Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-19@21:04:34 GMT

استونی: امنیت سایبری موضوعی جهانی است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۵۹۰۷

استونی: امنیت سایبری موضوعی جهانی است

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از سی ان ان، کرستی کالیولید، رئیس جمهور استونی اعلام کرد امنیت سایبری موضوعی جهانی است و باید به آن نگاه کلی نگر و یکپارچه داشت.

بر این اساس، کرستی کالیولید که کشورش ریاست ادواری شورای امنیت سازمان ملل متحد را بر عهده دارد گفت: «استونی از مدت‌ها قبل به حوزه امنیت سایبری توجه ویژه داشته و کوشیده است در مقام عضو ادواری شورای امنیت سازمان ملل متحد طرحی را در حوزه امنیت سایبری در جهان پیش ببرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ما قول دادیم که بستر رایزنی برای امنیت سایبری را در شورای امنیت سازمان ملل متحد فراهم کنیم و این رایزنی‌ها نخستین مذاکرات از این نوع در سطح شورای امنیت به شمار می‌رود.

وی افزود: با این حال، به علت مناقشه‌های مختلفی که متاسفانه در سراسر جهان وجود دارد و مدنظر شورای امنیت است، بحث‌های مربوط با کندی پیش رفته است. البته در همه مناقشات مذکور، عنصر امنیت سایبری نیز به نوعی مطرح است. ماه مارس جلسه‌ای در شورای امنیت سازمان ملل متحد به صورت ویژه درباره این موضوع مطرح شد و قصد داریم در ماه جاری نیز نشست دیگری درباره امنیت سایبری در شورای امنیت برگزار کنیم. چنین اقداماتی مهم است، زیرا حاکمیت و استقلال کشور‌ها از جانب برخی کنشگری‌های سایبری تهدید می‌شود.»

رئیس جمهور استونی در پاسخ به این سوال که آیا روسیه حاکمیت استونی را با اقدامات سایبری تهدید می‌کند، گفت: خیر. کشور ما یک کشور کوچک دارای دموکراسی است. ایجاد اختلال در کار دموکرسی‌های کوچک به اندازه مختل کردن روند امور در دموکراسی‌های بزرگ در جهان پرهزینه است. ما همواره تاکید داشته ایم که وقتی از دخالت در روند‌های انتخاباتی کشور‌ها با استفاده از فضای سایبری سخن گفته می‌شود باید نگاه کلی داشت و به این موضوع از زاویه مسئله‌ای جهانی نگریست.

این مقام تاکید کرد: یک نکته بسیار مهم درحوزه امنیت سایبری این است که بدانیم مرز‌های جغرافیایی، کشور‌ها را از هم جدا نمی‌کند و امنیت سایبری مسئله‌ای است که در هم تنیدگی دارد و امنیت سایبری کشور‌ها در سطح جهانی به هم گره خورده است.

طی هفته‌های اخیر چندین حمله بزرگ سایبری به شرکت‌های بین المللی انجام گرفت و باج افزار‌ها میلیون‌ها دلار از آن‌ها پول به صورت رمز ارز بیت کوین دریافت کردند.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: امنیت سایبری حمله سایبری شورای امنیت شورای امنیت سازمان ملل متحد امنیت سایبری کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۵۹۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ وزیر خارجه الجزایر در این نشست گفت: رژیم اشغالگر اسرائیل، «آنروا» را هدف قرار می‌دهد، زیرا در پی نابودی فلسطین است.

وزیر خارجه اردن هم با بیان اینکه اسرائیل از گرسنگی به عنوان ابزار جنگی استفاده می‌کند و کارکنان سازمان‌های امدادرسان را با خونسردی به قتل می‌رساند، پایان اشغالگری و ارائه راه حل دائمی را برای حل مشکل آوارگان فلسطینی خواستار شد.

نماینده روسیه نیز از حملات رژیم صهیونیستی به کارکنان آنروا در غزه انتقاد کرد و گفت: تضعیف نقش این نهاد، پیامد‌های مخربی را برای منطقه در پی دارد.

نماینده چین هم با بیان اینکه شواهد کافی برای اثبات ادعای رژیم صهیونیستی درباره همکاری آنروا با حماس وجود ندارد، از این رژیم خواست حملات خود را به این نهاد متوقف کند.

نماینده انگلیس نیز با اشاره به خطر قحطی در غزه از رژیم اشغالگر خواست به آنروا و همه نهاد‌هایی که کمک‌های بشردوستانه ارائه میکنند، اجازه دسترسی بدون مانع به غزه را بدهد.

نماینده فرانسه هم با اشاره به ضرورت وجود آنروا برای کمک رسانی به مردم گفت: این نهاد در طول ۷۵ سال نقش مهمی برای حدود شش میلیون آواره فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی و کشور‌های مختلف داشته است.

نماینده آمریکا با بیان اینکه کنگره این کشور ارائه کمک‌های بیشتر به آنروا را حداقل تا سال ۲۰۲۵ ممنوع کرده، اذعان کرد از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به نوار غزه تا کنون، بیش از ۲۴۰ تن از کارکنان نهاد‌های کمک رسان در حین انجام وظیفه کشته شده اند.

نماینده رژیم صهیونیستی هم با بیان اینکه اسرائیل اجازه نخواهد داد آنروا مانند قبل به فعالیت خود ادامه دهد، گفت: این نهاد خواهان تشکیل کشور فلسطین از نهر تا بحر است و می‌خواهد از طریق بازگرداندن آوارگان، اسرائیل را نابود کند.

دیگر خبرها

  • ممانعت از تشکیل کشور فلسطین موجب بی‌ثباتی همیشگی منطقه می‌شود
  • وتو امریکا در برابر 12 رای مثبت به عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • موافقت 12 عضو شورای امنیت با شناسایی کشور فلسطین/ آمریکا وتو کرد
  • زمان عضویت کامل فلسطین در سازمان ملل فرا رسیده است
  • چین: آمریکا نباید خود را بالاتر از همه بداند
  • این کشور در شورای امنیت خواستار فوری تحریم اسرائیل شد
  • تقلب در سرجلسه کنکور با کنترل فضای سایبری به صفر می‌رسد
  • افشای دسیسه‌چینی آمریکا علیه عضویت فلسطین در سازمان ملل
  • برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره فعالیت نهاد امدادرسانی برای آوارگان فلسطینی
  • رای شورای امنیت سازمان ملل تضمینی برای راه حل دو دولتی نیست