Web Analytics Made Easy - Statcounter

شرکت هواوی چین به دنبال ضربه سختی که تحریم‌های آمریکا به کسب و کار آن در گوشی‌های هوشمند زد، حالا در فکر دستیابی به فناوری خودروهای بدون راننده تا ۲۰۲۵ است. - اخبار اقتصادی -

 به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، شرکت فناوری هواوی چین قصد دارد تا 2025 فناوری خودروهای بدون راننده خود را توسعه دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این تصمیم در شرایطی گرفته شده که بزرگترین شرکت تجهیزات مخابراتی دنیا قصد دارد کسب و کار خود را در مقابله با تحریم‌های آمریکا متنوع کند.

 جدیدترین خبرها و تحلیل‌های ایران و جهان را در کانال تلگرامی تسنیم بخوانید.

 وانگ یون، یکی از مقامات ارشد بخش خودروهای هوشمند شرکت هواوی در یک کنفرانس صنعتی گفت:«هدف گروه ما دست‌یابی به خودروهای مسافربری بدون راننده در 2025 است».

هواوی سیستم عامل اختصاصی خود را هفته آینده راه‌اندازی می‌کندهواوی تا سال 2030 شبکه‌های اینترنت فوق سریع نسل ششم راه اندازی می‌کند

 چندین استارتاپ، خودروسازی و شرکت‌های بزرگ فناوری مثل شرکت خدمات اینترنتی بایدو فعالیت خود را برروی سیستم‌های خودروهای بدون راننده شتاب داده‌اند. انتظار می‌رود این خودرو ها تغییرات اساسی در صنعت حمل و نقل ایجاد کنند.

 هواوی به دنبال ضربه سختی که تحریم‌های آمریکا به کسب و کار آن در گوشی‌های هوشمند زد، به خودروهای هوشمند برقی روی آورده است. دولت ترامپ این شرکت را تهدیدی برای امنیت ملی آمریکا می‌دانست.

 انتهای پیام/24

 

منبع: تسنیم

کلیدواژه: خودروهای بدون راننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۷۲۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است

به گزارش «نماینده»، سوده نجفی، عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران در نشست تخصصی دوقلوهای دیجیتال در متاورس شهری بررسی تطبیقی شهر تهران اظهار داشت: متاورس یک دنیای مجازی است که با ترکیب مفاهیم واقعیت مجازی (VR) و واقعیت افزوده (AR)، به دنبال این است تا به کاربران خود این فرصت را بدهد تا هر آنچه را که در دنیای واقعی انجام می‌دهند بدون نیاز به حضور فیزیکی در متاورس انجام دهند. در واقع می‌توان متاورس را یک جهان برتر معرفی کرد که در آن محدودیت‌های دنیای فیزیکی از بین خواهد رفت و شاید انسان‌ها بتوانند در دنیای آرمانی خود زندگی کنند.

وی ادامه داد: متاورس دارای ویژگی های مختلف و کاربردهای متفاوت است که در حوزه آموزش، سلامت و درمان، بازاریابی، سرگرمی و گردشگری از آن استفاده می شود.

نجفی افزود: توسعه تکنولوژی و گسترش فناوری یکی از راه های افزایش رفاه و آسایش شهروندان است که در سال های اخیر پیشرفت های خوبی صورت گرفته که در انجام امورات روزمره شهروندان و کاهش آلودگی هوا و ترافیک موثر واقع شده است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران گفت: شورای شهر ششم با توجه به اهمیت این موضوع از ابتدای فعالیت بر مسئله هوشمند سازی تاکید داشته و دارد. در برنامه چهارم تحول و پیشرفت تهران نیز احکامی در خصوص هوشمند سازی مدنظر قرار گرفته است اما متاسفانه موضوع هوشمندسازی به خوبی پیش نرفت و ما امروز با گذشت ۳ سال وقتی از بسیاری از بخش های شهرداری تهران بازدید داریم خود سازمان‌ها، شرکت‌ها و مناطق شهرداری نسبت به عملکرد سازمان فاوا شهرداری تهران انتقاد دارد و معتقدند که بسیاری از برنامه‌ها و پروژه‌های ما توسط این سازمان قفل شده و یا به کندی پیش می‌رود.

وی در پایان گفت: آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری در حال حرکت است و تعدادی از شهرهای جهان امروز با استفاده از همین تکنولوژی و فناوری مدیریت بهتر و سهل تر و رفاه و آسایش بیشتر توسط شهروندان را تجربه می کنند و هر شهر و مجموعه ای که نتواند از تکنولوژی های روز استفاده کند قطعا در مرور زمان دچار چالش خواهد شد. امیدواریم در شهر تهران نیز شاهد هوشمند سازی باشیم که انتظار می‌رود که سازمان فاوای شهرداری در این زمینه فعال باشد.

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی سال جاری انجام می شود
  • عملیاتی شدن نظارت هوشمند بر دفاتر اسناد رسمی
  • تاکسی‌های برقی بدون راننده ماند
  • هوآوی از نرم‌افزار جدید خودروی هوشمند رونمایی کرد
  • مسیریابی بهتر نابینایان با عینک هوشمند ایرانی ممکن شد
  • افت فروش آیفون در چین؛ اپل به رتبه سوم سقوط کرد
  • (تصاویر) کاروان خودروهای برقی بدون پلاک در تهران
  • پیش‌بینی نخست‌وزیر مجارستان: جنگ اوکراین می‌تواند تا پایان ۲۰۲۵ پایان یابد
  • ویکتور اوربان: با شرایط خاصی جنگ اوکراین در سال ۲۰۲۵ تمام می‌شود