Web Analytics Made Easy - Statcounter

نماینده دائم ایران در سازمان ملل در توئیتی با اشاره به پرداخت حق السهم ایران به این سازمان، بر لغو همه تحریم‌های غیرانسانی تأکید کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل امروز (جمعه) در توئیتی با بیان این که تحریم‌های غیرقانونی آمریکا فقط مردم ما را از دسترسی به دارو محروم نکرده، نوشت: این تحریم‌ها همچنین مانع پرداخت حق السهم معوقه ایران به سازمان ملل متحد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: سازمان ملل متحد پس از بیش از ۶ ماه کار بر روی این موضوع، امروز اعلام کرد که حق السهم معوق را دریافت کرده است.

تخت روانچی تصریح کرد: اکنون همه تحریم‌های غیرانسانی باید برداشته شود.

یک سخنگوی سازمان ملل متحد امروز (جمعه) تصریح کرد ایران حق رأی خود در مجمع عمومی این سازمان را که به دلیل عدم پرداخت بدهی تعلیق شده بود مجدداً به دست آورده است.

گفتنی است محمدجواد ظریف چندی پیش نامه‌ای در این خصوص به آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل نوشت. وزیر امور خارجه در این نامه با بیان این‌که ایران به تعهدات مالی خود در قبال سازمان ملل متعهد است، اعلام کرد: به محض اینکه شرایط تحمیلی برداشته شود، به تلاش‌های خود برای تسویه سهم مالی معوق ادامه می‌دهیم.

«آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل روز چهارشنبه هفته گذشته تهدید کرد که پنج کشور از جمله ایران در خطر از دست دادن حق رای خود در مجمع عمومی این سازمان هستند. وی تاخیر در پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل مطابق با ماده ۱۹ منشور ملل متحد را علت این مسئله عنوان کرده است.

گفتنی است، ظریف همزمان با ارسال این نامه در توئیتی نوشته بود: در جهان «حقایق وارونه»، سازمان ملل ایران را به دلیل دیرکرد پرداخت، از حق رأی در مجمع عمومی محروم می‌سازد. آنچه در نظر نگرفته‌اند: تروریسم اقتصادی ایالات متحده از اینکه ایران پول خرید مواد غذایی را بدهد ممانعت کرده است، چه برسد به معوقات سازمان ملل. نامه من به آنتونیو گوترش: پی‌نوشت: ضمنا سازمان ملل می‌تواند حق السهم را از ۱۱۰ میلیون دلاری که ایالات متحده در راهزنی اخیرش به سرقت برده، بگیرد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سازمان ملل حق رای ایران تحریم ایران دشمنی آمریکا سازمان ملل پرداخت حق حق السهم ملل متحد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۴۷۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند

به گزارش گروه فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، بر اساس تکلیف قانونی مندرج در بند (ی) تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ و بند (ک) تبصره ۱۱ قانون بودجه سال ۱۴۰۲ کل کشور مبنی بر اتصال تمامی آزادراه‌های کشور به پرداخت عوارض به صورت الکترونیکی، به دلیل عدم تحقق این امر معاونت نظارت و بازرسی امور تولیدی سازمان بازرسی کل کشور به موضوع ورود کرد.

با ورود سازمان بازرسی، در مجموع از ۲۹ آزادراه در دست بهره‌‌برداری، ۲۴ آزادراه به طور کامل به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض تجهیز شده و ۵ آزادراه دیگر شامل آزادراه‌های اراک-خرم آباد، کنار گذر جنوبی تهران (غدیر)، قم-گرمسار، خرم آباد-پل زال و تهران-شمال باقیمانده که پیگیری این امر نیز در دستور کار است.

بنابراین گزارش، با تجهیز آزادراه‌های فوق به سامانه اخذ الکترونیکی عوارض و عدم توقف وسائل نقلیه پشت دروازه‌های مربوطه، ضمن جلوگیری از اتلاف وقت مسافران، طبق برآورد انجام شده و بر اساس گزارش وزارت راه، سالانه حدود ۳۶ میلیون لیتر بنزین (معادل ۱۲۰۰۰ میلیارد ریال) و ۱۷ میلیون لیتر گازوئیل (معادل ۵۶۰۰ میلیارد ریال)، در مصرف سوخت صرفه جویی خواهد شد.

در این راستا خیراله خادمی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای کشور با ارسال نامه‌ای به سازمان بازرسی کل کشور از پیگیری‌های به عمل آمده سازمان بازرسی و همچنین تلاش‌های صورت گرفته دست اندرکاران ذیربط تقدیر و تشکر کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات پزشکان و مراکز درمانی طرف قرارداد
  • جنجال جدید کریمی قدوسی درباره موشک های با برد ۱۲ هزار کیلومتر /قلهکی: این ادعاها پیوست گزارش آژانس علیه ایران خواهد شد
  • طلب ۶۹۶ میلیارد تومانی تامین اجتماعی از کارفرمایان قمی
  • پرداخت ۲۲۵۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها و مراکز درمانی
  • لغو جایزه «انجمن قلم آمریکا» در پی تحریم نویسندگان
  • واریزبخشی از مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد تامین‌اجتماعی
  • ۲۴ آزادراه به سامانه پرداخت الکترونیکی عوارض مجهز شدند
  • پس‌لرزه‌های توئیت کریمی قدوسی درباره یک موضوع نظامی /این هم نوعی شهوت محسوب می شود؟
  • تخصیص ۷ همت اعتبار برای اجرای دارویار در فروردین
  • تخصیص ۷ همتی به طرح دارویار برای فروردین ۱۴۰۳