Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام علی فتح میرمحمدی صبح شنبه در جمع خبرنگاران افزود: مباحث و موضوعات این نقشه با محوریت مسائل فرهنگی، معضلات و آسیب‌های اجتماعی در کمیته پنج گانه کارگروه فرهنگی، اجتماعی و سلامت خانواده استان به صورت تخصصی در سطوح مختلف شهری، بخشی و روستاها احصای و در این کارگروه بررسی می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پس از بررسی استانی این سند برای نقشه راه فرهنگی و اجتماعی استان برای تصمیم نهایی و تعیین تکلیف به مرکز کشور ارسال می‌شود.

میرمحمدی از آمادگی همه دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی برای تدوین برش استانی سند مهندسی فرهنگی تاکید کرد و گفت: این سند آنقدر مهم و با اهمیت است که اهتمام جدی و تلاش همه جانبه در این زمینه را می‌طلبد.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه، این سند باید تا پایان شهریور ماه ۱۴۰۰ در استان آماده شده باشد تاکید کرد: تدوین برش استانی این سند، قطعاً یک ضرورت جدی برای نوآوری در بخش‌های فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: داشتن نقشه راهبردی برای پرداختن به ارزش‌های فرهنگی، پیشگیری و مقابله با ناهنجاری‌ها، آسیب‌ها و معضلات اجتماعی و تصمیم گیری برای اهداف کوتاه مدت و بلند مدت در بخش‌های مختلف فرهنگی، اجتماعی، سیاسی و اقتصادی ضرورت تدوین این سند را ایجاب کرده است.

میرمحمدی، مسائل فرهنگی را زیربنای همه مسائل دانست و افزود: هرگونه هزینه در بخش فرهنگی بزرگترین سرمایه گذاری است و از جهتی با توجه به اهمیت و خاصیت موضوع در این خصوص همت و عزم همگانی را می‌طلبد.

کد خبر 5232537

منبع: مهر

کلیدواژه: یاسوج نقشه فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد انتخابات 1400 ویروس کرونا سیدابراهیم رئیسی کرمانشاه مشارکت مردم در انتخابات بوشهر گرگان آمار کرونا خطبه های نماز جمعه اردبیل انتخابات ریاست جمهوری عکس استانها ایلام انتخابات شورای شهر و روستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۷۲۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان است

نیکونژاد رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد مطرح کرد: شورای اسلامی شهر یزد در تلاش هست تا فرآیند دو نقشه‌ای را برای صدور پروانه ساختمانی با همکاری سازمان نظام مهندسی و با هماهنگی اداره مسکن و شهرسازی و دفتر فنی استانداری حذف نماید.

او افزود: با حذف فرآیند دونقشه‌ای شهروندان برای ساخت و ساز پلاک خود، دو مرتبه هزینه نقشه را پرداخت نخواهند کرد و با سازوکار اندیشیده شده نقشه دوم را ملاک عمل قرار می‌دهند چرا که تاکنون مردم یکبار در زمان أخذ پروانه باید نقشه برای سطح اشغال ۶۰ درصد تهیه می‌کردند و در مرتبه دوم هنگام ساخت و ساز مازاد سطح اشغال ۶۰ درصد باید هزینه نقشه دوم را به نظام مهندسی یا مهندس طراح پرداخت می‌کردند که باعث ایجاد تخلفات متعدد در ساخت و ساز و بی اعتمادی مردم و ساخت ساختمان‌های ناایمن و ناپایدار می‌شد و عملا نقشه اول به هیچ دردی نمی‌خورد.

به گفته نیکونژاد: مقرر شد در این زمینه تفاهم نامه‌ای بین شهرداری و سازمان نظام مهندسی ساختمان تهیه و برای حذف فرآیند دو نقشه‌ای چاره‌ای اندیشیده شود.

رئیس کمیسیون نظارت و حقوقی شورای اسلامی شهر یزد گفت: قطعاً سهل نمودن ساخت و ساز‌های اصولی و کاهش هزینه و اتلاف وقت شهروندان موجب کاهش ساخت و ساز‌های غیر مجاز می‌شود امری که همکاری و حمایت تمامی دستگاه‌های مربوطه را می‌طلبد.

باشگاه خبرنگاران جوان یزد یزد

دیگر خبرها

  • بازدید  بیش از ۲۲۶ هزار مسافر و گردشگر نوروزی از کهگیلویه و بویراحمد
  • بازدید  بیش از ۱۹۳ هزار مسافر و گردشگر نوروزی از کهگیلویه و بویراحمد
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان
  • حذف فرآیند دونقشه‌ای به نفع شهروندان است
  • رونمایی از سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان
  • سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان رونمایی شد
  • آمار بازدیدکنندگان از اماکن گردشگری کهگیلویه و بویراحمد به ۱۵۹ هزار نفر رسید
  • بازدید حدود۱۶۰ هزار گردشگر نوروزی از کهگیلویه و بویراحمد
  • اشتغال به کار ۹۱۴ زندانی کهگیلویه و بویراحمد طی سال گذشته
  • رونمایی سند برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی خوزستان