Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار حوزه ازدواج و خانواده گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، هر آن چه در گذشته ما اتفاق افتاده و هر تصمیمی که گرفته ایم در زمان خودش درست بوده است. بنابراین، سعی نکنیم خودمان را برای هرچیزی سرزنش کنیم چون می تواند افکار منفی را در زندگی ما تزریق کند.

فاطمه کوهپایه زاده روانشناس،  در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، در رابطه با امتناع از سرزنش کردن خود به منظور تصمیم های زندگی اظهار کرد:باید بدانیم هر تصمیمی که در زندگی می‌گیریم نه به صورت تعمدی بلکه گاهی اوقات به طور ناآگاهانه، برای این است که جلوی ضربه‌های جدید را بگیریم و ممکن است بعد‌ها که به گذشته مان نگاه کنیم از بسیاری از تصمیمات خود احساس پشیمانی کنیم یا خنده مان بگیرد و به خودمان بگوییم چقدر تغییر کرده ایم و چقدر موضوع را جدی گرفته بودیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید

۵ گروه شخصیت در جهان وجود دارد؛ شما در کدام دسته هستید؟

وی بیان کرد: هیچ گاه، برای گذشته‌ای که داشته اید و تصمیم‌هایی که گرفته اید، انسان‌هایی که وارد زندگیتان شده اند و به خاطر انسان‌هایی که تمامشان کرده اید خودتان را سرزنش نکنید.

این روانشناس گفت: هرچه که در گذشته ما بوده ارزشمند است حتی اگر امروز با مرور خاطراتمان طعم اشتباه را حس کنیم چراکه این طعم، یک طعم خیالی است و اشتباهی وجود ندارد.

کوهپایه زاده تصریح کرد: زندگی در هر زمان در درست‌ترین حالت خودش ادامه دارد و طعم تلخی که حس می‌کنیم به این علت است که در حقیقت، برای همه ما سخت است که پیش بینی هایمان درست از آب درنیایند و احساس بد به این خاطر است که نمی‌خواهیم قبول کنیم تصویر‌هایی که در ذهنمان از آدم‌ها و موقعیت‌ها ساخته ایم با واقعیت منطبق نیست!

وی ادامه داد: ما آدم‌هایی هستیم که سخت می‌توانیم واقعیت‌ها و تفاوت تصویر ذهنی مان با واقعیت را بپذیریم و اگر صبور باشیم و اجازه دهیم که با تجربیات و اتفاقاتی که رخ می‌دهد جلو برویم و تصمیم بگیریم، هربار آماده‌تر می‌شویم که تصویرهایمان از جهان و موقعیت‌ها حقیقی‌تر شوند.

این روانشناس افزود: اگر خودمان را در گذشته مان سرزنش کنیم روزی می‌رسد که با تصویر‌هایی از پیش تعیین شده به استقبال آدم ها، روابط و موقعیت‌ها نمی‌رویم، بلکه اجازه می‌دهیم آن‌ها همان طور که هستند جلو بیایند و در ذهن ما بنشینند.

کوهپایه زاده گفت: با همین تغییرات کوچک، امّا عمیق است که دیگر از آدم‌ها توقع نداریم شبیه تصاویر ذهنی ما باشند و با پیش بینی‌های عجیبمان به موقعیت‌های پیش رویمان نگاه نمی‌کنیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به آدمی که در گذشته بوده اید نگاه کنید. آیا می‌بینید که چقدر تلاش کرده امّا ضربه نخورده است؟ آیا می‌بینید چقدر زیبا دوام آورده و تصمیم هایش را گرفته است؟ آیا می‌بینید چقدر دوست داشتنی است؟ امروز شاید متوجه شوید که او دچار اشتباه محاسباتی شده است امّا تنها با " درک امروزتان " می‌توانید این مسئله را تشخیص دهید و این درک را مدیون تصمیم‌های تان در گذشته هستید.

بیشتر بخوانید

تیک؛ اختلال قابل کنترل در افراد

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: احساس پشیمانی سرزنش و تحقیر روانشناسی موقعیت ها گذشته ما آدم ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۵۲۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حاضرم به خاطر اینتر هر کار خطرناکی انجام دهم

به گزارش "ورزش سه"، الساندرو باستونی تایید کرد که بازیکنان اینتر می‌ترسیدند که نسبت به فصل گذشته ضعیف‌تر باشند، اما خریدهای جدید عالی بوده‌اند و توانستند قدرت بیشتری به این تیم بدهند.

