Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمود فتوحی فیروز آبادی رئیس دانشگاه صنعتی شریف در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، اظهار کرد: هم اکنون اغلب دانشجویان دانشگاه صنعتی شریف به خصوص دانشجویان تحصیلات تکمیلی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در خوابگاه‌ها و دانشگاه به صورت حضوری فعالیت دارند.

او افزود: در جلسه وزارت بهداشت تاکید کرده ایم که همه دانشگاه‌ها با اندیشیدن تمهیدات و برنامه ریزی‌های لازم به سمتی حرکت کنند تا از مهر ماه شاهد حضور گسترده دانشجویان در دانشگاه باشیم، به خصوص اینکه در حال حاضر بعضی دانشجویان به ویژه مقاطع کارشناسی ارشد ورودی‌های سال ۹۸ و ۹۹ ممکن است بدون دیدن دانشگاه فارغ التحصیل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فتوحی تصریح کرد: مطابق تاکیدات انجام شده در جلسه وزارت بهداشت به این نتیجه دست یافتیم که حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار دانشجو در کشور مشغول تحصیل هستند و حدود ۸۷ هزار استاد و ۱۰۰ هزار فارغ التحصیل در کشور داریم که به اینصورت امکان افزایش حضور دانشجویان در دانشگاه‌ها بدون تزریق واکسن میسر نخواهد بود.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف ادامه داد: وزارت بهداشت تاکید کرده تا شهریور ماه همه استادان کارمندان دانشگاه‌ها واکسینه خواهند شد؛ چرا که هر دانشجویی از مهرماه به هر تعدادی در دانشگاه حضور داشته باشد باید همه اساتید و کارمندان واکسینه شوند. علاوه بر آن تا آخر شهریورماه حدود ۵۰۰ هزار دانشجو واکسینه خواهند شد و باید دو وزارت علوم و بهداشت هماهنگی داشته باشند تا مشخص شود تا چه سطحی از این دانشجویان واکسینه خواهند شد.

او تاکید کرد: پیشنهاد می‌کنیم که در ابتدا دانشجویان کارشناسی و سپس دانشجویان تحصیلات تکمیلی واکسینه شوند، گفتنی است که تا دی ماه یک میلیون نفر دانشجو و در آبان و آذر نیز هر ماه یک میلیون دانشجو واکسینه می‌شوند و تا پایان پاییز تمامی جامعه دانشگاهی واکسیناسیون خواهند شد.

فتوحی تصریح کرد: در مهر ماه سال ۱۴۰۰ یعنی در ترم تحصیلی جدید تنها دانشجویان تحصیلات تکمیلی در دانشگاه حضور می‌یابند، اما از بهمن ماه یعنی ترم دوم سال تحصیلی جدید تمامی دانشجویان می‌توانند به صورت حضوری آموزش ببینند.

فتوحی اضافه کرد: تزریق واکسن برای دانشجویان، استادان و کارکنان در داخل دانشگاه‌ها انجام می‌شود. دانشجویان شهرستانی هم می‌توانند به دانشگاه محل تحصیل خود مراجعه کنند.

رئیس دانشگاه صنعتی شریف گفت: در حال حاضر تاکنون ۶۰ درصد دانشجویان وزارت بهداشت واکسینه شده اند و بقیه محصلان جزو ۳ میلیون ۲۰۰ دانشجویی هستند که تا آخر پاییز واکسیناسیون خواهند شد.

او در پایان یادآوری کرد: پیشنهاد ما این بود تا دانشجویان دوره تحصیلات تکمیلی در ابتدا به صورت فیزیکی در دانشگاه حاضر شوند، یعنی آغاز حضور فیزیکی دانشجویان از مقطع تحصیلات تکمیلی آغاز شود؛ بنابراین به احتمال بسیار زیاد نمی‌توانیم به پذیرش ورودی‌های ۱۴۰۰ از مهر ماه در دانشگاه اقدام کنیم؛ چرا که تزریق واکسن ابتدا از افرادی آغاز می‌شود که دانشجو خواهند بود.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دانشگاه شریف دانشجویان تحصیلات تکمیلی دانشگاه صنعتی شریف تحصیلات تکمیلی وزارت بهداشت دانشگاه ها خواهند شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۶۹۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، محمدرضا دهقانی اشکذری،‌ رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد در دیدار نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد، رسالت دانشکده تعلیم و تربیت را مشابه دانشگاه تربیت‌معلم دانست و اظهار کرد: میدان در تعلیم و تربیت مدارس است. با ارتباط ایجادشده بین دانشکده؛ عرصه و مدارس؛ میدان و استفاده از استادان با تجربه و مطلع در نظر داریم معلمانی کار بلد تربیت کنیم.

