Web Analytics Made Easy - Statcounter

مسئولان دانشگاه هنر‌های زیبا هامبورگ، یکی از استادان یهودی این دانشگاه و از بازماندگان هولوکاست را به دلیل انتقاد از رژیم صهیونیستی اخراج کردند.

 به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، اواسط ماه مه، آدام برومبرگ، استاد عکاسی دانشگاه هنر‌های زیبا هامبورگ در صفحه خود، دولت اسرائیل را به عنوان یک رژیم آپارتاید معرفی کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او گفت که راست‌گرایان افراطی در غزه، به مردم فلسطین و حماس حمله می‌کنند. برومبرگ، علاوه‌بر رژیم صهیونیستی، خواستار تحریم سازمان‌ها و انجمن‌های فرهنگی شد که با این رژیم همکاری می‌کنند. به طور مثال، او از موزه زابلودویچ در لندن نام برد که با رژیم صهیونیستی همکاری نزدیکی دارد. این استاد دانشگاه، همچنین اطلاعات زیادی از مراکز فرهنگی و هنرمندان آلمانی که تحت نفوذ اسرائیل کار می‌کنند، در صفحه اینستاگرام خود منتشر کرد. او خطاب به همه هنرمندان آلمان و سایر نقاط جهان گفت که در صورت همکاری با اسرائیل، شریک جرم آن‌ها خواهند بود. از آن زمان، برخی از کاربران طرفدار رژیم صهیونیستی در اینستاگرام، این استاد دانشگاه را به یهودی‌ستیزی متهم کردند. این در حالی است که برومبرگ، یهودی است و خانواده‌اش از بازماندگان هولوکاست هستند. همچنین او در دوران آپارتاید در آفریقای جنوبی بزرگ شده است و تجربیات زیادی از رفتار‌های نژادپرستانه دارد. با این وجود، خبر‌ها حاکی از آن است که مسئولان دانشگاه هنر‌های زیبا هامبورگ نیز به بهانه یهودی‌ستیزی به همکاری خود با این مدرس دانشگاه پایان داده‌اند.

آن‌ها مدعی‌اند که تحریم سازمان‌ها و انجمن‌هایی که با اسرائیل همکاری دارند، بر اساس قوانین آلمان، یهودی‌ستیزی محسوب می‌شود. چرا که پارلمان فدرال آلمان (بوندستاگ) در سال ۲۰۱۹، قانونی را تصویب کرد که بر اساس آن، کمپین انزوا، عدم سرمایه‌گذاری و تحریم اسرائیل به عنوان یهودی‌ستیزی طبقه‌بندی می‌شود.

البته در دسامبر سال ۲۰۲۰، گروهی از فرهنگیان، طوماری برای حذف این قانون تهیه کردند که برومبرگ نیز آن را امضا کرد. او در این باره به خبرنگار تاگس‌تسایتونگ گفت: «تهیه و امضا این طومار به آسانی انجام نشد. اما ما می‌خواستیم به قانون ظالمانه آلمان اعتراض کنیم. بر اساس این قانون، انتقاد از صهیونیسم به معنای یهودستیزی است. در واقع آلمانی‌ها برای آنکه مسئله هولوکاست را کم‌رنگ کنند، در هر شرایطی از اسرائیل حمایت می‌کنند. حال سؤال من این است که چرا فلسطینیان باید هزینه گناه آلمانی‌ها در گذشته را بپردازند؟»

