Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از خبرگزاری فارس، مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران گفت که اراده سیاسی واقعی آمریکا در بازگشت به برجام فقط بعد از راستی‌آزمایی لغو عملی تحریم ها مشخص می‌شود.

مجید تخت روانچی سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در سازمان ملل، در سخنرانی روز جمعه خود در نشست مجمع عمومی این سازمان که برای بررسی گزارش سالانه شورای امنیت به مجمع عمومی برگزار شده بود، به تشریح موضع جمهوری اسلامی ایران درباره برخی تحولات خاورمیانه در سال ۲۰۲۰ و اقدامات ذیربط این شورا پرداخت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



تخت روانچی گفت: وقتی آمریکا در اولین روزهای سال ۲۰۲۰، در اقدامی تروریستی به دستور مستقیم رئیس جمهور این کشور، قهرمانان منطقه‌ای ضدتروریست، شامل سردار سلیمانی را به شهادت رساند و چند روز بعد از آن نیز رئیس جمهور آمریکا تهدید به حمله به ۵۲ نقطه از جمله مکان های فرهنگی مهم ایران کرد، شورای امنیت سکوت مرگباری اختیار کرد.

وی افزود: البته در همانسال، وقتی آمریکا پیش نویس قطعنامه ای را برای اعمال تحریم تسلیحاتی علیه ایران ارائه کرد، ۱۳ عضو شورای امنیت آن را قاطعانه رد کردند و متعاقباً وقتی آن کشور تلاش کرد سازوکار ماشه را علیه ایران فعال کند، همان ۱۳ عضو شورا این اقدام آمریکا را رد کرده و اعلام کردند با خروج از برجام، آمریکا هرگونه حق استفاده از سازوکار ماشه را از دست داده و ادعای آن در این زمینه غیرمشروع بوده و فاقد هرگونه اثر قانونی، سیاسی یا عملی است.

سفیر کشورمان در ادامه گفت: ادعای دولت کنونی آمریکا درباره تغییر سیاست آن کشور در مورد برجام فقط در حد حرف است و در عمل سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران همچنان ادامه دارد و از جمله باعث می شود ایران با استفاده از منابع مالی خود در خارج حتی قادر به واردات دارو نیز نباشد.

وی افزود: اگرچه مذاکرات هسته‌ای جاری در وین اولین گام برای ارزیابی درستی اراده سیاسی واقعی آمریکا در بازگشت به برجام است، ولی آزمایش اصلی و واقعی زمانی خواهد بود که بعد از راستی آزمایی ثابت شود آمریکا مسیر خود را تغییر داده، سیاست شکست خورده فشار حداکثری‌اش را کنار گذاشته و تروریسم اقتصادی خود علیه ایران را متوقف کرده است.

به گزارش فارس، نشست کمیسیون مشترک برجام و ادامه مذاکرات در وین برای احیای برجام قرار است امروز (شنبه) در پایتخت اتریش از سر گرفته شود.

سفیر کشورمان همچنین با اشاره به تداوم اشغال فلسطین و محاصره غیرانسانی غزه و نیز جنایات رژیم صهیونیستی در کشتار غیرنظامیان و تخریب مدارس، منازل و بیمارستانها در غزه در جنگ ۱۱ روزه اخیر، گفت: متأسفانه شورای امنیت فقط نظاره‌گر این وضعیت است.

وی همچنین از بی تفاوتی شورای امنیت در قبال اشغال بخش هایی از سوریه توسط آمریکا و عدم اقدام این نهاد در جلوگیری از کشتار و تخریب در یمن توسط اشغالگران انتقاد کرد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: مجید تخت روانچی نماینده دائم ایران در سازمان ملل سیاست فشار حداکثری شورای امنیت علیه ایران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۳۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نیروهای مسلح حداقل اقدام تنبیهی لازم را انجام دادند/ فعلا اقدام نظامی دیگری در دستور کار نیست/ ادامه شرارت صهیونیست‌ها در هر سطحی پاسخی ۱۰ برابر خواهد داشت

شورای‌عالی امنیت ملی در پی حادثه تروریستی روز گذشته در مراسم چهارمین سالگرد شهید سلیمانی، صبح امروز تشکیل جلسه داد و تصمیماتی در رابطه با تسریع در شناسایی و مجازات آمران و عاملان این رخداد اتخاذ کرد

به گزارش مشرق، شورای‌عالی امنیت ملی اعلام کرد: علت حمله گسترده موشکی و پهپادی سپاه به سرزمین‌های اشغالی عبور رژیم صهیونیستی از خطوط قرمز و بر پایه ماده ۲ منشور ملل متحد بود

نیروهای مسلح ایران عملیات وعده صادق را بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد انجام داده و ایران برای تامین منافع ملی و امنیت ملی خود حداقل اقدام تنبیهی لازم را علیه رژیم متجاوز صهیونیستی انجام داده است.

در این عملیات صرفاً پایگاه هوایی اطلاعاتی و نظامی این رژیم هدف قرار گرفته و از حمله به تاسیسات اقتصادی و زیرساختی رژیم اجتناب شده و فعلاً اقدام نظامی دیگری در دستور کار ایران نیست.

چنانچه رژیم صهیونیستی بخواهد به اقدامات شرارت بار خود علیه ایران با هر ابزار روش و در هر سطحی ادامه دهد پاسخ حداقل ۱۰ برابر از همان نوع دریافت خواهد کرد.

دیگر خبرها

  • کربی: آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست
  • رژیم صهیونیستی در برزخ «بقا به شرط بحران» و «ناتوانی در جنگ»
  • نماینده دائم ایران در سازمان ملل: هیچ قصدی برای درگیری با آمریکا در منطقه نداریم
  • نماینده ایران در سازمان ملل: ایران حق داشت از خود دفاع کند/ کشورهای غربی همچنان کورند
  • ایران حق داشت از خود دفاع کند/ کشورهای غربی همچنان کورند
  • الجزایر: اقدام اسراییل در حمله به کنسولگری ایران خودسرانه بود
  • آمریکا، انگلیس و فرانسه چشم خود را روی واقعیت بستند
  • اسرائیل به شرارت‌های خود ادامه دهد پاسخ ۱۰ برابری دریافت می‌کند
  • اطلاعیه شورای عالی امنیت ملی درباره حمله سپاه | اسرائیل به شرارت‌های خود ادامه دهد پاسخ ۱۰ برابری دریافت می‌کند
  • نیروهای مسلح حداقل اقدام تنبیهی لازم را انجام دادند/ فعلا اقدام نظامی دیگری در دستور کار نیست/ ادامه شرارت صهیونیست‌ها در هر سطحی پاسخی ۱۰ برابر خواهد داشت