Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گفته ارجمند، در سال ۹۹ صادرات یک‌میلیون ۳۳۰ هزار دلاری صنایع‌دستی زنجان به‌صورت چمدانی و رسمی انجام شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از زنجان، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان در جمع خبرنگاران با اشاره به روز صنایع دستی به برخی از اقدامات انجام شده در این حوزه اشاره کرد و گفت: زنجان به‌عنوان یکی از مهم‌ترین استان‌های صنایع فلزی کشور در تولید، نقش برجسته‌ای دارد و هنرمندان صنایع‌دستی نیز در خط مقدم تولید قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

امیر ارجمند گفت: صنایع‌دستی این استان ازجمله ملیله‌کاری، چاروق دوزی، چاقوسازی، مسگری، قلم‌زنی، گلیم‌بافی، گیوه‌دوزی، مصنوعات چرمی و غیره، این استان را در جهان بلندآوازه کرده است؛ بیش از ۵۵ رشته صنایع‌دستی در استان زنجان وجود دارد که در میان آن‌ها یکی از رشته‌های شاخص استان زنجان رشته ملیله کاری است که سال ۱۳۹۸ شورای جهانی صنایع‌دستی، زنجان را به‌عنوان شهر جهانی ملیله ثبت کرد.

 

وی با بیان اینکه در سال ۹۹ صادرات یک‌میلیون ۳۳۰ هزار دلاری صنایع‌دستی زنجان به‌صورت چمدانی و رسمی انجام شد، افزود: صنایع‌دستی زنجان چاقو و گیوه بیشتر به عراق، زیورآلات سنتی به کشورهای جنوب خلیج‌فارس، صنایع چرمی به کشور ترکیه و ملیله نیز به برخی از کشورهای اروپایی صادر می‌شود که در این میان بیشترین صادرات به کشور عراق است.

 

این مقام مسئول با بیان اینکه دو دوره مجازی برای شاغلین صنایع‌دستی و ۳۱ دوره آموزش عمومی حضوری برای هنرجویان و علاقه‌مندان در سطح استان برگزار شد، گفت: ۱۲۴۱ فقره پروانه تولید انفرادی، ۲۱ صدور و تمدید پروانه تولید کارگاهی، ۶۳ صدور و تمدید کارت شناسایی صنعتگری و ۱۵ فقره پروانه تولید کارگاهی صنایع‌دستی، ۱۲۵ مجوز مشاغل خانگی مستقل، چهار مجوز مشاغل خانگی حقوقی و ۲۰ مجوز مشاغل خانگی پشتیبان حقیقی برای متقاضیان در یکی از رشته‌های صنایع‌دستی صادر شد که برای ۸۵۷ نفر از طریق صدور مجوزهای صنایع‌دستی اشتغال‌زایی ایجاد شد.

 

ارجمند با بیان اینکه ۵۴۷ پرونده صنایع‌دستی تسهیلات کرونا دریافت کردند، گفت:۱۲ وام بلاعوض از محل اعتبارات سال ۹۸ و ۱۰۷ وام بلاعوض از محل ۹۹ به صنعتگران صنایع‌دستی پرداخت شد.

 

مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان خاطرنشان کرد: فنون و مهارت ساخت صندوق (یخ‌دان) شهرستان زنجان و نیز نساء امینی گنجینه زنده بشری در تنورسازی و سفالگری سنتی روستای گلابر شهرستان ایجرود در فهرست ملی میراث ناملموس به ثبت رسید و نیز رشته مسگری زنجان به ثبت جغرافیایی رسید.

 

پایان پیام/73

منبع: شبستان

کلیدواژه: صادرات صنایع دستی میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان زنجان صنایع دستی صنایع دستی زنجان استان زنجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۷۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه صنایع پایین دستی در خوزستان شکل نگرفته است

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر حسینی محراب عصر امروز چهارشنبه در نشست قرارگاه عملیاتی تحقق شعار سال در خوزستان اظهار کرد: حدود ۱۵ سال است که شعار سال مبتنی بر افزایش تولید است و در این راستا نیز توضیح‌هایی در مورد زیرساخت‌های مختلف و طرح‌های متنوع در انرژی، کشاورزی، صنعت و… در استان با هدف راهکارهای افزایش تولید مطرح شد.

استاندار خوزستان افزود: این قرارگاه با دستگاه‌ها به صورت مجزا نیز جلسه‌هایی را تشکیل خواهد داد تا طرح‌ها با سرعت بیشتری جلو برود.

وی ادامه داد: یکی از مهمترین کارهایی که در خوزستان در راستای تحقق شعار سال می‌توان انجام داد، بخش بازرگانی است که مستلزم فعال‌تر شدن اتاق‌های بازرگانی و هم افزایی مسؤولان برای تصاحب بازارهای هدف است که منجر به افزایش تولید و ایجاد اشتغال خواهد شد.

استاندار خوزستان گفت: بیش از دو سوم توسعه صنعتی دنیا در حوزه صنایع پایین دستی است که در این استان صنایع شکل نگرفته است و امیدواریم با برنامه‌ریزی مناسب و با مشارکت بخش خصوصی زنجیره کامل تولید شکل بگیرد و اشتغال و تولید را توسعه دهد.

حسینی محراب بیان کرد: قبلاً سرمایه‌گذاران برای راه‌اندازی یک طرح تولیدی می‌بایست ۲۳ مجوز می‌گرفتند اما در سال گذشته یک طرح مطالعاتی انجام و بنا شده کل این مجوزها به چند ایستگاه محدود شود از سوی دیگر با راه‌اندازی پنجره واحد از سوی وزارت اقتصاد و وزارت ارتباطات مسیر سرمایه‌گذاری کاملاً کوتاه شده است.

استاندار خوزستان بیان کرد: همچنین بنا شده برخی پروژه‌ها در استان از قبل به صورت بدون نام مجوزات آن تهیه شود که با پیدا شدن سرمایه‌گذار مرحله اخذ مجوزات آن انجام شده باشد.

کد خبر 6063831

دیگر خبرها

  • هویت‌بخشی صنایع‌دستی با احیای گل و چوب
  • صادرات بیش از ۱۳۶ هزار تن تخم مرغ در سال گذشته
  • صدور ۶۱۹ پروانه تولید صنایع دستی در گیلان
  • توسعه صنایع پایین دستی در خوزستان شکل نگرفته است
  • این رزومه باعث استخدام یک برنامه‌نویس با حقوق سالانه 300 هزار دلاری در گوگل شد
  • موزه صنایع دستی زنجان
  • برای تحقق شعار سال باید در ایلام تلاش را آغاز کرد
  • موزه صنایع‌دستی در عمارت دارایی زنجان + فیلم
  • صنایع دستی زنجان/ از جدال با فلز تا تار و پودهای فرش بیدگینه
  • افتتاح بازارچه ملی صنایع دستی در نوشهر