Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-18@23:01:36 GMT

جشن متفاوت دخترانه در بیرجند برپا شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۶۷۳۳

جشن متفاوت دخترانه در بیرجند برپا شد

به مناسبت میلاد با سعادت حضرت فاطمه اخت الرضا(س)،کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی خراسان جنوبی جشن روز دختر امسال را به سبکی متفاوت با حضور مادران و رأی اولی‌ها در بیرجند برگزار کردند.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ شهر مدینه در اولین روز از ماه ذی‌القعده سال ۱۷۳ هجری میزبان دختری از خاندان عصمت بود که پدرش حضرت موسی بن جعفر(ع) نام فاطمه را برایش برگزید و برادرش امام رضا(ع) او را معصومه خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

او دختر و خواهر و عمه امام بود و در دامن خانواده بافضیلت امامت به چنان مقامی دست یافت که کسی همتراز و شأن آن بانو در عصر خودش نبود. نوشته‌اند که طی مدت ۲۵ سال امام رضا(ع) تنها فرزند حضرت نجمه خاتون و امام کاظم(ع) بود و پس از آن، کریمه اهل بیت(ع) هدیه‌ای از سوی پروردگار به خاندان اهل بیت(ع) بود تا خواهری باشد هم سنگ برای حضرت علی بن موسی الرضا(ع).

 

در بیان فضیلت بانوی بزرگ اسلام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها روایت‌های مختلف وجود دارد که شاخص‌ترین آنها روایتی از حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام در مورد پاداش زیارت مرقد مطهر حضرت معصومه(س) است که فرمودند: «مَنْ زارَها عارِفاً بِحَقِّها فَلَهُ الْجَنَةُ؛ کسی که او را در حالی که حقش را شناخته، زیارت کند، برای او بهشت است».

 

سالروز ولادت حضرت معصومه (س) در تقویم ملی ایران به نام روز دختر و برای ارج نهادن به این قشر عزیز جامعه نامگذاری شده است. به همین مناسبت امسال جشنی متفاوت در آستانه دهه کرامت با همت کانون بانوان و خانواده خدمت رضوی استان خراسان جنوبی ویژه دختران و مادران بیرجندی در محل حوزه علمیه سفیران هدایت برپا شد.

 

در این مراسم جشن باشکوه ۲۵۰ نفر از مادران و دختران بیرجندی با رعایت کامل دستورالعمل های بهداشتی شرکت داشتند که پس از اجرای برنامه مولودی‌خوانی به صورت جداگانه از مباحث کارگاه مادران با موضوع فرزندآوری و نحوه ارتباط صمیمانه با دختران، کارگاه فرشته های زمینی ویژه دختران ۷ تا ۱۲ سال با موضوع آماده‌سازی برای مباحث عقیدتی و مذهبی و همچنین کارگاه ویژه دختران رأی اولی با موضوع نقش من در انتخابات و اهمیت انتخاب اصلح بهره مند شدند.

 

در پایان این مراسم نیز ضمن توزیع بسته های تبرک رضوی به دختران خردسال کارگاه فرشته های زمینی، جانماز و کتاب قصه اهدا شد.

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: سالروز ولادت حضرت معصومه س روز دختر جشن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۷۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، مرکز اصفهان ؛ نماینده ولی فقیه در منطقه و امام جمعه کاشان در دیدار با رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان گفت: ایجاد امکانات بهداشتی برای زائران، حفظ و نگهداری اماکن ایجاد شده، هدایت کمک‌های مردمی به سمتی که مورد نیاز اماکن مقدسه است و آگاه‌سازی مردم از فعالیت‌های انجام شده از جمله مواردی که است که بیش از پیش باید به آن توجه شود.


حجت الاسلام والمسلمین حسینی افزود: هدف اصلی ستاد بازسازی عتبات عالیات نه تنها بازسازی ساختمان‌ها و اماکن متبرکه، بلکه مهم‌ترین راهبرد و نگاه اصلی این ستاد، احیای امر اهل‌بیت (ع) عصمت و طهارت است.


رئیس ستاد توسعه و بازسازی عتبات عالیات استان هم در حاشیه این دیدار با اشاره به افزایش ۴۰ درصدی نذورات جمع آوری شده ویژه بازسازی عتبات عالیات در استان اصفهان گفت: تکمیل صحن حضرت زینب (س) برای سال آینده به نقطه خوبی می‌رسد و ۱۲۰ هزار نفر را حداقل کنار حرم امام حسین (ع) می‌تواند اسکان دهد.
جعفر عسگری با اشاره به اینکه این استان در چهار طرح اصلی و بزرگ در عتبات عالیات

حضوری فعال دارد، افزود: تکمیل صحن حضرت زینب (س) در کربلا، ساخت صحن حضرت امام باقر (ع) در کاظمین، ساخت نیم ضریح امام حسین (ع) و طرح توسعه حضرت سلمان فارسی در مدائن این چهار طرح هستند.

دیگر خبرها

  • پیش نشست پنجمین کنگره جهانی حضرت امام رضا(ع) برگزار شد
  • حضرت معصومه (س) و امام رضا (ع)، مصادیق بارز کرامت
  • برگزاری کارگاه روایت دختر ایرانی درارومیه
  • جز حضرت امام(ره) و رهبر انقلاب کسی در ابتدای انقلاب حامی ارتش نبود
  • تخریب بقیع؛ اهانت به آیات الهی
  • افزایش جای پارک موتورسیکلت در اطراف حرم حضرت معصومه (س)
  • انتقال فرهنگ اهل بیت (ع) در بازسازی عتبات عالیات
  • مرحله اول اسکلت چوبی ضریح حرم حضرت معصومه(س) تکمیل شد
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه (س)
  • تکمیل مرحله نخست اسکلت چوبی ضریح جدید حرم حضرت معصومه(س)