Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسکانیوز»
2024-04-16@19:42:10 GMT

مهدی طارمی کوچک لقب جدید مهدی قائدی در تیم ملی

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۶۷۱۹

مهدی طارمی کوچک لقب جدید مهدی قائدی در تیم ملی

به گزارش خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)،رضا بلوچی؛ مهدی قائدی در بازی ایران برابر کامبوج فقط سه دقیقه وقت لازم داشت تا توانایی‌های فنی خود را به نمایش بگذارد
مهدی قائدی باشوی کوچک تیم ملی ایران که تنها نماینده حال حاضر استقلال در تیم ملی می‌باشد در بازی با کامبوج خوش درخشید به طوری که بسیاری او را با مهدی طارمی مقایسه می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قائدی ۲۲ساله و جوان با بازی‌های تاثیر گذارش در استقلال به تیم ملی بزرگسالان رسید و حالا در کنار بازیکنان بزرگی چون سردار و طارمی روزهای خوبی را تا بدین جای کار با تیم ملی تجربه کرده است.

 پازل اسکوچیچ با حضور مهدی قائدی کامل تر می‌شود
مهدی قائدی که سابقه بازی در تیم ملی امید را در کارنامه دارد از جمله جوانانی بود که توسط اسکوچیچ به تیم ملی بزرگسالان فرا خوانده شد. اسکوچیچ در طول این مسابقات دو بار از مهدی استفاده کرده است که هر دو بار قائدی توانسته است جواب اعتناد اسکوچیچ را بدهد.
تیم ملی فوتبال ایران در ادامه دور برگشت و گروهی مسابقات مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و در سومین دیدار خود در بحرین به مصاف تیم نه چندان مطرح کامبوج رفت و در یک بازی کاملا برتر و قابل پیش بینی، با نتیجه پر گل ۱۰ بر صفر شکست داد. دراگان اسکوچیچ برای این بازی در هر دو نیمه دست به تغییراتی در چینش بازیکنان داشت که یکی از تغییرات حضور مهدی قائدی باشوی کوچک تیم ملی و استقلال بود که در دقیقه ۵۵ جایگزین علی قلی زاده شد.

باشوی کوچک فقط ۳ دقیقه زمان لازم داشت
مهدی قائدی باشوی کوچک و مهاجم بوشهری تیم ملی پس از ورود به زمین بارها خط دفاعی کامبوج را آزار داد او برای تأثیرگذاری بیشتر در لازی با کامبوج تنها به ۳ دقیقه زمان نیاز داشت. تا اولین تاثیر مثبتش را روی یک گل ایران به ثبت برساند او اولین پاس گلش را با یک حرکت زیبا  به میلاد محمدی داد که این بازیکن در مصافی تک به تک با گلر کامبوج، گل پنجم را وارد دروازه حریف کرد. پاس گلی که قائدی در بازی های آسیایی شبیه به آن را برای نادری مدافع چپ استقلال ساخته بود.

قائدی در این بازی بارها با دریبل های خود بازیکنان کامبوج را از پیش رو برداشته و با پاس های کلیدی خود موقعیت های متعددی را برای سایر بازیکنان تیم ملی مهیا کرد اما کریم انصاری فرد و کاوه رضایی قدر پاس های او را ندانستند. مهدی قایدی مقابل کامبوج، به طور متوسط در کمتر از هر ۴ دقیقه یک بازیکن حریف را دریبل زد.  قایدی از دقیقه ۵۶ وارد زمین شد و با یک گل، یک پاس گل، ۹ دریبل موفق، ۳ پاس کلیدی و کسب یک پنالتی نمره ۱۰ از یازده گرفت. عملکرد قایدی بیش از همه مورد توجه قرار گرفت. او که در ۳۴ دقیقه انتهایی بازی به میدان آمد، روی ۳ گل تیم ملی تأثیر مستقیم گذاشت و شاید اگر انصاری فرد و کاوه رضایی با دقت بیشتری کار می کردند، قایدی می توانست در پاس گل هت تریک کند. او در این بازی بارها با از خودگذشتگی، هم تیمی هایش را در موقعیت گلزنی قرار داد و بازی قابل قبولی از خود ارائه کرد. اگر چه تیم کامبوج حریف چندان سختی برای ملی پوشان ایرانی نبود اما بازی برای قائدی در کنار بزرگان تیم ملی تجربه بس گرانبها خواهد بود و قطعا اعتماد به نفس باشوی کوچک را بالاتر خواهد برد.

چهار بازی و آمار فوق العاده مهدی قائدی
مهدی قائدی تعداد بازی‌های ملی اش را به ۴ رساند اما مجموع دقایق حضور او در تیم ملی شامل ۱۵ دقیقه دیدار با ازبکستان، ۸ دقیقه حضور مقابل بوسنی و تجربه ۷ دقیقه ای دیدار با بحرین می شد و در بازی با کامبوج نیز در ۳۴ دقیقه انتهایی وارد زمین شد.
باشوی کوچک با ۶۴ دقیقه حضور در لباس تیم ملی، ۲ گل به ثمر رسانده، یک پاس گل داده و یک ضربه پنالتی نیز گرفته است تا در این زمینه آمار فوق العاده ای را از خود به جا گذاشته باشد. آخرین بازی مهم و حساس تیم ملی با عراق می تواند نقطه عطفی برای مهدی قائدی باشد چرا که سرمربی کروات تیم ملی نشان داده که به توانایی های مهدی قائدی کاملا آگاه هست قطعا قائدی در کنار سایر بازیکنان تیم ملی متقابلا با شرایط بازی با عراق و حساسیت و اهمیت آن آگاهند. اما باشوی کوچک یا مهری طارمی کوچک فوتبال ایران در انتظار اعتماد دوباره اسکوچیچ برای بازی دادنش در دیدارهای حساس و مهم پیش روی تیم ملی با عراق هست تا در صورت بازی کردنش بتواند درخششی دو چندان داشته باشد و اسکوچیچ هم روی بازیکنان جوان تیم به مانند قائدی و ترابی حساب ویژه ای باز کرده است.

