، خاموش شد.

وی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون ۱۲ حریق در باغ‌ها، مراتع و پوشش‌های جنگلی استان به وسعت ۲۴ هکتار رخ داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شیشه فروش با بیان اینکه بیشتر این آتش‌سوزی‌ها در سمیرم رخ داده است، تصریح کرد: این شهرستان بیشترین وسعت مراتع استان را دارد و از جمله دلایل آتش‌سوزی در آن می‌توان به خشکی شدید پوشش‌ گیاهی و حضور دامداران و عشایر در منطقه اشاره کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان همچنین به انتقال سه مصدوم توسط بالگرد اورژانس هوایی استان در روز جاری اشاره و اضافه کرد: بعدازظهر امروز یک مادر باردار با جنین سقط شده اش برای تعویض دریچه قلب توسط اورژانس هوایی از گلپایگان به بیمارستان شهید چمران اصفهان منتقل شد.

وی افزود: همچنین امروز ۲ مصدوم ناشی از وقوع حادثه ترافیکی در داران در غرب استان توسط بالگرد اورژانس هوایی به بیمارستان ۹ دی منظریه خمینی شهر منتقل شدند.

شیشه‌فروش خاطرنشان کرد: از ابتدای سال تاکنون ۱۲ پرواز امدادی بالگرد در استان صورت گرفته است و ۱۶ مصدوم حوادث مختلف به مراکز درمانی منتقل شده اند.

به گزارش ایرنا، حدود ۲ میلیون هکتار از اراضی مرتعی استان اصفهان، مستعد آتش‌سوزی است که بیشتر آن در شهرستان‌های غربی و جنوبی قرار دارد و ۹۵ درصد از عوامل آتش سوزی در مراتع، انسانی و ناشی از غفلت گردشگران، ساکنان و دامداران است.

سمیرم به عنوان نخستین ذخیره‌گاه جنگلی اُرس، در جوار زاگرس مرکزی و دنا و همچنین ۲ ذخیره‌گاه جنگلی داغباشی و تنگ‌ خشک با افزون بر ۵۲۷ هزار هکتار مساحت جغرافیایی، ۴۵۵ هزار هکتار عرصه ملی، مرتعی و جنگلی و ۸۱ هزار هکتار رویشگاه جنگلی، جزو حوزه الگویی سازمان جنگل‌های کشور محسوب می‌شود.

این شهرستان در ۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان قرار دارد.

برچسب‌ها آتش سوزی مدیریت بحران اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آتش سوزی مدیریت بحران اصفهان آتش سوزی مدیریت بحران اصفهان آتش سوزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۴۶۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران ساری اعلام کرد نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی در راستای اجرای تبصره ذیل ماده ۵۵ یک هکتار از اراضی ملی را از ید متجاوزین خارج و اعاده به وضع سابق کردند   بر اساس این گزارش این ماموریت با حضور نیرو‌های یگان حفاظت منابع طبیعی واحد بندپی شرقی و نیرو‌های حفاظتی شرکتی انجام شد.   اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان مازندران از مردم خواست هرگونه تخلف در حوزه منابع طبیعی از قبیل قطع و حمل چوب آلات جنگلی، برداشت و حمل گیاهان مرتعی، برداشت و حمل محمولات فرعی جنگلی، تصرف و تخریب اراضی ملی و حریق در عرصه‌های جنگلی و مرتعی را با شماره‌های ۲۴ ساعته امداد جنگل و مرتع ۱۵۰۴ و ۱۳۹ اطلاع دهند

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری (فیلم)
  • مهار آتش‌سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • مهار آتش‌سوزی انبار در شهر ری/ از سرایت آتش جلوگیری شد
  • (ویدئو) مهار آتش سوزی انبار لوازم آرایشی در شهر ری
  • مهار آتش سوزی در دبیرستان دخترانه اسما اهواز
  • رفع تصرف یک هکتار از اراضی ملی بابل
  • کارگاه چوب بری در جاده مخصوص کرج در آتش سوخت
  • مهار آتش در خودروی سواری
  • آتش سوزی انبار داروی بیمارستان امام حسین
  • آتش‌سوزی در انبار داروی بیمارستان امام حسین