Web Analytics Made Easy - Statcounter

خانه دار شدن از آرزوهای دیر دست یافتنی اقشار مختلف به ویژه دهک‌های متوسط و پایین جامعه است، تامین مسکن برای اقشار کم درآمد جامعه، علاوه کاهش مشکلات این بخش، باعث تحرک زنجیره اقتصادی کشور می شود که در این زمینه اجرای طرح‌های مسکن از اولویت اکثر دولت‌ها بوده و دولت تدبیر و امید نیز با اجرای طرح اقدام ملی مسکن از سال ۹۸ ، با وجود برخی تنگناها در این زمینه گام های موثری برداشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

در این طرح متقاضیان باید شرایطی مانند تاهل و سابقه سکونت در شهر مورد تقاضا را داشته، از امکانات و تسهیلات دولتی برای خرید مسکن استفاده نکرده و شرایط طرح مسکن ملی برای دریافت تسهیلات اعم از اعتبارسنجی را نیز داشته باشند. 

طرح اقدام ملی مسکن که به گفته برخی کارشناسان مهم‌ترین طرح دولت برای ساماندهی بازار مسکن در چند سال اخیر است، با هدف تنظیم وضعیت بازار مسکن کلید خورده است. 

وزیر راه و شهرسازی چندی پیش گفته بود: ساخت ۵۳۰ هزار واحد در قالب طرح اقدام ملی مسکن در کشور در دستور کار است که تعدادی از این طرح ها در برخی استان‌های به بهره برداری رسیده و برخی هم در حال ساخت است. 

محمد اسلامی اعلام کرده بود: برخی ادعا می کنند که دولت فاقد برنامه برای مسکن است و هیچ اقدامی در این زمینه انجام نداده است این در حالی است که دولت تدبیر و امید طرح جامع مسکن با عنوان اقدام ملی مسکن را ارائه کرد که در امتداد طرح مسکن مهر است با این اولویت که مسکن مهر باقی مانده تکمیل شود که این اقدام  به سرعت انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: در دولت نهم و دهم ساخت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد در قالب طرح مسکن مهر برنامه ریزی شده بود که تنها ۷۶۰ هزار واحد آن به متقاضیان تحویل شد و مابقی در این دولت تکمیل شد و حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار واحد مسکن مهر تحویل و پرونده آن بسته شد. 

به گزارش ایرنا، در استان یزد که بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد، در مجموع ۲۴ هزار ۲۴۱ نفر در طرح اقدام ملی مسکن ثبت نام کردند که حدود ۹ هزار و ۷۶۶ نفر آنان واجد شرایط استفاده از این طرح بودند. 

به علت همراهی و تعامل مسوولان استان یزد در اجرای این طرح، یزد از  استان‌های پیشتاز در اجرای طرح ملی مسکن در کشور است که در یک بازه زمانی کوتاه، ۴۰ واحد مسکونی در قالب این طرح ساخته و به متقاضیان تحویل شده است و مابقی واحدها نیز در حال  ساخت است، بدین ترتیب طرح ملی مسکن در این استان با رویکردی مناسب در حال اجراست اما بخشی از شتاب اجرای این طرح‌ به مشارکت متقاضیان هم بستگی دارد که هر چه زودتر نسبت به تامین سهم آورده خود اقدام کنند تا واحدهای آنها زودتر آماده می شود. 

یزد پیشتاز در طرح اقدام ملی مسکن در کشور

مدیرکل راه و شهرسازی یزد در خصوص روند اجرای طرح اقدام ملی مسکن در این استان گفت: این طرح از طرح های مهم دولت یازدهم و دوازدهم در راستای تأمین مسکن است، که با بهره برداری از طرح های در دست اجرا تحول مناسبی در حوزه مسکن سازی در کشور حاصل می شود. 

