Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-25@16:51:21 GMT

درآمد شهرداری تبریز کفاف هزینه‌های شهر را می‌کند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۶۲۸۸

درآمد شهرداری تبریز کفاف هزینه‌های شهر را می‌کند

کمال ادیب والا که یکی از کاندیداهای جوان و خوش فکر انتخابات شورای شهر تبریز در دوره ششم است و در پویش ازما نیز شرکت کرده، در گفتگو با خبرنگار مهر در خصوص هدف‌گذاری‌ها، برنامه‌ها و اولویت فعالیت‌های خود در دوره جدید شورا گفت: اجرای دقیق قانون، اجرای عدالت اجتماعی و حقوق شهروندی، مبارزه با مفاسد موجود در سیستم شهرداری و ایجاد سامانه متمرکز و پایگاه اطلاعات در حوزه‌های مختلف شهری و مکانیزه کردن امورات شهری از اولویت‌های بنده در شورای شهر تبریز است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ترویج ورزش همگانی و بهداشت عمومی و سلامت و نشاط شهری، بهسازی چهره عمومی شهر، بر طرف کردن حاشیه نشینی و اجرای ابر پروژه‌های شهری، حمایت از کارگاه‌های کوچک زود بازده، تولید ثروت و منابع در آمدی متعارف برای شهرداری و به کارگیری ظرفیت‌های شهرداری در کنار جذب نیروهای کارآمد از دیگر اهداف و برنامه‌های بنده در شورای شهر تبریز است.

ادیب سپس در خصوص مشکل درآمد شهرداری‌ها نیز گفت: در ابتدا باید جلوی خروجی‌های زاید و ریخت و پاش ها فوراً گرفته شود، در آمد شهرداری کفاف هزینه‌های شهر را می‌کند و مساله اصلی در مدیریت هزینه‌ها است. شهرداری با اعمال برخی قرار دادها از جمله BOT می‌تواند ده‌ها ابر پروژه شهری را بدون هیچ هزینه کردی در اسرع وقت به سرانجام رساند.

وی افزود: ایجاد کارگاه‌های متعدد مستقل برای شهرداری که موازی کاری نباشند و همچنین تخصیص بودجه بیشتر نسبت به مناطق کمتر برخوردار در مقایسه با مناطق ثروتمند شهر ضروری است.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر تبریز در خصوص موضوع جذب نیرو در شهرداری‌ها با تاکید بر اینکه ایجاد سامانه پایدار استخدامی مانند آموزش و پرورش و نیروی انتظامی در این موضوع اهمیت دارد، ادامه داد: تشدید نظارت‌ها و تعیین ضمانت‌های اجرایی قضایی و قانونی نیز برای جذب نیرو مهم است.

ادیب در خصوص تخلفات مالی صورت گرفته در دوره‌های قبلی شورای شهر تبریز گفت: نبود ضوابط مستقل و عدم نظارت و برخورد قاطع با متخلفین علت اصلی این مشکلات بوده است. همچنین عدم شفافیت در قرار دادها و عملکردها و تقویت لابی گری‌ها موجب تشدید این تخلفات شده است که فوراً این شفافیت در تمام امور باید به جریان بیفتد.

وی در خصوص برنامه‌های خود برای برون رفت از مشکلات شوراهای اسلامی شهر در دوره جدید گفت: احصای اصلی ترین مشکلات همچون حاشیه نشینی و اولویت دادن آن مشکلات اصلی بر سایر مشکلات و تمرکز تمامی نیروها و سرمایه‌ها برای رفع فوری آن مشکلات بنیادی اهمیت دارد. همچنین قوی‌ترین نظارت همان نظارت مردمی است و لازم است مردم در جریان امور شهر به طور واضح قرار گیرند و تعامل شدید با دستگاه‌های نظارتی و قضایی باید صورت گیرد و همزمان بحث فرهنگی نیز باید کار شود.

وی در خصوص ضرورت شفاف‌سازی امور و اطلاع‌رسانی مستمر به مردم نیز افزود: علنی بودن تمامی جلسات شورای شهر مگر آنچه را قانون منع کرده باشد و همچنین تعامل مستمر با رسانه‌ها و گزارش دهی و ایجاد مراکز نظر سنجی و اطلاع رسانی در این خصوص جزو برنامه‌های بنده است.

