Web Analytics Made Easy - Statcounter

بین الملل تابناک/ تحولات خاورمیانه: آخرین تلاش های نتانیاهو برای ماندن در قدرت، پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل، عضویت امارات در شورای امنیت سازمان ملل، ابتکار عمل ۴ بندی عمان برای حل بحران یمن و هشدار جدی بایدن به اسرائیل از مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آخرین تلاش های نتانیاهو برای ماندن در قدرت

بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای ماندن در قدرت پیشنهاد اغوا کننده‌ای به حریف دیرین خود بنی گانتس رهبر حزب آبی و سفید داده است.

خبرگزاری شهاب فلسطین از شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی گزارش داد، نتانیاهو در آخرین تلاش خود برای شکست دولت ائتلافی نفتالی بنت رهبر حزب یمینا و یائیر لاپید رهبر حزب یش عتید، به گانتس پیشنهاد سه سال نخست وزیری داده است.

پیشنهاد نتانیاهو دو هفته پس از آن مطرح می‌شود که بامداد چهارشنبه دو هفته پیش، لاپید توانست برای تشکیل کابینه ائتلافی با گانتس به توافق برسد.

همچنین"یاریو لیوین" رییس کنست رژیم صهیونیستی اعلام کرد که رأی گیری برای تشکیل کابینه لاپید ساعت ۱۶ روز یکشنبه آینده انجام خواهد شد و پیش بینی می‌شود که دولت ائتلافی لاپید و بنت شمار کرسی‌های کافی برای سکانداری اداره رژیم صهیونیستی را به دست آورد.

چهارشنبه شب دو هفته پیش و ساعتی مانده به پایان مهلت لاپید برای تشکیل کابینه جدید، او موفقیت خود در انجام این ماموریت را رسما اعلام کرد.

لاپید توانست حمایت حداکثری برای تشکیل دولت ائتلافی جدید و براندازی نتانیاهو را کسب کند.

رادیو ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که لاپید موفق به تشکیل ائتلاف دولتی برای کنار زدن نتانیاهو شده است.

رهبر حزب یش عتید موفقیت خود در تشکیل کابینه جدید را رسما به رئوون ریولین رئیس رژیم صهیونیستی اعلام کرد. بدین گونه نتانیاهو پس از ۱۲ سال نخست وزیری به آخر خط رسید.

دفتر رئوون ریولین رییس رژیم صهیونیستی اعلام کرد که نفتالی بنت و لاپید به نوبت سمت نخست وزیری دولت جدید را عهده‌دار خواهند شد.

براساس گزارش رسانه‌ها بنت با لاپید به این توافق رسیده که بنت تا سپتامبر ۲۰۲۳ نخست وزیر باشد و پس از آن لاپید تا نوامبر ۲۰۲۵ این سمت را عهده‌دار شود.

پرداخت حق عضویت ایران در سازمان ملل

سهم مشارکت و حق عضویت دولت ایران در سازمان ملل متحد به مبلغ بیش از ۱۶ میلیون دلار توسط بانک مرکزی پرداخت شد.

به گزارش بانک مرکزی، این بانک مبلغ مذکور را برای سهم مشارکت و حق عضویت دولت ایران در سازمان ملل متحد از محل منابع مسدودی ایران در کره جنوبی پرداخت کرد.

به گزارش ایرنا، مجید تخت‌روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل متحد هم روز جمعه پرداخت معوقه ایران به سازمان ملل متحد و برقراری مجدد حق رای ایران در این سازمان را تایید کرد.

عضویت امارات در شورای امنیت سازمان ملل

در رای گیری شورای امنیت سازمان ملل پنج کشور امارات متحده عربی، آلبانی، برزیل، گابن و غنا به عضویت غیر دائم شورای امنیت سازمان ملل در آمدند. عضویت آنها در شورای امنیت سازمان ملل از روز اول ژانویه 2022 (11 دی 1400) آغاز خواهد شد.

«شیخ محمد بن راشد آل مکتوم، معاون رئیس جمهور، نسخت وزیر و حاکم دوبی و «شیخ محمد بن زاید آل نهیان» ولیعهد ابوظبی و معاون فرماندهی نیروهای مسلح امارات، دستیابی به این موفقیت دیپلماتیک را تبریک گفتند.

شیخ محمد بن راشد در پیامی توییتری نوشت: «انتخاب امارات در شورای امنیت برای دوره 2022-2023، منعکس کننده دیپلماسی فعال، موقعیت بین‌المللی و مدل توسعه متمایز امارات است».

شیخ محمد بن زاید نیز در پیام توییتری نوشت: «امروز سازمان ملل، امارات را به عنوان یکی از پنج عضو شورای امنیت سازمان ملل برای 2022-2023 انتخاب کرد. هیئت دیپلماتیک ما همان روح تعامل و همکاری بین المللی را که امارات را از زمان پیدایش در سال 1971 به پیش برده، دنبال خواهد کرد».

پنج عضو جدید شورای امنیت سازمان ملل جایگزین استونی، نیجر، سنت وینسنت، تونس و ویتنام خواهند شد.

در رای گیری انجام شده در سازمان ملل، غنا 185 رای، گابن 183 رای، امارات 179 رای، آلبانی 175 رای و برزیل 181 رای به دست آورد.

شورای امنیت تنها نهاد سازمان ملل است که می‌تواند تصمیمات تعهد آور نظیر اعمال تحریم یا مجوز حمله نظامی را صادر کند.

شورای امنیت دارای 5 عضو دائم دارای حق وتو هستند که عبارتند از: آمریکا، انگلیس، فرانسه، چین و روسیه.