رضا یادگاری با بیان اینکه  استان یزد یکی از استان‌های پیشتاز در ارجای این طرح است، افزود: نخستین پروژه های طرح اقدام ملی مسکن کشور در استان یزد که 40 واحد را شامل می شد، در اسفندماه سال گذشته در بلوار شهید نواب صفوی یزد به متقاضیان تحویل داده شد. 

وی با تشریح اقدامات دولت یازدهم و دوازدهم در زمینه تامین مسکن در یزد، یادآور شد: واگذاری ۵۸۰ هکتار زمین، صدور ۸۰۰ فقره سند مالکیت، ۶۹۳ هکتار رفع فوری تصرف اراضی دولتی، آزاد سازی ۱۹۷ هکتار اراضی دولتی بر اساس احکام قضایی  ازدیگر اقدامات صورت گرفته در حوزه زمین و مسکن در استان بوده است. 

ثبت نام افزون بر ۲۴ هزار متقاضی در طرح اقدام ملی مسکن یزد

 معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان یزد نیز در خصوص ثبت نام برای طرح اقدام ملی مسکن در استان گفت: ثبت نام در این طرح طی سه مرحله انجام شد که مجموعا ۲۴ هزار و ۲۴۱ نفر در این طرح ثبت نام کردند. 

احسان خواجه رضایی افزود:  از این تعداد افراد  ۹ هزارو ۷۷۶ متقاضی واجد شرایط استفاده از مزایایی این طرح معرفی شدند که ۶ هزار و ۷۹۹ نفر نسبت به واریز وجه اقدام کردند که در مجموع برنامه ریزی برای ساخت حدود ۹ هزار  واحد در همه شهرستان های استان صورت گرفته که اکنون در مراحل مختلف طراحی ، تجهیز کارگاه و انجام عملیات اجرایی می باشد. 

وی با بیان این که تا به امروز حدود ۱۳۳ هکتار زمین برای ساخت واحدهای  طرح اقدام ملی مسکن در استان یزد تخصیص یافته است، گفت: پروژه های تعریف شده در قالب طرح اقدام ملی مسکن پیشرفت های فیزیکی متفاوتی دارند که بصورت میانگین هم اکنون میزان پیشرفت فیزیکی تمامی طرح ها حدود ۱۰ درصد است.

خواجه رضایی تصریح کرد: برنامه ریزی برای تحویل واحدهای مسکن طی مدت ۲ سال از زمان شروع پروژه ها صورت گرفته که ممکن است با توجه به آورده متقاضیان در زمینه زمان تحویل واحدها، تعجیل یا تاخیر صورت پذیرد. 

طرح اقدام ملی مسکن، مهمترین دستاورد دولت تدبیر و امید

استاندار یزد نیز گفت: ساخت ۴۰ واحد مسکونی در ۱۱ ماه با رعایت تمامی اصول فنی و استانداردها در این استان برای نخستین بار در جریان اجرای طرح اقدام ملی مسکن، اقدامی کم نظیر در استان بوده است.

محمدعلی طالبی افزود: برای سرعت بخشیدن به ساخت و سازها در قالب این طرح در استان ، همکاری خوبی بین متولیان امور و متقاضیان وجود دارد و امیدوارم نیاز متقاضیان مسکن از طریق اجرای این طرح تامین شود و امید آن می رود که واحدهای پیش بینی شده در این طرح، طبق برنامه با هماهنگی تمامی بخش‌ها به متقاضیان واجد شرایط واگذار شود.

 وی یادآور شد: برنامه‌های طرح اقدام ملی مسکن طبق مقررات در حال پیگیری است و شاهد فعالیت‌های مناسبی در این حوزه هستیم و  این طرح جزو برنامه‌های مهم دولت است که با همکاری سایر بخش‌ها در حال انجام است. 

