Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-03-29@12:49:05 GMT

دلیل افزایش قیمت بلیت هواپیما چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۶۸۱۲

دلیل افزایش قیمت بلیت هواپیما چیست؟

اخیرا شرکت‌های هواپیمایی سقف قیمت بلیت هواپیما در مسیرهای داخلی را دو هزار تومان افزایش داده بودند که تصور می‌شد این گرانفروشی به صورت هماهنگ از سوی آن‌ها اتفاق افتاده است اما گویا دلیل دیگری دارد و برای این افزایش نرخ جزئی مجوز دارند.

به عنوان مثال حداکثر نرخ بلیت برای پرواز تهران-اصفهان ۵۴۷ هزار و ۶۰۰ تومان و حداکثر نرخ بلیت برای پرواز تهران – مشهد ۷۷۱ هزار و ۲۰۰ تومان در آخرین نرخنامه منتشر شده در آبان ماه سال گذشته تعیین شده است اما اخیرا نرخ بلیت پروازهای اکونومی در این مسیرها به ترتیب تا ۵۴۹ هزار و ۶۰۰ و ۷۷۳ هزار و ۲۰۰ تومان افزایش یافته است و این افزایش  ۲۰۰۰ تومانی نرخ در همه مسیرهای داخلی اعمال شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمد حسن ذیبخش –سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری- درباره علت این افزایش قیمت اظهار کرد: طی پنج سال گذشته عوارض ریالی مسافر که سازمان هواپیمایی کشوری به ازای هر بلیت از شرکت‌های هواپیمایی دریافت می‌کرد هزار تومان بود و تغییری پیدا نکرده بود اما در ماه گذشته شورای عالی هواپیمایی کشوری مصوب کرد که نرخ این عوارض برای پروازهای داخلی از هزار تومان به ۳۰۰۰ تومان افزایش پیدا کند.

وی افزود: این میزان افزایش قیمت بلیت هواپیما به ایرلاین‌ها ارتباطی ندارد و عوارضی است که سازمان هواپیمایی کشوری مانند دیگر دستگاه‌های ذیربط دیگر دریافت می‌کنند.

با توجه به این وضعیت باید دید آیا نرخ بلیت هواپیما به دلایل دیگر مانند افزایش نرخ چنین عوارض‌هایی بالاتر خواهد رفت یا آنکه فعلا افزایش قیمتی را در بلیت هواپیما شاهد نخواهیم بود.

۲۲۳۲۲۵

کد خبر 1524315

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: هواپیما سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیت هواپیما سقوط هواپیما هواپیمایی کشوری بلیت هواپیما افزایش قیمت نرخ بلیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۸۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موزه های استان فارس در صدر پر بازدید‌ها قرار گرفت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز فارس، وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه نشست هیئت دولت در جمع خبرنگاران گفت: از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون بیش از ۳ میلیون گردشگر از موزه‌های کشور بازدید داشته اند.
سید عزت الله ضرغامی افزود: فارس بالاترین تعداد بازدید از موزه‌ها را به خود اختصاص داده و اصفهان و تهران در ردیف‌های بعدی قرار دارند.
او با اشاره به اینکه مردم ما فرهنگی هستند و توجه زیادی به اماکن باستانی دارند و به هر کجا سفر می‌کنند، حتما از مراکز فرهنگی بازدید می‌کنند، ادامه داد: تحویل سال نو در حافظیه مانور فرهنگی خیلی خوبی بود و بازدید ۳۰ هزار نفر از حافظیه بدون اینکه به فضای سبز آسیبی وارد شود نشان دهنده فرهنگ بالای مردم ایران است.
وی افزود: وقتی این جمعیت عظیم از مراکز فرهنگی و باستانی بازدید می‌کنند و کوچکترین حاشیه‌ای هم ایجاد نشده است، این موضوع موجب ناراحتی رسانه‌های ضد انقلاب شده است و آنها پیش داوری کرده بودند مبنی بر اینکه با بازدید جمعیت زیاد از تخت جمشید، این اثر تاریخی آسیب می‌بیند که البته این حرف خنده‌داری است.
ضرغامی تصریح کرد: در کنار بازدید‌های فرهنگی، وجود زیارت گاه‌های مذهبی و استقبال مردم از آن‌ها نشان می‌دهد این دو مکمل یکدیگر هستند.
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به بالا بودن نرخ بلیت موزه‌ها در دنیا گفت: قیمت ورودی موزه‌های ایران پایین‌ترین نرخ در دنیا است.
ضرغامی درباره قیمت بلیت موزه‌ها و مراکز فرهنگی تاریخی گفت: چند سال این رقم بدون تغییر مانده بود در حال حاضر قیمت ۳۰ هزار تومان برای بازدید از موزه‌ها در ایران پایین‌ترین رقم ورودی موزه‌ها در دنیا به شمار می‌رود و هم اکنون ورودی موزه لوور پاریس یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است.
او ادامه داد: وضعیت را با موزه‌های جهان حتی با موزه چین که قیمت بلیت آن ۶۰ یوآن بوده و بالغ بر ۵۵۰ هزار تومان می‌شود، مقایسه نمی‌کنیم در دنیا یک درصد هزینه ها، ورودی موزه‌هاست که اگر این نرخ را ملاک قرار دهیم، از مبلغ فعلی بسیار بالاتر است.

دیگر خبرها

  • جابه‌جایی بیش از ۲ میلیون مسافر هوایی تا هشتم فروردین
  • جابجایی بیش از ۲ میلیون مسافر هوایی تا هشتم فروردین
  • جابه‌جایی مسافران هوایی از مرز ۲ میلیون نفر گذشت
  • جابه جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • جابه‌جایی نزدیک به ۲ میلیون مسافر هوایی در نیمه نخست تعطیلات نوروزی ۱۴۰۳
  • تعلیق دستور مقابله با گران فروشی بلیت هواپیما
  • موزه های استان فارس در صدر پر بازدید‌ها قرار گرفت
  • تصمیم ناگهانی برای موزه ها/واکنش وزارت میراث به انتقاد از گرانی!
  • ۹ فرودگاه بین‌المللی کشور زیر ذره بین سازمان هواپیمایی کشوری
  • نظارت بازرسان بر عرضه بلیت‌ های نوروزی در ۹ فرودگاه بزرگ