او همچنین در بخش دیگری از مصاحبه گفت: «پوجو زابلودویچ و همسرش تا به امروز یک مجموعه هنری متشکل از ۵ هزار اثر هنری جمع‌آوری و نمایشگاهی بین‌المللی از این آثار در لندن راه‌اندازی کرده‌اند. بر اساس گزارش‌های سازمان‌های «اشپین‌واچ» و «مانیتور خاورمیانه» این مجموعه تنها در راستای تبلیغ منافع اسرائیل ایجاد شده است.» برومبرگ در این باره اضافه کرد: «اکنون مشخص شده است که خانواده زابلودویچ نقشی اساسی در روابط میان انگلیس و اسرائیل دارند. به‌همین دلیل، هنرمندان بسیاری از سال ۲۰۱۴، همکاری با موزه زابلودویچ را تحریم کرده‌اند.» این استاد عکاسی، صریحاً زابلودویچ را به «باهنرشویی» متهم کرد. باهنرشویی به معنای از بین‌بردن جنایات سیاسی و فساد اقتصادی با سوء‌استفاده از لطافت و زیبایی هنر است. به گفته او، زابلودویچ از فروش آثار هنری و فرهنگی برای تبلیغ اسرائیل استفاده می‌کند و می‌خواهد به دولت نژادپرست اسرائیل، مشروعیت دهد. برومبرگ در این باره گفت: «در سال ۲۰۱۰، گروهی به من پیشنهاد دادند که در ازای ۱۰۰ هزار دلار، یک پروژه عکاسی را به انتخاب خودم در اسرائیل به نمایش بگذارم. من مخالفت کردم. آن‌ها در واقع می‌خواستند، من را به عنوان یک هنرمند بخرند تا به نفع اسرائیل اقدامی انجام دهند. این نمونه بارز تلاش برای باهنرشویی است.»

منبع: روزنامه کیهان

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: رژیم صهیونیستی رژیم اشغالگر قدس فلسطین اشغالی رژیم صهیونیستی یهودی ستیزی دانشگاه هنر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۹۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه

الکسی پوشکوف، سناتور و عضو شورای فدرال روسیه در مورد حجم اعتراضات در آمریکا علیه حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه گفت که این اعتراضات یک پدیده کیفی جدید برای واشنگتن است که همیشه از صهیونیست‌ها حمایت کرده است.

براساس گزارش اسپوتنیک، پوشکوف در کانال تلگرامی خود نوشت: هرگز در آمریکا که همواره از اسرائیل حمایت و  با آن همدردی می‌کند، اعتراضات به این اندازه نسبت به سیاست‌های اسرائیل وجود نداشته است و این یک پدیده کیفی جدید برای آمریکا است.

این سناتور روسی افزود: بایدن اعتراضات دانشجویی در چندین دانشگاه علیه اقدامات اسرائیل در غزه را محکوم کرد و رسانه‌های این کشور به تبعیت از رسانه‌های لیبرال، آن را «تظاهرات یهودی ستیزانه» توصیف کردند.

در آمریکا، از زمان آغاز جنگ رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه، اعتراضات منظمی علیه قتل‌عام فلسطینیان و کمک‌های نظامی آمریکا به رژیم صهیونیستی صورت گرفته است. چند روز پیش جدی‌ترین اعتراضات در دو دانشگاه کلمبیا و ییل آمریکا آغاز شد. در هر دو مؤسسه آموزشی، طبق گزارش رسانه ها، ده‌ها دانشجو در جریان تظاهرات دستگیر شدند.

در همین راستا اساتید و دانشجویان دانشگاه کلمبیا صبح امروز سه شنبه در اعتراض به ورود نیروی پلیس نیویورک به محوطه دانشگاه و دستگیری دانشجویان حامی فلسطین کلاس‌های درس خود را تعطیل کردند.

اعتراضات به جنایات رژیم صهیونیستی محدود به دانشجویان آمریکایی نبوده است و مردم این کشور نیز تظاهرات‌های ضد صهیونیستی بسیاری را  تاکنون ترتیب داده‌اند. میزان اعتراضات مردمی به حدی بوده است که کارشناسان اعلام کردند در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا، بایدن به دلیل سیاست خود در قبال جنگ غزه، رای بسیاری از مردم این کشور را از دست داده است.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل اروپا و آمریکا

دیگر خبرها

  • بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی تعرض کردند
  • (ویدیو) واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان
  • تعرض بیش از ۴۳۰ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجدالاقصی
  • واکنش تند نتانیاهو به اعتراضات ضد اسرائیلی دانشجویان در آمریکا
  • هراس نتانیاهو از تظاهرات حامیان فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا
  • رئیسی: رژیم صهیونیستی باید از سرزمین‌های اشغالی اخراج و مجازات شود
  • حماس: تعطیلی مسجدالاقصی، مشروعیتی به اسرائیل نمی‌دهد
  • تلاش عربستان و امارت در موازنه بین ایران و رژیم صهیونیستی
  • گوگل کارکنان معترض به همکاری این شرکت با اسرائیل را اخراج کرد
  • ابعاد بی‌سابقه اعتراضات در آمریکا علیه حملات صهیونیست‌ها به غزه