طالبی خاطر نشان کرد: شروع طرح اقدام ملی مسکن در استان با برنامه‌ریزی خوبی انجام شده و با پیگیری همه بخش های مرتبط با این حوزه انتظار می رود تعداد قابل توجهی از واحدهای مسکن در دست ساخت تا پایان امسال به متقاضیان تحویل شود.

آغاز ثبت نام مرحله پنجم طرح اقدام ملی مسکن 

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری یزد نیز گفت: مرحله پنجم ثبت‌نام طرح اقدام ملی مسکن در شهرهای ابرکوه، احمدآباد، اردکان، بافق، بهاباد، تفت، شاهدیه، مهردشت، مهریز، میبد، ندوشن، نیر، هرات، اشکذر، زارچ، بفروئیه، عقدا و خضرآباد آغاز شده است.

محسن صادقیان افزود: این مرحله از ثبت طرح اقدام ملی مسکن از ۱۹ خرداد ماه جاری آغاز شده و به مدت یک هفته ادامه دارد و متقاضیان می‌توانند با مراجعه به نشانی tem.mrud.ir نسبت به ثبت‌نام در این طرح اقدام کنند.

وی خاطرنشان کرد: متقاضیان باید دارای چهار شرط فاقد زمین یا واحد مسکونی، پنج سال سابقه سکونت در شهر محل تقاضا، استفاده نکردن از امکانات دولتی یا امکانات نهادهای عمومی غیردولتی مربوط به تامین مسکن و متاهل یا سرپرست خانوار باشند.

دیدگاه متقاضیان طرح اقدام ملی مسکن در یزد

محمد دهقانی یکی از ثبت نام کنندگان طرح اقدام ملی مسکن استان یزد در گفت و گو با گزارشگر ایرنا در خصوص این طرح گفت: حدود ۱۵ سال است که مستاجر هستم و تاکنون با توجه شرایط اقتصادی و بالا بودن قیمت مسکن، نتوانستم خانه دار شوم. 

وی اظهار داشت: با اجرای طرح اقدام ملی مسکن به منظور برخوردار شدن از سرپناه و نجات از مستاجری در سامانه ثبت نام کردم تا با توجه به شرایطی که دارم، خانواده ام صاحب سرپناه شوند.

دهقانی افزود: تسهیلات پیش بینی شده برای این طرح مناسب است اما بهتر است دولت و بانک‌ها در نحوه بازپرداخت اقساط یک بازنگری داشته باشند زیرا کسانی که هنوز صاحب خانه نشده اند  از توان مالی خوبی برخوردار نیستند و این مهم باید در زمینه بازپرداخت تسهیلات مد نظر قرار گیرد.

فاطمه محمدی که سرپرست خانوار با ۲ فرزند، یکی دیگر از متقاضی طرح ملی اقدام ملی مسکن در یزد به ایرنا گفت: طرح ملی مسکن با هدف شرایط خانه دار شدن اقشار ضعیف اجرا شده است و من طی چند مرحله آورده خود را پرداخت کرده ام و انتظار دارم مدت زمان صاحب خانه شدنم با همت دست اندرکاران این طرح کوتاه شود تا هرچه زودتر از مستاجری و خانه به دوشی نجات پیدا کنم.

مجتبی حسینی یکی از متقاضیانی که موفق به ثبت نام در طرح اقدام ملی مسکن نشده است نیز به گزارشگر ایرنا گفت: من هفت سال است که در شهر یزد مستاجرم و در مراحل قبلی نتوانستم در این طرح به دلیل مشکلات مالی شرکت کنم که انتظارم از مسوولان این است که باز هم ثبت نام در شهر یزد انجام شود.

وی تصریح کرد: طرح اقدام ملی مسکن طرح بسیار خوبی برای اقشار ضعیف و کم در آمد است که امیدوارم این طرح تداوم داشته باشد تا تمامی کسانی که فاقد خانه هستند از سرپناه مطمئنی برخوردار شوند.