ابتکار عمل ۴ بندی عمان برای حل بحران یمن

معاون وزارت اطلاع‌رسانی در دولت مستعفی یمن اعلام کرد، هیئت عمان برای طرح ابتکارعمل مورد توافق عربستان به انصارالله وارد صنعا شده است.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، محمد قیزان، معاون وزارت اطلاع‌رسانی در دولت مستعفی یمن در توییتی نوشت، هیئت عمان برای ارائه ابتکارعملی که دولت مستعفی، عربستان و نماینده آمریکا و سازمان ملل با آن موافقت کرده‌اند و شامل چهار بند است که به طور همزمان اجرایی می شود، به صنعا آمده است.

وی افزود، این چهار بند شامل بازگشایی فرودگاه صنعا با ضوابط و اصول مشخص، آتش بس، تسهیل ورود کشتی ها به بندر حدیده و برگزاری رایزنی‌ها برای دستیابی به راه حل سیاسی است.

قیزان گفت، انصارالله خواستار بازگشایی فرودگاه صنعا و بندر حدیده است و دولت مستعفی هم خواستار برقراری آتش بس است و آن را مقدمه اصلی همه مسائل انسانی می داند.

انصارالله در حوزه پرونده انسانی، آتش بس را به لغو تحریم ناوبری در فرودگاه صنعا، رفع محدودیت های ورود کشتی ها به بندر حدیده مشروط کرده است.

هشدار جدی بایدن به اسرائیل

رئیس جمهور آمریکا در نامه‌هایی به رژیم صهیونیستی خواهان ممانعت از اقداماتی شد که ممکن است به ایجاد تنش مجدد در قدس بینجامد.

به گزارش سایت عربی۲۱، روزنامه یدیعوت آحارونوت نوشت: دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا پیام‌هایی را برای بنی گانتس، وزیر جنگ اسرائیل فرستاده و در آن نسبت به احتمال تنش مجدد در قدس به دلیل اقدامات تحریک آمیز شهرک نشینان تندرو که ممکن است به تنش در بقیه مناطق و ازسرگیری شلیک موشک‌ها از غزه منجر شود، هشدار داده است.

طبق اعلام این رسانه عبری، دولت بایدن همچنین هشدار داده راهپیمایی "پرچم‌ها" که قرار است سه شنبه در قدس برگزار شود احتمالا به ایجاد خشونت در سرتاسر اراضی اشغالی و دور دیگری از درگیری‌ها در قدس منجر شود.

وزرای دولت رژیم صهیونیستی اجازه راهپیمایی در شهرک قدیمی قدس در روز سه شنبه را داده‌اند.

در این راستا ده‌ها تن در نزدیکی باب العامود قدس در اعتراض به تصمیم تعویق راهپیمایی که قرار بود از باب العامود تا حرم قدسی برگزار شود تجمع کردند.

ایتمار بن غفیر، از نمایندگان کنست به معترضان پیوست و از تسلیم شدن پلیس رژیم صهیونیستی در برابر حماس انتقاد کرد. وی گفت که از قدس و شهرک قدیمی دست نمی‌کشد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تحولات خاورمیانه تحولات سوریه تحولات عراق تحولات یمن ایران و آمریکا برجام اروپا روسیه چین و آمریکا عربستان اسرائیل انتخابات 1400 محسن رضایی شورای شهر ششم نامزدهای سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری شورای امنیت سازمان ملل رژیم صهیونیستی اعلام امارات در شورای امنیت ایران در سازمان ملل برای ماندن در قدرت سازمان ملل متحد تشکیل کابینه دولت مستعفی شیخ محمد بن برای تشکیل آخرین تلاش نخست وزیر رهبر حزب حق عضویت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۰۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند

به گزارش صدای ایران به نقل از خبرگزاری آنادولو،رهبران عمان و امارات متحده عربی با انتشار بیانیه‌ای، خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل و کاهش تنش در منطقه شدند.

این بیانیه پس از دیدار هیثم بن طارق، سلطان عمان از ابوظبی و دیدار وی با محمد بن زاید آل نهیان رئیس امارات متحده عربی منتشر شده و روابط دو جانبه، تحولات جهانی و منطقه‌ای محور دیدار بن طارق و آل نهیان عنوان شده است.

در این بیانیه همچنین با تاکید بر اهمیت افزایش همگرایی منطقه‌ای میان کشور‌های همسایه به منظور تقویت اعتماد و ثبات و همچنین اشاره به افزایش تنش‌ها میان تهران و تل‌آویو، تصریح شده است: بن طارق و آل نهیان خواستار خویشتن‌داری طرف‌های درگیر به منظور دور نگه داشتن منطقه و شهروندان از خطرات ناشی از افزایش تنش هستند.


دیگر خبرها

  • لاپید: نتانیاهو باید استعفا دهد
  • لاپید خواستار استعفای نتانیاهو شد
  • عمان و امارات خواستار خویشتنداری ایران و اسرائیل شدند
  • لاپید: بنی گانتس و آیزنکوت از کابینه نتانیاهو استعفا کنند
  • بحران ناتمام تل‌آویو
  • رمزگشایی از حمله اسرائیل به کنسولگری ایران در جلسه حزب اعتدال و توسعه /پیش بینی می شود دولت نتانیاهو سقوط کند
  • سرپیچی رژیم صهیونیستی از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل
  • بیانیه مشترک ایران و پاکستان علیه رژیم صهیونیستی
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • چرا رئیس سازمان آمان استعفا کرد؟ / «آهارون حالیوا»، قربانی قدرت خواهی نتانیاهو/ جمله مهمی که حالیوا در نامه استعفاء خود نوشت