Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-20@01:46:18 GMT

سلام کرونا به تجمع‌های پر ازدحام تبلیغاتی در اردبیل

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۶۱۶۲

سلام کرونا به تجمع‌های پر ازدحام تبلیغاتی در اردبیل

تصاویری که از فعالیت های انتخاباتی در فضای مجازی و رسانه های ارایه می شود غیر قابل باور و ترسناک است، گشایش پی درپی ستادهای تبلیغات انتخاباتی نامزدهای شوراهای اسلامی شهر و معدود ستادهای انتخابات ریاست جمهوری  در اردبیل که در آن بدون فاصله گذاری اجتماعی دهها نفر در کنار هم  فریاد و هیاهو به راه انداخته و داد و فریاد می زنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اغلب ستادهای انتخاباتی مملو از جمعیت است، آدم ها می‌آیند و می روند، داخل مغازه‌ها و سالن‌هایی که از سوی نامزدها بعنوان ستاد انتخاباتی اجاره شده‌اند از جمعیت لبرزیز شده و بسیاری مجبور به تجمع در معابر و پیاده روها هستند، موزیک و ترانه‌های شاد نیز فضایی احساسی و خاص در آنها ایجاد کرده است.

در این مجالس پر ازدحام آنچه به ذهن و فکر آدم ها خطور نمی‌کند حقیقت تلخی به نام انتشار ویروس کرونا است، گویی همین دو هفته اخیر نبود که کرونا ترس در جان آنها افکنده و تمام بیمارستان‌های استان اردبیل را مملو از بیماران کرده بود.

در این ستادها نه تنها فاصله اجتماعی رعایت نمی‌شود بلکه دیگر ماسک نیز به فراموشی سپرده شده و آدم احساس می‌کند که به سال‌های پیش از کرونا و تبلیغات پرشور انتخاباتی آن زمان‌ها پای گذاشته است.

چندان تفاوتی بین تبلیغات انتخاباتی انتخابات گذشته در اسفند ماه سال 98 و تبلیغات انتخاباتی امسال وجود ندارد، تنها می‌توان تفاوت را  در زدن ماسک از سوی افرادی معدود دانست.

هر چند در شهر اردبیل در خیابان‌های مرکزی شهر ممنوعیت برپایی ستادهای انتخاباتی اعمال شده است اما درخیابان‌ها و معابر دیگر شهر انواع ستادهای تبلیغاتی پر زرق و برق نامزدهای انتخاباتی در حال دایر شدن است، ستادهایی که در آنها اغلب ازدحام جمعیت بدون رعایت هرگونه پروتکل بهداشتی مشاهده می‌شود.

 ۷۷۷ نامزد تایید شده در ششمین دوره انتخابات شورای شهر این  استان اردبیل در مناطق مختلف اگر به هیمن گونه  رفتار کرده و اقدام به ایجاد ازدحام و تجمع‌های انتخاباتی کنند در دو سه هفته آینده باید منتظر اپیدمی جدیدی از کرونا در استان بویژه شهر اردبیل بود خطری که رئیس دانشگاه علوم پزشکی نیز به جد نسبت به آن هشدار می دهد.

مقام‌های بهداشتی در استان اردبیل با توجه به وضعیت بسیار بغرنج و نامناسب تبلیغات انتخاباتی در استان هشدار می‌دهند که تداوم و  تشدید وضعیت فضای موجود می‌تواند پیک پنجم  شیوع ویروس کرونا را برای شهروندان در پی داشته باشند.

به گفته آنها، گذر زودهنگام و تا حدی سریع اردبیل از پیک چهارم کرونا با تلفات نسبت کم در مقایسه با پیک سوم و نیز گرمای هوا آرامشی موقت و خطرناک در استان ایجاد کرده و عدم توجه به پروتکل‌های بهد اشتی می‌تواند وضعیت خطرناکی را در آینده بدنبال داشته باشد.

دکتر شهرام حبیب پور رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل از نامزدهای انتخابات شوراها خواست تا از ایجاد ازدحام و تجمع در محیط های سربسته و بدون توجه به فاصله گذاری اجتماعی خودداری کنند .

