Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-23@22:02:51 GMT

زنجان؛ صدرنشین انشعابات غیرمجاز آب در استان

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۶۲۶۱

زنجان؛ صدرنشین انشعابات غیرمجاز آب در استان

ایسنا/زنجان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان گفت: بیشترین تعداد انشعابات غیرمجاز مربوط به شهرهای زنجان، ابهر، طارم و قیدار است.

علیرضا جزءقاسمی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به انشعابات غیرمجاز، اظهار کرد: پارسال ۱۹۳۰ مورد انشعاب غیرمجاز آب در استان زنجان شناسایی شد که بیشتر این انشعابات غیرمجاز در روستاها است؛ چراکه کنتور آب ندارند و بی‌رویه از آب شرب برای دام و احشام استفاده می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بیشترین تعداد انشعابات غیرمجاز مربوط به شهرهای زنجان، ابهر، طارم و قیدار است، افزود: بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده، جمع‌آوری ۳۰۰۰ انشعاب در دستور کار است.

این مسئول با اشاره به خشکسالی امسال، ادامه داد: قطعاً با کاهش بارندگی برای تامین آب در حوزه‌های مختلف با مشکلاتی مواجه می‌شویم و این امر نشان می‌دهد که مدیریت مصرف آب و تغییر رویه بسیار حائز اهمیت است تا همه به آب سالم دسترسی داشته باشند.

جزءقاسمی با اشاره به هدررفت آب در حوزه کشاورزی، توجه به این بخش را حائز اهمیت دانست و تصریح کرد: باید در این بخش تجدیدنظر جدی انجام شود و کشاورزان نیز باید با انتخاب محصول مناسب با اقلیم، ما را در مدیریت وضعیت همراهی کنند. هر چند وظیفه شرکت آب و فاضلاب، تامین آب شرب شهرها و روستاها است ولی مدیریت آب، کاری جمعی و نیازمند مشارکت مردم و دستگاه‌ها است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان زنجان یادآور شد: نباید نگرانی‌های موجود در خصوص آب در بین مسائل دیگر گم شود. در شهرستان‌های خدابنده و ماه‌نشان احساس خطر برای تامین آب وجود دارد که مدیریت تقاضا، تشدید برخورد با انشعابات غیرمجاز و همکاری مردم در مصرف بهینه آب، تنها راه مدیریت این شرایط است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی زنجان انشعاب هاي غيرمجاز انشعابات غیرمجاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۲۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما، مصطفی رجبی مشهدی مدیرعامل شرکت توانیر و سخنگوی صنعت برق در نشست خبری امروز (۴ اردیبهشت ۱۴۰۳) با اشاره به تدوین ۱۸۰ برنامه عملیاتی برای آمادگی تأمین برق تابستانی گفت: از ابتدای دولت سیزدهم ۸ هزار و ۵۳۸ مگاوات به ظرفیت تولید برق کشور اضافه شده که بخش عمده این‌ها مربوط به نیروگاه‌های جدیدالاحداث و نیروگاه‌های صنایع است و بخش دیگر، به ارتقاء ظرفیت نیروگاه‌های موجود مربوط می‌شود.

وی افزود: در بخش صنعت هزار و ۳۶۹ مگاوات نیروگاه جدید ساخته و به شبکه سراسری متصل شده است؛ این عدد تا اوج بار امسال به هزار و ۸۷۱ مگاوات افزایش خواهد یافت.

مدیرعامل شرکت توانیر با اشاره به الزامی بودن ساخت ۱۰ هزار مگاوات نیروگاه در بخش صنعت در قانون مانع زدایی از توسعه صنعت برق، گفت: تاکنون موافقت اصولی احداث ۱۷ هزار مگاوات نیروگاه صنایع صادر شده و عملیات اجرای ۶ هزار مگاوات اغاز شده است.

وی ادامه داد: اگر صنایع برق مازادی داشته باشند، می‌توانند آن را به صنایع دیگر عرضه کنند که وزارت نیرو مکلف به جا به جایی و ترانزیت این برق است و اگر موفق به فروش به صنایع دیگر نشدند، وزارت نیرو این برق را با قیمت جذابی خریداری خواهد کرد.

آقای رجبی مشهدی تأکید کرد: صنایعی که تاکنون اقدامی به ساخت نیروگاه نکرده اند، در اولویت اجرای برنامه‌های مدیریت مصرف قرار خواهند گرفت.

تخصیص جوایز غیرنقدی برای صرفه جویی برق در بخش خانگی

وی با اشاره به آغاز برنامه‌های عملیاتی برای افزایش ظرفیت انتقال برق، در خصوص مدیریت مصرف برق در بخش خانگی گفت: پاداش صرفه جویی بخش خانگی مطابق قبل است و هموطنان ضمن این که با مشارکت در این طرح می‌توانند قبض رایگان دریافت کنند، جایزه هم می‌گیرند.