وی ادامه داد: در حوزه تربیت نیروی ماهر توانستیم با ۳۰۰ دانشجوی بورسیه صنعت کاشی در کنار یادگیری دروس تئوری، انتقال مهارت را داشته باشیم. امسال جشن فارغ‌التحصیلی دانشجویانی که ۷۰ درصد واحد خود را در صنعت گذرانده‌اند، خواهیم داشت.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد دانشگاه آزاد را مؤسسه غیردولتی و غیرخصوصی دانست که اموال آن برای مردم است و بیان کرد: در چند سال اخیر شاهد رشد دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی واحد یزد بودیم و در دو سال گذشته ۱۰هزار دانشجو در این واحد دانشگاهی ثبت‌نام کردند.

دهقانی‌اشکذری، دانشگاه آزاد اسلامی استان یزد را خانواده ۲۲ هزار نفری با بیش از ۱۷ هزار و ۵۰۰ دانشجو، چهار هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز، نزدیک هزار استاد و معلم و ۸۰۰ کارمند برشمرد و عنوان کرد: مقام معظم رهبری امسال را جهش تولید با مشارکت مردم نام‌گذاری کردند، سال گذشته در واحد‌های استان، استخر پرورش ماهی، پرورش قارچ و نیروگاه خورشیدی، مجتمع گردشگری علمی و تولید لباس را دایر کردیم و در نظر داریم، امسال آنها را گسترش دهیم.

توحید و تعلم دو بال برای رسیدن به مقامات عالی است

نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد نیز توحید و تعلم را دو بال برای رسیدن به مقامات عالی دانست و گفت: بیگانگان تلاش خود را به کار بستند تا خدا را از جوانان بگیرند و در عوض اهداف مادی و غیرتوحیدی را در فکر و اندیشه آنها جای دهند.

آیت‌الله محمدرضا ناصری اضافه کرد: در سفر دکتر طهرانچی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به استان یزد به وی یادآوری کردیم که تعلیم و تربیت را از دبستان و از مجموعه مدارس دانشگاه آزاد اسلامی آغاز کنید. کار فرهنگی در دانشگاه و برای دانشجویان خوب است؛‌ اما برای دانش‌آموزان و مقاطع دبستان تأثیرگذاری بیشتری دارد.

وی کتاب‌های معارف دانشگاه را فاقد جذابیت خواند و بیان کرد: جزوه‌ای از مباحث توحید تا معاد برگرفته از کتاب‌های شهید مطهری تهیه شده و در دانشگاه یزد مشغول به تدریس شدم. به مرور زمان، تعداد دانشجویان برای یاد گرفتن دروس معارف زیاد شد و استقبال بالا گرفت. این ریشه در بی‌روح بودن کتاب‌های معارف آن زمان دانشگاه داشت. اکنون جزوه‌ای برگرفته از ۱۰۰ مقاله تهیه شده که برای تدریس در دانشکده‌ها جالب و در جوانان تأثیرگذار است.

به گزارش آنا، در ادامه رؤسای واحد‌ها و معاونان اقدامات و دستاورد‌های خود را در شهرستان‌ها بیان کردند و حمایت نماینده ولی فقیه و امام جمعه یزد را سبب دلگرمی و انگیزه برای تلاش بیشتر دانستند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نشست مطالبه گری به‌وقت دانشجو با حضور فرماندار کرمانشاه
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • بودجه آموزش عالی برای همه دانشجویان؛ آری یا خیر؟
  • دانشجوی باکیفیت هرجا که باشد باید حمایت شود
  • اشتغال دانشجویان در واحدهای بزرگ تولیدی بر مبنای توانایی/ پایان‌نامه‌ها را کاربردی کردیم
  • مدرسه عالی حکمرانی شهید بهشتی دانشجو می پذیرد ؛ جزئیات و مهلت ثبت نام
  • گسترش فعالیت‌های درآمدزای دانشگاه آزاد یزد در راستای تحقق شعار سال
  • ۳۰۰ دانشجوی دانشگاه آزاد یزد بورسیه صنعت کاشی شدند
  • سیزدهمین دوره جشنواره تیتر ۱۵ اردیبهشت ماه برگزار می شود
  • سايه دانشگاه فرهنگيان بر سر آموزش و پرورش