وی بیان کرد: مهار نسبی کرونا در استان با تلاش زیاد امکان پذیر شده است و نامزدهای انتخاباتی با اقدامات غیر بهداشتی خود نمیبایست  موجب انتشار  دوباره ویروس کرونا در جامعه شوند.

وی هشدار داد که خطر بروز پیک پنجم و نوع هندی و آفریقایی آن جدی است و از هم اینک میزان ابتلا به کرونا در استان روند صعودی به خود گرفته است.

حسن روحانی رییس‌جمهوری روزپنج‌شنبه گذشته در جلسه روسای کمیته‌های تخصصی ستاد ملی مقابله با کرونا نسبت به عدم رعایت پروتکل‌ها و عادی‌انگاری‌هایی که توسط برخی نامزدها در استان‌ها انجام گرفته از نامزدهای انتخابات ۱۴۰۰، گفت : کسانی که قرار است در کشور حافظ قانون باشند نباید قانون‌شکنی کنند.

وی بیان کرد: کادر درمان و مدافعان سلامت انتظار ندارند کسانی که قرار است بالاترین پست اجرایی کشور را اشغال کنند، اینچنین نسبت به کادر درمان اجحاف کرده و برای آن‌ها مشکل بیافرینند. 

به گفته وی ، آموزش‌های لازم و آگاهی‌بخشی به مردم در این خصوص در روزهای باقیمانده تا انتخابات باید به صورت کاملا روشن، موثر و مستمر از طرف رسانه‌ها و شبکه مجازی انجام شود.

رییس‌جمهوری به قرارگاه عملیاتی دستور داد با توجه به استقرار این قرارگاه در وزارت کشور و برعهده داشتن مسوولیت اجرای انتخابات از طرف وزیر کشور، با جدیت و قاطعیت هرچه تمام‌تر نسبت به ارائه هشدارها و اخطارهای لازم اقدام فوری را انجام داده و با نامزدهای متخلف در این خصوص برخورد قاطع و جدی صورت گیرد و اقدامات انجام شده به مردم اطلاع‌رسانی شود.

با اینکه نهادهای اجرایی و نظارتی انتخابات شوراها و ریاست جمهوری در استان اردبیل در مورد مقابله با هر گونه اقدام مخالف با پروتکل‌های بهداشتی نامزدهای انتخابات و هواداران آنها هشدار داده‌اند اما رصد خبرنگاران ایرنا حکایت از این دارد که این هشدارها تاثیری در رفتار بسیاری از نامزدها نداشته و اجتماعات پر ازدحام در سطح شهرها بویژه اردبیل در حال فزونی است.

 استاندار اردبیل پیشتر تاکید کرده بود که برای حفظ سلامت جامعه و جلوگیری از شیوع ویروس کرونا، برگزاری جلسات تبلیغاتی داوطلبان انتخابات شوراها در خانه‌ها و اماکن سربسته و بدون تهویه مناسب هوا ممنوع است،

به گفته اکبر بهنامجو ، نامزدهای احتمالی انتخابات شوراها و هواداران آنها باید جلسات خود را در فضاهای آزاد و رو باز با رعایت فاصله اجتماعی برگزار کنند و با برگزاری هرگونه اجتماع تبلیغی از سوی نامزدهای احتمالی انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در منازل مسکونی برخورد می‌شود.

همچنین کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، در دستورالعمل بهداشتی انتخابات ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ تاکید کرده است  هر گونه تجمع انتخاباتی، مراسم سخنرانی، گفتگو و مناظره در مکان‌های سربسته از قبیل مساجد، سالن‌های اجتماعات، تالارهای پذیرایی و سالن‌های ورزشی ممنوع اعلام است.

پیش از این رئیس عالی هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستای استان اردبیل نیز تاکید کرده بود که در وضعیت حاکم کرونایی بر کشور هر گونه اقدام تبلیغی داوطلبان انتخابات شوراها می‌تواند منجر به بدتر شدن اوضاع و شیوع بیشتر ویروس کرونا شود.