باستونی یک روز پس از قهرمانی اینتر در سری A مصاحبه‌ای با ایل جورناله انجام داده است. این ملی پوش ایتالیایی در فصل جاری یکی از بازیکنان کلیدی سیمونه اینزاگی بود.

باستونی در مورد اهمیت بازیکنانی ایتالیایی در اینتر گفت:"همیشه گفته‌ام که ما یک گروه قوی ایتالیایی در تیم داریم. این مهم است چون در سری A تفاوت ایجاد می‌کند. شما باید لیگی را که در آن بازی می‌کنید، بشناسید و DNA مطابق با آن لیگ را داشته باشید."

اینزاگی دوشنبه شب گفت که هیچ یک از بازیکنانش از تمرین سنگین ضربات ایستگاهی در هوای بارانی روز بازی مقابل میلان گلایه نکردند. باستونی تایید کرد:"صبح قبل از بازی، ما یک ساعت را زیر باران گذراندیم تا ضربات ایستگاهی را تمرین کنیم. این کار فصل ما را به خوبی نشان می‌دهد. ما به جزئیات توجه کردیم و هیچ چیز را آسان نگرفتیم. از اشتباهاتی که در گذشته مرتکب شدیم چیزهای زیادی یاد گرفته‌ایم و نمی‌خواستیم آن‌ها را تکرار کنیم. این نقطه قوت ما بود."

اینتر در تابستان گذشته تغییرات زیادی داشت و بازیکنانی مانند آندره اونانا، میلان اشکرینیار، مارسلو بروزوویچ و روملو لوکاکو جدا شدند. باستونی تایید کرد که می‌ترسیده اینتر ضعیف‌تر از فصل قبل باشد:"بله، 12 بازیکن رفته بودند و می‌ترسیدیم ضعیف شده باشیم، چون بازیکنان جدید را به خوبی نمی‌شناختیم. برعکس، بازیکنان جدید نه تنها استعداد داشتند، بلکه میل زیادی برای بازی کردن در اینتر داشتند. ما در مورد استعداد آن‌ها مطمئن بودیم. اکنون می‌توانم بگویم که همه آن‌ها بچه‌های فوق العاده‌ای هستند، چه در داخل و چه خارج از زمین. هماهنگی باورنکردنی بین بازیکنان جدید و قدیمی وجود دارد."

آیا کسب بیستمین اسکودتو در دربی مقابل میلان یک اتفاق بزرگ بود؟ باستونی پاسخ داد:"البته که اینطور بود. باشگاه، ما بازیکنان و علاوه بر این، هواداران چنین چیزی را می‌خواستند. هواداران فوق العاده بودند و همیشه از ما حمایت کردند. ششمین دربی متوالی را بردیم. این مانند صفحه‌ای است که برای همیشه در تاریخ اینتر خواهد ماند. قهرمانی‌ با اینتر بسیار معنی دارد. ما در چند سال گذشته فداکاری‌های زیادی کرده‌ایم. حالا، من به صورت این افراد نگاه می‌کنم و احساس می‌کنم آن‌ها خانواده دوم من هستند.  برای این خانواده حاضرم خودم را در دل آتش قرار دهم و هر کار خطرناکی انجام دهم."

دیگر خبرها

  • آدمکشی در هیجان جوانی!
  • توصیه ربیعی به مسئولان با یک خاطره عجیب: مدتی تصمیم نگیریم!
  • حاضرم به خاطر اینتر هر کار خطرناکی انجام دهم
  • کنایه علی ربیعی به مسئولان: فقط بر سر جای خود بنشینید و کاری نکنید تا اوضاع خراب‌تر نشود /هردم از این باغ بری می‌رسد!
  • علی ربیعی خطاب به مسئولان: فعلاً تصمیمی نگیرید تا اوضاع بدتر نشود
  • آتش سوزی انبار لوازم خودرو در بلوار توس اطفا شد
  • تن هاخ: برد ما برابر کاونتری شرم‌آور نبود؛ پرسیدن مکرر این سوال، شرم‌آور است!
  • آتش سوزی بزرگ انبار گوگرد در شهرستان مشهد مقدس
  • قاتلان مرد مهابادی دستگیر شدند / ۳ مرد را به رگبار بستند
  • قربانیان ال‌کلاسیکو: واقعیت یک‌بار برای همیشه!