Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، شبکه خبری ان‌بی‌سی در گزارشی به موضوع خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان اشاره کرد.

در این گزارش یک مقام آمریکایی گفت که واشنگتن از کشورهای همسایه افغانستان درخواست کرده در صورت بروز هرج و مرج در این کشور در پی خروج نیروهای آمریکایی، آماده پذیرش آوارگان افغانستانی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مقام‌ آمریکایی گفت: «ما کشورهای همسایه (افغانستان) را دعوت می‌کنیم تا مرزهای خود را برای کسانی که خواستار حمایت بین‌المللی بوده باز نگه داشته و به فراهم کردن کمک‌های بشردوستانه برای آوارگان ادامه دهند».

به گزارش ان‌بی‌سی، این مقام‌ اضافه کرد: « هدف ما این است که اطمینان حاصل کنیم افغانها می توانند در صورت نیاز از حمایت بین المللی استفاده کنند».

بر اساس گفته این مقام آمریکایی، برنامه ریزی وسیعی برای آوارگان افغانستانی به چند دلیل از جمله خشکسالی، همه گیری کووید 19 و درگیری‌های کنونی میان طالبان و دولت افغانستان وجود دارد.

این در حالی است که وزارت دفاع آمریکا روز سه‌شنبه گذشته در گزارش هفتگی خود اعلام کرد که خروج نظامی آمریکا از افغانستان بیش از 50 درصد انجام شده و انتظار می‌رود تا 11 سپتامبر به طور کامل انجام شود.

فرماندهی مرکزی آمریکا نیز در گزارش خود اعلام کرد از زمانی که «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در آوریل گذشته دستور خروج نظامیان آمریکا از افغانستان را صادر کرد، آمریکا معادل 500 هواپیمای باری از نوع سی-17 مملو از تجهیزات از افغانستان خارج کرده است.

همچنین ارتش آمریکا 13 هزار قطعه از تجهیزات نظامی خود را به سازمان‌های وابسته به وزارت دفاع آمریکا تحویل داده تا آن را منهدم کنند.

فرماندهی مرکزی آمریکا اضافه کرد که کنترل تعداد دیگری از پایگاه‌های نظامی را به نیروهای افغانستانی تحویل داده است.

مهمترین پایگاه نظامی که کنترل آن به ارتش افغانستان تحویل داده خواهد شد پایگاه نظامی بگرام بوده که در فاصله 50 کیلومتری شمال شرق کابل قرار دارد.

ارتش آمریکا اعلام کرد که از این به بعد میزان خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان را به درصد مشخص نخواهد کرد و این موضوع با هدف حمایت از امنیت عملیات خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان است.

آمریکا قصد دارد تا در 11 سپتامبر 2021 و در 20 سالگی حمله نظامی به افغانستان تمامی 2500 نظامی و 16 هزار پیمانکار غیرنظامی خود را از افغانستان خارج کند.

از سال 2001 تاکنون 2300 نظامی آمریکایی در جنگ افغانستان کشته و 20 هزار نفر نیز در این مدت زخمی شدند و همچنین از سال 2009 میلادی بیش از 100 هزار شهروند افغان نیز در طولانی ترین جنگ آمریکا کشته و زخمی شدند. 

همزمان با اعلام خروج نیروهای خارجی از افغانستان، دولت انگلیس اعلام کرد این کشور در جنگ 20 ساله افغانستان 31 میلیارد دلار هزینه کرده و نظامیان این کشور ماه آینده از این کشور خارج می‌شوند.

ارتش انگلیس به طور رسمی در سال 2014 بخش زیادی از نظامیان خود را از افغانستان خارج کرده و پس از آن تنها 750 نظامی این کشور به آموزش و مشورت نیروهای افغان در این کشور باقی مانده بودند. 

انتظار می‌رود که اکثر این نیروها طی ماه آینده میلادی خاک افغانستان را ترک و به انگلیس بازگردند. 

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: آوارگان نیروهای آمریکایی خروج نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۵۲۴۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق

به گزارش همشهری آنلاین،‌ روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز امروز پنجشنبه گزارش داده مقام‌های اسرائیلی درباره شدت پاسخ ایران به حمله اول آوریل (۱۳ فروردین) به ساختمان کنسولی سفارت ایران در دمشق اشتباه محاسباتی کردند.

طبق این گزارش به نقل از چند مقام آمریکایی که در بحث‌های سطح بالا بعد از حمله ایران مشارکت داشتند و همچنین یک مقام ارشد اسرائیلی که با آن‌ها هم نظر بود، «اسرائیلی‌ها به شدت اشتباه محاسباتی کرده بودند و فکر می‌کردند ایران پاسخ شدید نخواهد داد».

طبق این گزارش، مقام‌های آمریکایی از این که فقط چند دقیقه قبل از حمله دمشق مطلع شده بودند و اهمیت این حمله به آن‌ها منتقل نشده بود، عصبانی بودند.

دو مقام اسرائیلی به نیویورک تایمز گفتند برنامه‌های حمله دمشق دو ماه قبل از انجام آن آغاز شد و بعد کابینه جنگ اسرائیل آن را ۲۲ مارس (سوم فرودین) تایید کرد.

در گزارش نیویورک تایمز آمده که در اسناد داخلی اسرائیل که پاسخ‌های بالقوه تهران در آن ذکر شده، در هیچ یک از موارد حمله در مقیاسی که ایران با بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک انجام داد، پیش‌بینی نشده بود.

بر اساس این گزارش، اطلاعات رژیم صهیونیستی در ابتدا انتظار داشت که ایران حداکثر ۱۰ موشک زمین به زمین به سمت فلسطین اشغالی شلیک کند. در این گزارش آمده است که هفته گذشته آن‌ها تخمین را به ۶۰ تا ۷۰ موشک زمین به زمین افزایش دادند که بعد مشخص شد آن هم اشتباه بوده است.

مقامات آمریکایی به نیویورک تایمز گفتند لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا سوم آوریل با یوآو گالانت وزیر جنگ اسرائیل صحبت کرد. در این تماس، آستین شکایت کرده که حمله اسرائیل علیه ایران، نیروهای آمریکایی را در معرض خطر قرار داد وعدم هشدار قبلی به آن‌ها فرصتی برای آماده شدن نداد.

کد خبر 845388 منبع: فارس برچسب‌ها خبر ویژه حمله ایران به اسرائیل ایالات متحده آمریکا

دیگر خبرها

  • دومین جلسه مجازی آمریکا و اسرائیل درباره حمله به رفح
  • رفتار موذیانه همسایه شمالی زیر ذره‌بین
  • لو رفتن اشتباه محاسباتی اسرائیل درباره حمله ایران | فکر می کردند ایران حداکثر ... | ماجرای شکایت آمریکا از اسرائیل درباره حمله به سفارت ایران در دمشق
  • لاپوشانی جنایات نظامیان صهیونیست از سوی بلینکن
  • روز ۱۹۵ طوفان‌الاقصی| ۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان
  • روز۱۹۵ طوفان‌الاقصی|۸ شهید از جمله ۵ کودک در حمله به آوارگان
  • شبه‌نظامیان مستقر در افغانستان منافع اقتصادی پاکستان را هدف گرفته است
  • آمریکا انتظار حمله «محدود» اسرائیل علیه ایران را دارد
  • اعلام زمان اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی | تعرفه‌های درمانی این کشور همسایه ۱۸ برابر ایران است!
  • اعلام زمان اجرای تعرفه‌های جدید پزشکی | تعرفه‌های درمانی ایران این کشور همسایه ۱۸ برابر ایران است!