به گفته محمود عباس‌زاده مشگینی،  در وضعیت بحرانی کنونی، حفظ سلامت جامعه خط قرمز هیات‌های نظارت بوده و اجازه داده نمی شود که با رفتارهای خطرآفرین آرامش و سلامت مردم به هم بریزد.

با اینکه مسئولان استان اردبیل می گویند که زمینه تبلیغات انتخاباتی با تعبیه تابلوهای ویژه در سطح شهر و مکان‌های روباز برای نامزدها تامین شده است اما نگاهی به شیوه‌های تبلیغات انتخاباتی نامزدها در اردبیل حکایت از این دارد که نامزدهای انتخابات در اردبیل در این روزهای باقی مانده بیشتر میل به مانور جمعیت و زیاد نشان دادن تعداد هواداران خود برای جلب نظر عموم دارند.

به گزارش ایرنا، ۲۴ هزار نفر در فرایند برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری و ششمین دوره شوراهای شهر و روستا در قالب عوامل اجرایی، بازرسی، نظارت و امنیت این استان مشارکت می‌کنند.

تعداد کل واجدین شرایط برای انتخابات در استان اردبیل یک میلیون نفر است که از این تعداد ۲۲ هزار نفر رای اولی محسوب هستند.

ستان اردبیل دارای پنج حوزه انتخابیه شامل حوزه انتخابیه اردبیل، نیر، نمین و سرعین، حوزه انتخابیه خلخال و کوثر، حوزه انتخابیه مشگین‌شهر، حوزه انتخابیه گرمی، حوزه انتخابیه پارس‌آباد، بیله‌سوار و اصلاندوز است و در مجموع سه هزار و ۲۵۲ نفر به عنوان شورای روستا و ۱۶۵ هم به عنوان شورای شهر در این دوره انتخاب خواهند شد.

استان اردبیل دارای ۳۱ شهر و ۱۲ شهرستان است .

سیزدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری ایران همزمان با ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و دومین میاندوره‌ای پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه ۲۸ خردادماه سال ۱۴۰۰ برگزار می شود.

برچسب‌ها انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر استان اردبیل سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر انتخابات ۱۴۰۰ شورای شهر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر استان اردبیل سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری انتخابات ریاست جمهوری شوراهای اسلامی شهر نامزدهای انتخابات تبلیغات انتخاباتی انتخابات شوراها حوزه انتخابیه دوره انتخابات استان اردبیل ویروس کرونا شهر و روستا ششمین دوره

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۱۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صف‌های مردم برای ترک اراضی اشغالی ادامه دارد + فیلم

صهیونیست ها دیگر به ارتش، حکومت خود و آمریکا برای محافظت از خود اطمینان ندارند و پس از حمله ایران، در فرودگاه ها برای ترک اراضی اشغالی ازدحام کرده اند.

برخی کاربران فضای مجازی در واکنش به این ازدحام نوشتند: پروژه اسرائیل شکست خورد،  تمامی استعمارگران به جایی که تعلق دارند برگردند.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی باشگاه خبرنگاران جوان فیلم و صوت فیلم و صوت

دیگر خبرها

  • آغاز بزرگترین رویداد انتخاباتی در جهان
  • آغاز انتخابات پارلمانی هند/ طولانی‌ترین انتخابات در جهان!
  • شروع طولانی‌ترین انتخابات جهان در هند
  • آمادگی استان اردبیل برای برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی
  • اوج گیری مبارزات انتخاباتی در هند
  • راه اندازی پویش های انتخاباتی در کرج
  • استعفای «پریدر» از سرپرستی شطرنج
  • انتخابات ترای اتلون| حججی رئیس فدراسیون شد/ کنایه‌های جدی گودرزی به احمد نامنی
  • شادی پریدر از سرپرستی فدراسیون شطرنج استعفا داد
  • صف‌های مردم برای ترک اراضی اشغالی ادامه دارد + فیلم