Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-23@21:19:14 GMT

سلامت مردم، خط قرمز مجریان انتخابات است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۶۸۴۱

سلامت مردم، خط قرمز مجریان انتخابات است

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،  عبدالرضا قاسم پور به برنامه ریزی و پیش بینی‌های لازم برای تقویت مشارکت حداکثری با حفظ سلامتی شهروندان اشاره کرد و گفت: نامزد‌های انتخاباتی و هواداران آن‌ها مکلف به رعایت اصول بهداشتی هستند و اهتمام به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید مورد توجه جدی ستاد‌های انتخاباتی باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او عنوان کرد: بر اساس مصوبات ستاد ملی و استانی کرونا هر گونه تجمع، سخنرانی و گفت‌وگو در مکان های سر بسته ممنوع و در فضای باز با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بدون مانع است.

قاسم پور با بیان اینکه سلامت مردم، خط قرمز مجریان انتخابات است، اظهار کرد: با کاندیدا‌های بی توجه به رعایت اصول مطابق قانون برخورد می‌شود.

معاون استاندار فارس با اشاره به شیوع کرونای آفریقایی و هندی در استان‌های همجوار فارس، بیان کرد: کاندیدا‌ها و حامیان آن‌ها با بی توجهی به پروتکل‌های بهداشتی موج پنجم کرونا را در فارس رقم نزنند.

او همچنین بیان کرد: هرگونه پذیرایی و توزیع اقلام تبلیغاتی توسط نامزد‌های انتخاباتی و هواردان آن‌ها ممنوع است.

جانشین استاندار فارس در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا همچنین از بیماران خاص و افراد دارای بیماری زمینه‌ای خواست برای رای دهی به شعب کم تراکم مراجعه کنند.

قاسم پور اظهار داشت: اخذ اثر انگشت در فرایند‌های مختلف انتخاباتی به ویژه روز رای گیری ممنوع است.

او با بیان اینکه بازرسان ثابت و سیار بهداشت بر حسن اجرای شیوه نامه‌های بهداشتی در شعب ثبت نام و اخذ رای نظارت می‌کنند اظهار کرد: میز‌ها و صندلی‌ها برای رای دهندگان و مسئولان شعب باید به صورتی چیده شود که حداقل فاصله یک تا دو متری حفظ شود.

معاون استاندار فارس بر لزوم حفظ تهویه و تامین هوای تازه در فضا‌های سر بسته تاکید کرد و در ادامه افزود: رای دهندگان حتی الامکان از خودکار شخصی استفاده نمایند.

قاسم پور رعایت فاصله گذاری اجتماعی در تمام مدت حضور در شعب اخذ رای را ضروری دانست و افزود: رای دهندگان از همراه آورن خردسالان و کودکان به شعب اخذ رای خود داری کنند.

او گفت: استفاده از ماسک به صورت مستمر توسط رای دهندگان و مسئولان اجرایی، نظارتی و حفاظتی در محل‌های برگزاری انتخابات الزامی است.

جانشین استاندار فارس در ستاد مدیریت بیماری کرونا درباره زمان پس از برگزاری انتخابات و اعلام نتایج نیز گفت: نامزد‌های پیروز و هوادارن آن‌ها از برگزاری هرگونه تجمع در جلو فرمانداری، خیابان‌ها و میادین شهر و نظایر آن‌ها خودداری کنند همچنین نامزد‌های معترض نیزباید این قانون را رعایت کرده و شکایات خود را به فرمانداری یا هیئت نظارت اعلام کنند.

قاسم پور درباره چگونگی برخورد با متخلفان پروتکل‌های بهداشتی در انتخابات نیز گفت: در مرحله اول تذکر کتبی به مسئولان و نامزد‌ها داده میشود و در مرحله دوم ممنوعیت و قطع ارائه خدمات به کاندیدا‌ها صورت خواهد گرفت و در مرحله سوم درخواست ابطال کاندیداتوری نامزد‌های متخلف داده می‌شود؛ چرا که عدم توجه به نکات بهداشتی تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود.

او تاکید کرد: بی تردید از ظرفیت‌های قانونی در برخورد با متخلفان استفاده می‌شود.

قاسم پور با اشاره به اینکه موج تازه‌ای از بیماری کرونا در استان هرمزگان در حال شکل گیری است، از نامزد‌ها و حامیان آن‌ها خواست دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند تا شاهد خیزش پیک جدید کرونا نباشیم.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: استانداری فارس انتخابات 1400 کرونا ویروس استاندار فارس رای دهندگان قاسم پور نامزد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۸۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم

  حبیب غزنوی رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در اولین کمیته استانی صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم در سال 1403 گفت: توزیع شیر در مدارس سیستان و بلوچستان باید نوید بخش سلامتی دانش آموزان باشد و تمام شرایط و استانداردهای بهداشتی در توزیع آن رعایت شود.

وی ادامه داد: شیر برای سلامتی و رشد کودکان بسیار مهم و ضروری است، دانش آموزان در دوران رشد جسمی و ذهنی هستند و شیر سالم کمک زیادی به تقویت و رشد آنان می کند.

دکتر غزنوی با بیان اینکه سلامت یک مقوله بین بخشی است گفت: 25 درصد سلامت جامعه به بهداشت و درمان مربوط می شود و 75 درصد آن مربوط به سایر ارگان هاست.

وی افزود: جهت تحقق فراگیر شدن سلامت در جامعه باید همه ی سازمان پای کار باشند و هر کدام سهم و نقش خود را به خوبی انجام دهند.

دکتر احمد زاده دادیار حقوق عامه دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان نیز گفت: یکی از وظایف دولت توزیع شیر سالم بین دانش آموزان است که در این بین نقش اساسی بر عهده دانشگاه های علوم پزشکی، دامپزشکی، آموزش و پرورش و... است.

وی با بیان اینکه واحد های تولیدی شیر در استان فعال هستند گفت: باید از این واحدهای تولیدی حمایت کنیم البته حفظ و ارتقاء سلامت دانش آموزان نکته بسیار حائز اهمیتی است و به هیچ وجه قصور در این زمینه قابل اغماض نیست.

وی افزود: بازرسی ها از نحوه تولید و توزیع شیر توسط نیروهای بهداشتی سطح استان با دقت و حساسیت به صورت ویژه انجام می شود و ارگان های مرتبط ملزم به همکاری با کارشناسان بازدید به عمل می آید.

آقای جهانتیغ نماینده آموزش و پرورش استان نیز گفت: 27 میلیون پاکت شیر در سال در بین مدارس توزیع می شود، که از دو شرکت تولیدی خریداری می شود. 

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • کاندیداها و هوادارانشان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند
  • کاندیداها و هواداران‌شان قانونمند و اخلاق‌مدار باشند
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است
  • تقویت نظارت ها بر عرضه بهداشتی شیر در مدارس از مهمترین مصوبات کمیته صیانت از سلامت و امنیت غذایی مردم
  • واکسیناسیون ‌۸۷۵ هزار قطعه طیور بومی در سیستان و بلوچستان
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است/ دوران شیوع کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • سپاه پاسداران در عرصه سلامت گره‌گشا است / دوران کرونا جلوه‌ای از خدمت‌رسانی به مردم
  • کم فروشی و گران‌فروشی محصولات سلامت‌محور خط قرمز است