مهدی قائدی جا پای مهدی طارمی می‌گذارد
بازی های قائدی برای تیم باشگاهی اش یعنی استقلال و این دو بازی در تیم ملی نشان دهنده پتانسل‌های بالای این بازیکن کوچک جثه اما جسور و باهوش می‌باشد.
مهدی کوچک حالا فرصتی به دست آورده تا در کنار مهدی بزرگ(طارمی) باشد. مهدی طارمی دیگر همشهری او اکنون به بازیکنی بزرگ تبدیل شده به طوری که یکی از امیدهای اول پورتو در گِزای در هر بازی می باشد. مهدی قائدی را شاید بتوان کپی مهدی طارمی دانست مهدی طارمی در سایز کوچک، چون قائدی کوچک مانند طارمی بزرگ پنالتی می گیرد، پاس گل می دهد، می جنگد و از کوچکترین فرصت به دست آمده در بازی  استفاده می کند. حضور مهدی‌های همشهری با دو جثه متفاوت در تیم ملی نوید روزهای خوب و درخشانی را به تیم ملی می‌دهد حضور دو مهدی با سایز های مخالف اما با هدفی مشترک هدف بزرگی بنام شکست تمامی رقیبان در این مرحله و صعود به عنوان تیم اول به مرحله بعد.

انتهای پیام/

هومن جعفری کد خبر: 1099000 برچسب‌ها مهدی قائدی تیم ملی فوتبال ایران انتخابی جام جهانی۲۰۲۲

منبع: ایسکانیوز

کلیدواژه: مهدی قائدی تیم ملی فوتبال ایران انتخابی جام جهانی۲۰۲۲ مهدی طارمی باشوی کوچک مهدی قائدی تیم ملی پاس گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iscanews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسکانیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۷۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه تند پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی

باشگاه پورتو در پی تساوی شب گذشته این تیم مقابل فامالیکائو در لیگ برتر، بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کرد.

به گزارش مشرق، تیم فوتبال پورتو شب گذشته (شنبه) در چارچوب هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال پرتغال در حالی در دیداری خانگی مقلبل فامالیکائو با نتیجه تساوی ۲ - ۲ متوقف شد که مهدی طارمی که در شروع نیمه دوم به جای خورخه سانچس به بازی آمده بود، در دقیقه ۸۲ گل تساوی پورتو را وارد دروازه حریف کرد.

این بازی اما صحنه‌ بحث‌برانگیزی داشت که باعث شد تا باشگاه پورتو بیانیه‌ای تند در انتقاد از داوری‌ها منتشر کند. در دقیقه ۵۴ این دیدار مهدی طارمی در محوطه جریمه فامالیکائو پا به توپ شد و در حالی که قصد عبور از مدافع حریف را داشت، تعادلش توسط او به هم خورد و نقش برزمین شد. داور بازی اما پس از مشورتی که از طریق گوشی‌اش با داور VAR (کمک‌داور ویدئویی) داشت، دستور ادامه بازی را داد و پنالتی به سود پورتو نگرفت.

در بیانیه باشگاه پورتو آمده است: «یک پنالتی واضح دیگر برای گلزنی به سود پورتو بود، این بار خطا روی مهدی طارمی. سومین هفته متوالی بود که این اتفاق (عدم اعلام پنالتی به سود پورتو) افتاد. گزارش این واقعیت به معنای توجیه اشتباهات انجام شده نیست اما عدم گزارش آن به منزله چشم‌پوشی از کسانی است که به باشگاه پورتو آسیب می‌زنند. از ابتدای سال ۲۰۲۴، پورتو در بازی‌های خارج از خانه مقابل تیم‌های بسا، آروکا و استوریل و در بازی‌های خانگی مقابل تیم‌های ریو آوه، ویتوریا گیمارش و فامالیکائو توسط داوری به شدت لطمه خورده است».

سرجیو کونسیسائو سرمربی پورتو نیز پس از بازی شب گذشته با اشاره به ضربه‌هایی که تیمش در فصل جاری از داوری‌ها خورده، گفته بود: ضربه زدن به پورتو آسان است. فکر می‌کنم آنها می‌خواهند منطقه شمال (منطقه‌ای که پورتو در آن واقع شده است) را از نقشه موفقیت‌های ورزشی که تیم باید در پرتغال و در اروپا کسب کند، حذف کنند.

دیگر خبرها

  • عکس| مهدی طارمی پورتو را از رسوایی نجات داد
  • (عکس) مهدی طارمی پورتو را از یک رسوایی بزرگ نجات داد!
  • اینتر ۲-۲ کالیاری: دست‌انداز کوچک در راه اسکودتو
  • مهدی طارمی پورتو را از یک رسوایی بزرگ نجات داد!
  • بیانیه تند پورتو بابت پنالتی گرفته نشده روی طارمی
  • بیانیه تند باشگاه پورتو به خاطر طارمی
  • شکایت پورتو از داوری؛ پنالتی روی مهدی طارمی گرفته نشد!
  • واکنش سایت پرتغالی به گلزنی طارمی برای پورتو
  • ترس از شکست باعث شد مهدی طارمی برای پورتو بازی کند
  • سایت پرتغالی: ترس از شکست باعث شد مهدی طارمی برای پورتو بازی کند