استان یزد سومین استان مهاجرپذیر کشور است و به همین دلیل همواره تقاضا و نیاز به ساخت واحدهای مسکونی جدید در این استان وجود دارد.

برچسب‌ها طرح اقدام ملی مسکن دولت تدبیر و امید وزارت راه و شهرسازی یزد دولت مسکن

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح اقدام ملی مسکن دولت تدبیر و امید وزارت راه و شهرسازی طرح اقدام ملی مسکن دولت تدبیر و امید وزارت راه و شهرسازی یزد دولت مسکن اجرای طرح اقدام ملی مسکن طرح اقدام ملی مسکن متقاضیان تحویل دولت تدبیر و امید مسکن در استان راه و شهرسازی استان یزد برنامه ریزی ثبت نام هزار واحد مسکن مهر طرح ملی ۹ هزار طرح ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۵۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گروگان‌گیری در محله دولت آباد شهر ری

به گزارش «تابناک»، سرهنگ محمدقاسم طرهانی در گفتگو با خبرنگار مهر در تشریح جزئیات گروگانگیری در جنوب تهران اظهار کرد: فردی با پلیس ۱۱۰ تماس گرفت و از ربوده شدن یک مرد جوان از اتباع کشورهای همسایه خبر داد و گفت در قبال آزادی این مرد جوان مبلغ زیادی پول از آنها درخواست شده است.

وی با بیان اینکه پس از دریافت این خبر موضوع بلافاصله در دستور کار عوامل کلانتری دولت آباد قرار گرفت، گفت: تیم عملیات کلانتری به‌منظور حفظ جان گروگان، تحقیقات گسترده‌ای را برای شناسایی محل نگهداری او و دستگیری عامل یا عاملان این اقدام شرارت‌آمیز آغاز کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری در ادامه گفت: در بررسی جزئیات این پرونده مشخص شد، علت ربایش و گروگان گیری دریافت باج بوده است.

وی ادامه داد: عوامل پلیس با انجام اقدامات پیچیده اطلاعاتی و بررسی سرنخ‌های موجود به سرعت مخفیگاه متهمان در محدوده دولت‌آباد را شناسایی کردند.

طرهانی از انجام سریع هماهنگی‌های لازم در این خصوص خبر داد و گفت: پرسنل عملیات کلانتری سریعاً به موقعیت اعزام شدند، پس از حضور مأموران در محل طی یک عملیات ضربتی و غافلگیرانه سه متهم که از اتباع کشور همسایه بودند، دستگیر شدند و سه فرد ربوده شده آزاد و به آغوش خانواده خود بازگشتند.

فرمانده انتظامی ری از اعتراف متهمان دستگیر شده در تحقیقات تکمیلی خبر داد و افزود: متهمان انگیزه خود از این اقدام را دریافت ۲۰۰ میلیون تومان عنوان کردند.

وی گفت: متهمان دستگیر شده برای انجام مراحل قانونی تحویل پلیس آگاهی شدند.

دیگر خبرها

  • آغاز به کار ستاد حکمرانی مردم در البرز با محوریت شعار سال
  • صنعت نفت در دولت سیزدهم با اقدام‌های جهادی به صنعتی پویا بدل شد
  • استفاده ۱۸۵ هزار خانوار بوشهری از طرح فجرانه کالابرگ الکترونیکی
  • گره‌گشایی از مشکلات مردم در اولویت برنامه مدیران
  • تلاش مدیران اردستان گره گشایی از مشکلات مردم باشد
  • تلاش فراجا برای حل دغدغه مسکن کارکنان
  • گروگان‌گیری در محله دولت آباد شهر ری
  • هفت برنامه برای کمک به مستاجران
  • ۷ برنامه برای کمک به مستاجران
  • اقبال شاکری: قانون نهضت ملی مسکن مختص به یک دولت و مجلس خاص نیست !/ هیچ اقدام بلندمدت در مورد مسکن اجاره‌ای انجام نشده + فیلم