مدیرعامل شرکت توانیر در تشریح این جوایز گفت: پیش بینی شده که ۴۷ میلیون جایزه مختلف مانند خودرو، لوازم خانگی، تجهیزات و کالا‌های دیجیتال به قید قرعه، به مشترکانی که در مصرف برق صرفه جویی کنند، تعلق بگیرد؛ این جوایز بر اساس امتیازی که مشترک در حوزه صرفه‌جویی کسب کند، پرداخت می‌شود.

۱۹ ساعت برق رایگان بخش کشاورزی در صورت مشارکت در مدیریت مصرف

وی در خصوص بخش کشاورزی هم گفت: بر اساس مصوبه هیئت وزیران، چاه‌های کشاورزی که ۵ ساعت در طرح مدیریت مصرف برق مشارکت کنند، ۱۹ ساعت برق رایگان خواهند داشت. همچنین اگر ۸۰ درصد دیماند مصرفی این چاه‌ها با برق خورشیدی تأمین شود، از برنامه‌های مدیریت مصرف معاف می‌شوند.

سخنگوی صنعت برق با اشاره شناسایی و برخورد با بیش از ۸ هزار مرکز غیرمجاز استخراج رمزارز، اضافه کرد: ۳۰۰ هزار دستگاه غیرمجاز، ۸۰۰ مگاوات مصرف برق داشتند که به مراکز انتظامی و قضایی معرفی شده اند؛ برای تأمین این میزان برق که غیرمجاز مصرف می‌شد، باید بیش از هزار مگاوات ظرفیت نیروگاهی جدید احداث می‌کردیم.

وی تأکید کرد: بر اساس قانون جدید برخورد با مصرف کنندگان غیرمجاز برق برای تولید رمزارز، دستگاه‌های ماینر غیرمجاز برگردانده نمی‌شوند و باید آنها را امحاء کرد و ۱۰۰ برابر تعرفه برق نیز، جریمه می‌شوند.

مدیرعامل شرکت توانیر در ادامه گفت: تولیدکنندگان مجاز رمزارز از ساعت ۱۲ شب تا ۷ صبح و همچنین در صورت خرید برق از تابلوی برق سبز بورس، محدودیتی نخواهند داشت.

مدیریت ۶۰ درصد مصرف برق کشور با کنتور‌های هوشمند

وی درباره هوشمندسازی صنعت برق نیز،  اظهار کرد: نزدیک به ۳ هزار و ۶۰۰ هزار دستگاه کنتور هوشمند برق تاکنون در کشور نصب شده که حدود ۲ میلیون و ۴۰۰ هزار دستگاه مربوط به بخش خانگی است؛ بیش از ۶۰ درصد مصرف برق کشور توسط کنتور‌های هوشمند مدیریت می‌شود.

سخنگوی صنعت برق همچنین گفت: تعرفه‌های برق در سال ۱۴۰۳ هیچگونه تغییری نخواهند کرد، اما مسئله مهم در مناطق عادی این است که اگر مشترکان این مناطق به جای استفاده از کولر‌های آبی، از کولر‌های گازی استفاده کنند، مصرف برقشان از الگوی تعیین شده بیشتر می‌شود و طبیعتا باید هزینه بیشتری برای تأمین برق بپردازند.

پیش بینی صرفه جویی هزار و ۵۰۰ مگاواتی مصرف برق با تغییر ساعات اداری

وی با تأکید بر این که ساعات اداری از ۱۵ خرداد تا ۱۵ شهریور، همچنان از ۶ صبح تا ۱۳ است و هنوز تغییری در مصوبه هیئت وزیران رخ نداده، گفت: استفاده از ظرفیت تغییر ساعاتی اداری و خاموش کردن وسایل سرمایشی بعد از ساعات اداری در سال گذشته، ۸۵۰ مگاوات کاهش مصرف را به همراه داشته است.

آقای رجبی مشهدی اظهار کرد: برای سال ۱۴۰۳ نیز هدفگذاری شده که با توجه به تجهیز اغلب ادارات به کنتور هوشمند، هزار و ۵۰۰ مگاوات از این محل کاهش مصرف داشته باشیم.

دیگر خبرها

  • برخورد با مراکز غیرمجاز سقط جنین به‌صورت جدی دنبال می‌شود
  • با صرفه جویی در مصرف برق، خودرو جایزه بگیرید
  • آماده باش کامل اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد
  • آماده باش اکیپ‌های مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب یزد 
  • افزایش ۶۷ درصدی شناسایی انشعاب غیرمجاز آب در گیلان
  • تعیین وضعیت ۳۹۰۰ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام
  • تعیین تکلیف ۳ هزار و ۹۳۷ انشعاب غیرمجاز در استان بوشهر
  • انشعابات غیرمجاز آب در روستا‌ها شناسایی شوند