Web Analytics Made Easy - Statcounter

مجلس سنای آمریکا با ۸۱ رای مثبت به ۱۶ رای منفی "زاهد قریشی" را به سمت قاضی منطقه نیوجرسی تایید و او را تبدیل به نخستین قاضی فدرال مسلمان در تاریخ ۲۴۴ ساله این کشور کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه ان.بی.سی نیوز، چاک شومر، رهبر اکثریت سنای آمریکا قبل از رای گیری در صحن این مجلس اظهار کرد: قریشی "اولین آمریکایی مسلمان خواهد بود که در تاریخ کشور ما به عنوان قاضی بند سوم قانون اساسی خدمت می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

"

قریشی که پسر مهاجران پاکستانی است، زاده شهر نیویورک بوده و در نیوجرسی بزرگ شده است. او مدرک خود در رشته حقوق را از دانشگاه حقوق راتجرز دریافت کرده است. او در سال ۲۰۰۱ به یک شرکت حقوقی پیوست اما بعد از حملات تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ به ارتش پیوست.

سناتور دموکرات دیک دوربین، رئیس کمیته قضایی سنای آمریکا قبل از رای گیری با اشاره به دو دوره خدمت قریشی در عراق و مدالهای نظامی او اظهار کرد: رخدادهای آن روز الهام بخش قاضی قریشی شد تا حرفه ای را به جهت خدمت عمومی را در نظر بگیرد.

قریشی بعد از ترک ارتش، به سراغ کار در وزارت امنیت داخلی رفته و پس از آن نیز در دفتر دادستانی نیوجرسی کار کرد و سپس مجددا به سراغ اشتغال شخصی رفت.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۵۱۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما ، این لایحه با ۷۹ رای موافق در مقابل ۱۸ رای مخالف به تصویب سناتور‌های آمریکایی رسید.   لایحه موسوم به «قانون محافظت از آمریکایی‌ها در برابر برنامه‌های کاربردی کنترل‌شده توسط دشمنان خارجی» باید به امضای «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا برسد. او قبلاً اعلام کرده بود که این لایحه را امضا خواهد کرد.    این لایحه در ماه مارس (اسفندماه) ارائه شد و با توافق قاطع دو حزب دموکرات و جمهوری‌خواه در مجلس نمایندگان تصویب شد.   بر اساس مصوبه سنای آمریکا، «تیک تاک» تا ۱۲ ماه فرصت دارد که از شرکت مادر خود یعنی «بایت دنس» جدا شود، در غیر این صورت در فروشگاه‌های برنامه و خدمات میزبانی وب آمریکا با ممنوعیت مواجه خواهد شد.

شرکت «بایت دنس» این لایحه را مغایر قانون اساسی آمریکا خوانده و تاکید کرده که آن را به چالش خواهد کشید تا فروش یا ممنوعیت نهایی را بیشتر به تعویق بیاندازد.   گروه‌های آزادی بیان و حقوق دیجیتال با این لایحه مخالفند و تاکید می‌کنند که قوانین جامع حریم خصوصی راه مؤثرتری برای حفاظت از داده‌های شخصی آمریکایی‌ها خواهد بود.   «شو زی چو» مدیر عامل «تیک تاک» هم سال پیش با حضور در کنگره آمریکا استدلال مشابهی را مطرح کرده و اعلام کرد که فروش اجباری «تیک تاک» نگرانی‌های مربوط به داده‌ها را برطرف نمی‌کند.

دیگر خبرها

  • ذوق‌زدگی رژیم صهیونیستی از تصویب بسته کمکی در سنای آمریکا
  • چگونه دوران "سربازی" را به سوابق بیمه تبدیل کنیم؟
  • نخستین همایش منطقه‌ای حجاب، عفاف و زیست عفیفانه برگزار می‌شود
  • سنای آمریکا بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان را تصویب کرد
  • واکنش آمریکا به ادعای مذاکرات مستقیم با ایران/ اعلام تحریم های جدید آمریکا علیه ایران/ سفر هیات اقتصادی کره شمالی به ایران/ تصویب بسته کمک به اوکراین، اسرائیل و تایوان در سنای آمریکا
  • سنای آمریکا لایحه محدودیت «تیک تاک» را تصویب کرد
  • تصویب چند طرح ضد ایرانی در سنای آمریکا / تحریم خریداران نفت و منع صدور فناوری موشکی و پهپادی ایران در چارچوب این بسته
  • سنای آمریکا هم لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه ممنوعیت تیک‌تاک را تصویب کرد
  • سنای آمریکا لایحه کمک‌ها به اوکراین، رژیم صهیونیستی و تایوان را تصویب کرد