کاندیدای ششمین دوره انتخابات شورای شهر تبریز در خصوص ارتباط با نخبگان و استفاده از نظرات کارشناسان گفت: ایجاد سامانه مردمی نظر سنجی و اطلاع رسانی و تعیین مسئولین نظارتی در این خصوص و ارتباط مستقیم با دانشگاهیان و خبرگان شهری و برگزاری جلسات متعدد با آنها در اولویت کاری است.

وی در خصوص میزان هزینه خود در انتخابات و اینکه توسط چه کسانی تامین می‌شود، گفت: حدود ۵۰ میلیون تومان هزینه می‌کنم که حاصل پس انداز شخصی از شغل پر درآمد سر دفتری بوده است.

کد خبر 5232448

منبع: مهر

کلیدواژه: شورای شهر تبریز شهرداری تبریز انتخابات 1400 انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه مشارکت مردم در انتخابات بوشهر آمار کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه اردبیل انتخابات ریاست جمهوری ایلام عکس استانها انتخابات شورای شهر و روستا شورای شهر تبریز برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۲۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم

 به نقل از شهرداری قم، سید مجتبی سبحانی ثابت در نشست خبری رؤسای کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر قم که در آستانه روز شورا در سالن رضوان شهرداری قم برگزار شد، اظهار کرد: در سال نخست دوره ششم شورای اسلامی شهر قم، سیاست‌گذاری‌ها و اهداف تعیین شد و مطابق این سیاست‌ها در حال حرکتیم.

وی با بیان اینکه بودجه شهرداری قم متناسب با این سیاست‌ها تعیین می‌شود، افزود: در زمینه آتش‌نشانی و سیستم‌های سخت‌افزاری و نرم‌افزاری آتش‌نشانی که با جان شهروندان در ارتباط است، پیگیری‌های مطلوبی شده و فرایند‌ها در زمینه تسریع خدمات به شهروندان انجام شده است.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم با تأکید بر اینکه کیفی سازی و ابنیه‌سازی فضای سبز در دستور کار این کمسیون قرار دارد، تصریح کرد: سیستم آبیاری و کاشت درختان مثمر در بوستان‌های سطح شهر در حال پیگیری است و بودجه لازم برای توسعه زیرساخت‌ها در بوستان‌ها مثل تقویت مجموعه‌های فرهنگی که فعالیت دارند، تعریف و پیش‌بینی‌شده است.

سبحانی ثابت با اشاره به اهمیت حراست از باغ‌های شهر قم ادامه داد: در راستای حفظ تمام باغ‌های سطح شهر درخواست تدوین شناسنامه داده شده است.

وی با بیان اینکه دفن شهیدان گمنام در بوستان‌های شهری بسیار اثرگذار بوده، اضافه کرد: به‌منظور حفظ هویت فرهنگی شهر در بوستان‌ها، پنج نقطه از سطح شهر شناسایی و شهیدان گمنام در این پنج نقطه دفن شدند.

رئیس کمیسیون خدمات شهری شورای اسلامی قم با اشاره به پروژه نقاط آب‌گرفتگی در سطح شهر عنوان کرد: در ابتدا بیش از ۲۵ نقطه در هر منطقه شهر، درگیر معضل آب‌گرفتگی بودند که پس از شناسایی،۸۰ درصد از این نقاط رفع شد.

سبحانی ثابت معیشت مردم را از اهم موضوعات دانست و گفت: سیاست‌گذاری‌های خوبی در سازمان میادین و تره‌بار شهرداری قم در حال انجام است تا بتوانیم در بازار‌ها وارد شویم و در شکست نرخ قیمت‌ها تأثیرگذار باشیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • ضرورت تامین روشنایی محله های بی دفاع شهری
  • تدوین شناسنامه برای باغ‌های شهر قم
  • پیشتازی شهرداری تبریز در تخفیف۸۰ درصدی صدور پروانه در بافت فرسوده
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • سرانه ۱۰ میلیون تومانی بودجه عمرانی شهرداری قم
  • توزیع ۸۵۰۰ تن آسفالت در ۶۱ معبر شهری تبریز
  • حقوق شهروندان برای کسب درآمد شهرداری پایمال نشود
  • واریزی‌های مالیاتی به حساب شهرداری‌ها برای عمران شهری هزینه شود
  • ضرب‌وشتم دستفروشان‌گرگانی ادامه دارد/ ماموران سدمعبر نیازمند دوره‌های کنترل خشم
  • بلاتکلیفی بودجه شهرداری کرمانشاه در ۱۷۵اُمین جلسه شورای شهر