Web Analytics Made Easy - Statcounter

بریتیش پترولیوم با هدف دور شدن از سوخت‌های فسیلی و سرمایه‌گذاری بیشتر در انرژی‌های تجدید پذیر، عملیات‌های خود را در عراق به یک شرکت مستقل دیگر واگذار می‌کند. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بریتیش پترولیوم قصد دارد عملیات‌های خود را در عراق  به یک شرکت مستقل واگذار کند. هدف از این اقدام تغییر تمرکز این شرکت به سرمایه‌گذاری‌های کم کربن است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

این شرکت جدید منافع بریتیش پترولیوم در میدان نفتی بزرگ رمیله را حفظ می‌کند و به طور مشترک تحت مالکیت شرکت نفت ملی چین، یکی از شرکای بریتیش پترولیوم در این سایت خواهد بود.

 واگذاری سرمایه‌های نفت و گاز یکی از شیوه‌های بریتیش پترولیوم برای تغییر مسیر به سمت انرژی‌های تجدید پذیر است. بریتیش پترولیوم و انی در ماه مه مذاکرات خود برای ادغام عملیات‌های نفت و گاز در آنگولا را آغاز کردند تا یکی از بزرگترین شرکت‌های انرژی آفریقا را تاسیس کنند.

بریتیش پترولیوم 5.7 میلیارد دلار در سال 2020 زیان کردصادرات نفت عراق به 2.9 میلیون بشکه در روز رسید

 این اقدام نشان می‌دهد چطور شرکت‌های نفت اروپایی از دهه‌ها موقعیت خود به عنوان پیشگامان اکتشاف نفت و گاز عقب می‌کشند و تمرکز خود را به تقاضای انرژی در آینده که بیشتر سوخت‌های کم کربن و برق خواهد بود تغییر می‌دهند.

 بریتیش پترولیوم تاریخچه‌ای طولانی در عراق دارد که به دهه 1920 برمی‌گردد. این شرکت اولین شرکت نفت بین المللی بود که پس از حمله آمریکا به عراق، به این کشور بازگشت.

 انتهای پیام/22

منبع: تسنیم

کلیدواژه: بریتیش پترولیوم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد

 مالکیت دو باشگاه پرسپولیس و استقلال به صورت رسمی به بخش خصوصی واگذار شد تا مانع بزرگ برای کسب مجوز حرفه‌ای جهت حضور در رقابت‌های آسیایی برداشته شود.

به گزارش تسنیم، مراسم واگذاری باشگاه‌های پرسپولیس و استقلال به بخش خصوصی امروز (چهارشنبه 5 اردیبهشت 1403) با حضور کیومرث هاشمی وزیر ورزش و جوانان و احسان خاندوزی وزیر امور اقتصاد و دارایی برگزار شد.

در این مراسم علاوه بر رضا درویش و علی خطیر مدیران دو باشگاه پرسپولیس و استقلال، مسئولان فدراسیون فوتبال حضور داشتند.

به گزارش تسنیم، بر این اساس 85 درصد از سهام باشگاه استقلال از سوی شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های تابعه آن شامل پتروشیمی بندر امام، پتروشیمی بوعلی سینا، پتروشیمی شهید تندگویان، پتروشیمی پارس و شرکت صنایع پتروشیمی خلیج فارس واگذار شد و همین مقدار از سهام باشگاه پرسپولیس نیز به بانک‌های شهر (30 درصد)، ملت (20 درصد)، تجارت (20 درصد)، صادرات (5 درصد)، رفاه (5 درصد) و اقتصاد نوین (5 درصد) انتقال پیدا کرد.

10 درصد سهام دو باشگاه نیز پیش‌تر به هواداران واگذار شده بود. طبق اعلام وزیر ورزش قرار است 5 درصد باقی‌مانده سهام دو باشگاه نیز به زودی به پیشکسوتان واگذار شود.

مالکیت مشترک سرخابی‌ها که در اختیار وزارت ورزش بود مشکل اصلی دو باشگاه برای حضور در لیگ قهرمانان آسیا به شمار می‌رفت.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: سخنگوی کمیسیون اصل نود: تخلفات عمده‌ای در بخش خصوصی سازی انجام می‌شود روحانی: واگذاری استقلال و پرسپولیس حتما انجام شود

دیگر خبرها

  • پرسپولیس و استقلال رسماً واگذار شدند/ سهم پیشکسوتان؛ ۵ درصد
  • ۳۳۱۶ هزار فقره انشعاب جدید فاضلاب در استان مرکزی واگذار شد
  • کرسی افغانستان در سازمان ملل به طالبان واگذار شود
  • تمرکز ایران برای تبدیل شدن به بازیگر اصلی گازی منطقه/ از تمدید قرارداد گاز عراق تا تکمیل ساخت خط لوله صلح
  • استقلال و پرسپولیس رسما واگذار شدند
  • استخراج معدن نفرایت کابل واگذار شد
  • شریف از همکاری با ایران در حوزه انرژی خبر داد
  • سرمایه گذاری ۳۶۰ میلیاردی بخش خصوصی در بناهای تاریخی
  • رسمی؛ استقلال و پرسپولیس واگذار شدند
  • مزایده رسمی استقلال و پرسپولیس آغاز شد