Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از سنندج، فرید سپری صبح امروز در نشست خبری اعلام برنامه‌های هفته جهاد کشاورزی و اقدامات این سازمان در استان، با تبریک هفته جهاد کشاورزی و تقدیر از همکاری رسانه‌ها در پیشبرد اهداف این سازمان، اظهار داشت: نقش رسانه در تنویر افکار عمومی حائز اهمیت است و نقش پل بین بهره‌بردار کشاورزی و دولت ایجاد 

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستان اذعان کرد: تولید محصولات کشاورزی ۶.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۹ درصد در سال ۹۹ علی‌رغم تحریم‌ها رشد داشته و این بیانگر تاب‌آوری بخش کشاورزی در شرایط سخت است.

سپری تصریح کرد: گرچه سالانه در کردستان بیش از یک میلیون تن گندم در کردستان تولید شده و رتبه‌های اول تا چهارم را به خود اختصاص داده است اما شرایط امسال این میزان را کاهش می‌دهد.

سپری خاطرنشان کرد: کردستان همچنین در تولید سیب‌زمینی با ۳۶۵ هزار تن در سال رتبه پنجم کشور، در توت‌فرنگی با ۵۶ هزار تن رتبه اول و در حبوبات نیز رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است.

وی ادامه داد: کردستان ۳ درصد بارندگی کشور و ۷ درصد رواناب‌های کشور را دارد و ۵۶ هزار و ۸۰۰ هکتار اراضی کشاورزی استان مجهز به آبیاری نوین است که سالانه برای این مهم ۳۰ میلیارد تومان سهم دولت هزینه می‌شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی کردستان اضافه کرد: در تولید محصولات خشک نیز میزان بهره‌وری در کشور ۱.۲ درصد است که این رقم در کردستان ۱.۵ درصد است.

وی در ادامه گفت: کشاورزی دیم کردستان، کشاورزی حفاظتی است که این روش زمان زیادی است در دنیا شروع شده است و ما تلاش می‌کنیم این موضوع را جلو ببریم که ضمن رعایت تنوع، حفظ بقایای گیاهی و حفظ خاک از اصول آن است.

سپری اضافه کرد: ۵۳۰ هکتار سرشاخه‌کاری گردو در استان توسط یکی از محققین سازمان تحقیقات کشاورزی استان انجام شده است و اکنون کردستان روی ریل اصلاح محصولات کشاورزی قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: مبارزه با آفات محصولات کشاورزی در سطح ۴۲۰ هکتار از اراضی کشاورزی استان یکی دیگر از اقدامات بخش کشاورزی در کردستان است.

سپری همچنین گفت: کردستان در شرایط نرمال سالانه دو میلیون تن علوفه دارد شامل یونجه و شبدر و کاه است و تولید علوفه خشک نیز بین دو تا هفت میلیون تن در سال است.

وی اذعان داشت: سال گذشته با منابع داخلی ۳۸ هزار و ۵۵۵ فقره به ارزش یک هزار و ۹۰۲ میلیارد تومان تسهیلات به بخش کشاورزی استان پرداخت شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کردستات ادامه داد: در هفته جهاد کشاورزی سال گذشته ۷۱۰ پروژه افتتاح شد و یک هزار و ۸۴ شغل ایجاد کرد. 

به گفته سپری، امسال در هفته جهاد کشاورزی ۱۰۰ پروژه با ۴۵ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان سرمایه‌گذاری و ۱۶ میلیارد تومان تسهیلات افتتاح می‌شود.

وی عنوان کرد: با بهره‌برداری از پروژه‌های امسال ۶۲ شغل جدید ایجاد و ۱۶۹ شغل تثبیت می‌شود.

انتهای پیام/۲۳۳۰/۷۱

منبع: فارس

کلیدواژه: فرید سپری هفته جهاد کشاورزی محصولات کشاورزی کشاورزی استان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۸۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قم؛ در جلسه ستاد برداشت غلات که صبح امروز در سازمان جهاد کشاورزی برگزار شد رئیس سازمان جهاد کشاورزی با اشاره به اینکه از اواسط اردیبهشت برداشت گندم در قم آغاز شده و تا دهم تیر ماه ادامه خواهد داشت گفت: امسال ۵ هزار و ۴۰۰ هکتار گندم آبی، ۱۰۹۰ هکتار گندم دیم و ۲۲ هزار و ۱۰۰ هکتار گندم آبی کشت شده است.

دیگر خبرها

  • برداشت محصولات کشاورزی در نقاط مختلف استان بوشهر نظارت می‌شود
  • افتتاح بیش از ۸۰درصد پروژه‌های جهاد آبرسانی کرمانشاه تا پایان تیر
  • آغاز طرح پرورش مرغ بومی ویژه زنان روستایی در مهاباد
  • ۳۶ پروژه عمرانی سلامت‌محور همزمان با هفته سلامت افتتاح می‌شود
  • جذب اعتبارات برای جبران خسارات سیل اخیر
  • اصلاح طرح آبیاری قطره‌ای اراضی ۱۷۰ هکتاری آب‌پخش در دولت سیزدهم
  • توسعه صادرات ، مستلزم توانمند سازی بازاریابی تولیدکنندگان
  • افزایش سطح کشت کلزا و گندم نسبت به سال قبل
  • اصلاح الگوی کشت تکلیف قانونی وزرات جهاد کشاورزی
  • مرکز فناوری هسته‌ای کشاورزی در اردبیل راه‌اندازی می‌شود