Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز جمعه اداره کل تبلیغات اسلامی استان قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد قمی در اولین همایش نهضت پیشرفت بانوان تمدن‌ساز قم در شبستان نجمه خاتون حرم حضرت معصومه(س)، افزود: هر کسی که دختران، بانوان و مادران را جدی نگرفته، اشتباه کرده است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی بیان داشت: عظمت وجودی حضرت معصومه(س) ضرورت راهبری در سیر آفاق بلند تمدن‌سازی را به ما یادآوری می‌کند که باید خیلی بیش از اینها برای ارتقای جایگاه بایسته و شایسته بانوان اهتمام ورزید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قمی اظهار کرد: حضرت معصومه(س) با هجرت و مجاهدت خودشان قدم‌های موثری برای پیشبرد مکتب اسلام برداشتند. در مکتب ایشان اموری همچون معنویت، اخلاق، مراقبت از خانواده، مسئولیت‌های علمی و غیره با هم جمع شده است.

وی با بیان این که امروز بانوان مهم‌تر از همیشه هستند، افزود: اندوخته‌های علمی و معرفتی بانوان از زلال اندیشه‌ها و معارف اهل بیت(ع) افزون است و باید جدی گرفته شود.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی، توقع جامعه از پیشتازی بانوان در ایام انتخابات را مورد تاکید قرار داد و افزود: عنصری که می‌تواند در هفته پیش رو، ورق انتخابات را برگرداند بانوان مکتبی هستند.

قمی خطاب به بانوان فرهیخته گفت: الان نوبت نقش آفرینی شماست. نقش‎های جامعه پردازی و تمدن پردازی با پرچمداری شما مورد انتظار است اما امروز باید توجه داشته باشید که زنجیره تواصی قطع نشود.

به گفته رییس سازمان تبلیغات اسلامی، اگر بانوان مکتبی، پرچم مشارکت موثر در انتخابات را به دست بگیرند شاید نگاه‌ها به نقش آفرینی بانوان جدی‌تر شود.

در این همایش تعدادی از بانوان فرهیخته گزارشی از عملکرد مجموعه‌های خود را ارائه کردند که مورد تحسین رییس سازمان تبلیغات اسلامی قرار گرفت.

در پایان این همایش از تعدادی بانوان فرهیخته با اهدای جوایزی قدردانی شد.

اراده‌ای برای تدوین و اجرای پیوست‌های فرهنگی در کشور وجود ندارد

رییس سازمان تبلیغات اسلامی همچنین در جلسه هیات اندیشه‌ورز اداره کل تبلیغات اسلامی قم ،از اینکه اراده‌ای برای تدوین و اجرای پیوست‌های فرهنگی در کشور وجود ندارد انتقاد کرد.

قمی اظهار کرد: یکی از اقدامات کلیدی سازمان تبلیغات اسلامی اجرای پیوست فرهنگی است، چون پیوست فرهنگی سرنوشت‌ساز است و در صورت لحاظ نکردن آن اتفاقات مخرب در فرهنگ جامعه رخ می‌دهد.

وی با انتقاد از نادیده‌گرفتن پیوست‌نگاری فرهنگی در کشور، بیان داشت: با بررسی فعالیت نهادهایی که مسئول پیوست‌نگاری فرهنگی هستند با اطمینان می‌توان گفت که در کشور اراده‌ای برای تدوین و اجرای پیوست‌های فرهنگی وجود ندارد.

قمی با اشاره به مسائل جدی که در برگزاری شورای مهندسی فرهنگی وجود دارد، تصریح کرد: تاکنون فقط چهار جلسه این شورا آن هم با بیان کلیات تشکیل شده و متاسفانه تاکنون از برگزاری این جلسات نتایج خاصی حاصل نشده است.

رییس سازمان تبلیغات اسلامی با قدردانی از تلاش‌های هیات اندیشه‌ورز اداره کل تبلیغات اسلامی قم ابراز امیدواری کرد که از دستاوردها و فعالیت‌های این هیات در بازخوانی و تنظیم اسناد بالادستی سازمان استفاده شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ قم مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ قم مشارکت انتخاباتی انتخابات ۱۴۰۰ قم مشارکت انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری رییس سازمان تبلیغات اسلامی اجرای پیوست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۴۷۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است

ایسنا/کرمان رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به عملکرد این نهاد در زمینه‌های مختلف، گفت: این حجم عظیم از کار، یک جریان سازی فرهنگی است و در دوره جدید شورا ورود به برخی عرصه‌ها شتاب گرفته گرچه که این همه، کار شورا به تنهایی نیست.

حجت‌الاسلام محمدحسین موسی‌پور شامگاه پنجم اردیبهشت ماه در نشست خبری با رسانه‌های کرمان با اشاره به ماموریت‌های مهم شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: برگزاری مراسم از جمله این ماموریت‌هاست که یکی از مراسم پیش رو بزرگداشت دهه کرامت است. 

وی افزود: این مراسم با همکاری آستان‌های مقدس داخل کشور و استفاده از ظرفیت‌های مختلف از جمله کانون‌های مساجد در ایران و در خارج از کشور هم برگزار می‌شود. 

موسی پور هماهنگی برای برگزاری جشن‌های نیمه شعبان و دهه امامت و ولایت را از دیگر برنامه‌های شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی عنوان کرد و گفت: به صحنه آوردن مردم و ایجاد زمینه برای ابراز احساسات و نظرات آنان در مسائل بین المللی و دفاع از مردم مظلوم هم جزء ماموریت‌های شورا است‌.

رئیس ورای هماهنگی تبلیغات اسلامی کشور با بیان اینکه فضای کشور همواره در حمایت از مردم مظلوم و مقتدر غزه و انعکاس دیدگاه‌ها و عواطف مردم بوده، گفت: از همان روز اول طوفان الاقصی اولین کشوری بودیم که برای جشن سراسری و مراسم شکرگزاری فراخوان دادیم و علاوه بر این چند راهپیمایی سراسری برگزار و جمعه‌های خشم هم هر هفته در تعدادی از استان‌ها برای شعله‌ور ماندن این خشم برنامه‌ریزی شد.

وی برگزاری تظاهرات اعتراض آمیز در مواجهه با هتک حرمت مقدسات توسط دشمنان اسلام را از دیگر اقدامات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی نام برد و افزود: در مجموع این حجم عظیم از کار یک جریان سازی فرهنگی است و در دوره جدید شورا ورود به برخی عرصه‌ها شتاب گرفته گرچه که این همه، کار شورا به تنهایی نیست زیرا مجموع نیروهای ما در کشور ۲۵۰ نفر بیشتر نیست و هنر شورا این است ظرفیت‌های مردمی و حاکمیتی و تشکل‌های مردم نهاد را پای کار بیاورد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نخستین حلقه‌ مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر رونمایی شد
  • کار شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، جریان‌سازی فرهنگی است
  • رونمایی از مستند روایی «معجزه مادری» در بوشهر
  • محیط زیست عرصه تقویت بنیان‌های اجتماعی با بهره گیری از توان بانوان است
  • وجود تضاد جدی بین دولت‌سازی در توسعه غربی و مدل اسلامی
  • طرح مسطورا زمینه تربیت کنشگر عرصه جهاد تبیین است
  • پیوست فرهنگی برای پیشرفت شهری در سمنان تدوین شود
  • برگزاری انتخابات دور دوم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه کرمانشاه
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس 13 اردیبهشت شروع می‌شود/ پیش‌بینی هزار و 20 شعبه اخذ رای
  • دیپلماسی فرهنگی می‌تواند پیوست برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران باشد