Web Analytics Made Easy - Statcounter

به‌گزارش روز شنبه ایرنا، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی در این خصوص گفت: در نامه دکتر «علی‌اصغر مونسان» به سید «علی آقازاده» استاندار مرکزی آمده است: در اجرای تبصره ماده ۲ قانون تشکیل سازمان میراث‌ فرهنگی کشور مصوب دی ماه ۱۳۸۲ و آیین‌نامه اجرایی آن، مصوب چهارم مرداد ۱۳۸۴ به شماره ۲۶۹۷۵/ت ۳۲۹۱۵، هیات وزیران با موضوع ثبت میراث طبیعی ارزشمند کشور در فهرست میراث طبیعی ملی؛ «درختان چنار کهنسال روستای واران» واقع در استان مرکزی، شهرستان دلیجان، بخش مرکزی، دهستان جاسب، روستای واران، پس از تشریفات قانونی لازم به شماره ۸۷۳ مورخ ۹۹/۱۲/۲۴ در فهرست میراث طبیعی ملی کشور به ثبت رسید، ابلاغ می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
«مصطفی مرزبان» افزود: اثر مذکور ضمن رعایت حقوق مالکانه، تحت نظارت و حمایت این وزارتخانه است و تدوین ظوابط حفاظتی و تعیین عرصه و حریم این اثر بر عهده این وزارتخانه خواهد بود و هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجر به تخریب یا تغییر در اصالت اثر شود، ممنوع است. 
وی اظهار داشت: دکتر مونسان در ۶ نامه مشابه و جداگانه دیگر ثبت ملی ۶ اثر طبیعی ملی را به استاندار مرکزی ابلاغ کرده است که «درخت چنار کهنسال زر (دلیجان) واقع در شهرستان دلیجان، بخش مرکزی، دهستان جاسب، روستای زر، به شماره ۵۶۴ مورخ ۹۷/۱۲/۲۲، ۲، «درخت چنار کهنسال راونج (دلیجان) واقع در شهرستان دلیجان، بخش مرکزی، دهستان دودهک، روستای راونج، به شماره ۵۶۵ مورخ ۹۷/۱۲/۲۲، «شاه چنار الویر» واقع در شهرستان زرندیه، بخش خرقان، دهستان الویر، روستای الویر، منطقه گبرآباد، به شماره ۵۶۶ مورخ ۹۷/۱۲/۲۲ و «درخت چنار کهنسال امامزاده نیوشت (ساوه) واقع در شهرستان ساوه، بخش مرکزی، دهستان شاهسون کندی، روستای نیوشت، به شماره ۵۸۰ مورخ ۹۸/۱/۲۷ از جمله این آثار است.

مرزبان بیان کرد: «درخت توت کهنسال روستای قلعه محی‌الدین تفرش» واقع در شهرستان تفرش، بخش مرکزی، دهستان بازرجان، روستای قلعه محی‌الدین، به شماره ۶۵۷ مورخ ۹۸/۶/۶ از دیگر آثار طبیعی ثبت ملی شده استان مرکزی است.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر تاکنون در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

برچسب‌ها اراک استان مرکزی علی ‌اصغر مونسان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اراک استان مرکزی علی اصغر مونسان اراک استان مرکزی علی اصغر مونسان وزارت میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی واقع در شهرستان استان مرکزی چنار کهنسال بخش مرکزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۹۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟

 نماینده مردم اصفهان در مجلس، گفت: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است.

به گزارش ایلنا، عباس مقتدایی در نشست علنی امروز (سه شنبه، ۴ اردیبهشت ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، گفت: نامه ای را در معرض دید همکاران، افکار عمومی، رسانه ها قرار می دهم که ده ها نفر از نمایندگان مجلس از رئیس جمهور خواستند با توجه به اینکه اصفهان جایگاه ویژه ای در حوزه گردشگری، فرهنگ، هنر، صنعت، علم و کشاورزی دارد به این خطه رسیدگی ویژه ای شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس افزود: آقای رئیس جلسه! الان هم کشاورزان اصفهان حرف هایی دارند که بعضا شنیده نشده و مورد بی مهری قرار گرفته اند. البته موضوع آب اصفهان هم که باید در کانون توجه قرار می گرفت قرار نگرفته است.

وی افزود: فرو نشست اصفهان جدی است و ابنیه تاریخی اصفهان مورد آسیب قرار گرفته است و در این شرایط تغییرات پی در پی مدیریت میراث فرهنگی اصفهان را زمین گیر کرده است و این سوال وجود دارد که آقای وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: فرونشست اصفهان ۴۰ برابر نرخ جهانی فرونشست زمین در ایران ۹۰ برابر میانگین کشور‌های توسعه یافته

دیگر خبرها

  • رسیدگی به بحث فرونشست از برنامه‌های اصلی وزارت میراث فرهنگی است
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • آیین نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • ضرغامی: حال مردم خوب هست که به سفر می‌روند
  • طرح طرد اتباع غیر مجاز در شهرستان ملارد
  • آیین‌نامه طبیعت‌گردی ابلاغ شد/ آفرودسواران ساماندهی می‌شوند
  • تقدیر وزیر میراث فرهنگی از سریال «نون خ»
  • آیین سنتی پخت شیربرنج در روستای توندر کوهسرخ خراسان رضوی برگزار می‌شود
  • نماینده مجلس: فرونشستِ اصفهان جدی است؛ وزیر میراث فرهنگی در حال انجام چه کاری است؟
  • سمینار بین‌المللی تأثیر بحران‌های طبیعی بر بناهای تاریخی با رویکرد کاربرد فناوری‌های نوین برگزار می‌شود