Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@03:19:06 GMT

توزیع کتاب میان کودکان و نوجوانان حاشیه‌نشین/ اینجا سوریه نیست+فیلم

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۷۳۹۹

توزیع کتاب میان کودکان و نوجوانان حاشیه‌نشین/ اینجا سوریه نیست+فیلم

‍‍‍‍‍‍

به گزارش خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس، گروه جهادی شهدا که کار خود را سال‌هاست در عرصه فرهنگی و اجتماعی آغاز کرده، این بار در آستانه روز دختر و میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) به غرب کشور رفت تا به کودکان و نوجوانان این منطقه بسته فرهنگی و کتاب هدیه دهد.

این منطقه به لحاظ برخورداری از بسیاری موارد در محرومیت به سر می‌برد و کودکان و نوجوانان آن از بسیاری مواهب برخوردار نیستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بار محرومیت و نبود امکانات به حدی در این منطقه مشهود بود که گویی سال‌ها فراموش شده است.

محسن اسماعیلی مسئول گروه جهادی شهدا در گفت‌وگو با خبرنگار کتاب و ادبیات خبرگزاری فارس گفت: گروه جهادی شهدا و گروه جهادی پایگاه بسیج امام صادق(ع) با حضور در استان زنجان، شهرستان خدابنده و روستای پابند اقدام به توزیع کتاب میان کودکان کرد.

وی با بیان اینکه بسته‌های فرهنگی و کتاب در میان اهالی روستای داشلوجه نیز میان بچه‌های ۵ تا ۱۵ سال توزیع شد، تصریح کرد: کتاب‌های مهیا شده میان ۲۰۰ نفر از اهالی روستا توزیع شد.

اسماعیلی محور و موضوع کتاب‌ها را شعر و داستان مطرح کرد و افزود: با توجه به محرومیت این منطقه از کشور و دسترسی نداشتن کودکان و نوجوانان این دو روستا به کتاب، طی کارشناسی‌های جغرافیایی این منطقه همزمان با دهه کرامت برای توزیع کتاب انتخاب شد.

مدیر گروه جهادی شهدا دسترسی سریع به کتاب، ترویج کتاب و کتابخوانی و بسط فرهنگی در نقاط محروم را از اهداف این طرح دانست و خاطرنشان کرد: در برخی مناطق که توزیع جغرافیایی و جمعیتی اجازه دهد کتابخانه تاسیس می‌کنیم، ولی این بار به دلیل بافت منطقه و دسترسی آسان کودکان و نوجوانان به توزیع کتاب شعر و داستان پرداختیم.

مسئول گروه جهادی شهدا ضمن تشکر از موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران که در این مسیر یاری‌گر بود، گفت: اقدامات گروه جهادی شهدا مردمی بوده و متعلق به نهاد خاصی نیست؛ از این جهت حمایت‌ها ارزشمند هستند.

 

 

وی به موضوع «نذر آب» برای مناطق محروم هم اشاره کرد و از اجرای آن همزمان با آغاز فصل گرما گزارشی داد و از مردم درخواست کرد در این طرح یاری کنند. 

اسماعیلی ضمن معرفی گروه جهادی شهدا گفت: گروه جهادی شهدا کار خود را از زلزله کرمانشاه در سال ۱۳۹۵ آغاز کرد و از انتهای سال ۱۳۹۸ و ابتدای ۱۳۹۹ که کشور درگیر ویروس کرونا شد، ضدعفونی‌ کردن معابر، توزیع سبد کالا، نان صلواتی، انجام قربانی، آزادی زندانیان جرائم غیرعمد مالی، توزیع لوازم‌التحریر ایرانی اسلامی و مباحث عمرانی را داشتیم. گروه ما ۸ نفره است و بدون وابستگی به نهاد خاصی در حد بضاعت خودمان کارهای جهادی انجام می‌دهیم. 

این گزارش اضافه می‌کند، گروه جهادی شهدا تاکنون کتابخانه‌هایی مزین به نام شهید خرازی در روستای سیبن، کتابخانه شهید ابراهیم هادی در شهرستان دامغان، کتابخانه شهید حاج احمد کاظمی در حومه رشت، «کتابخانه شهدای خوئین» در استان زنجان، کتابخانه شهید همت در روستای امامزاده ابوالحسن(ع) شهرری و کتابخانه حاج احمد متوسلیان را دایر کرده است.

در ادامه کلیپ مربوط به اهدای کتاب به کودکان و نوجوانان غرب کشور را ببینید:

 

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: گروه جهادی شهدا اهدای کتاب استان زنجان میلاد حضرت معصومه محسن اسماعیلی کودکان و نوجوانان گروه جهادی شهدا توزیع کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۷۳۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز خراسان رضوی، رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد گفت: کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی علاوه‌بر ارائه خدمت به بیش از ۸۵۰ عضو فعال خود در شهر مشهد، به دیگر مؤسسات و نهاد‌های فرهنگی و آموزشی دیگر شهر‌های کشور نیز خدمات‌رسانی می‌کند.

رضا رشیدپور  افزود: کتابخانه سیار آستان قدس رضوی در تیر ۱۳۷۷ با هدف ارائه خدمت به مراجعان، تحویل منابع اطلاعاتی و ایجاد فرصت برابر برای دسترسی به کتاب برای همه قشر‌های  جامعه راه‌اندازی شده است و. مطابق با این هدف به همه معلولان، جانبازان، روشندلان، سالمندان، پژوهشگران و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و مادران دارای سه فرزند و بیشتر که فرصت حضور در کتابخانه را ندارند، در محدوده شهر مشهد خدمات‌رسانی می‌کند.

وی گفت: این کتابخانه همچنین اقدام به اهدا و امانت بلندمدت منابع مازاد این سازمان مطابق با آیین‌نامه اهدا و مبادله به مراکز متقاضی علمی، فرهنگی و آموزشی می‌کند و با هدف ارائه خدمات مطلوب، مؤثر و سریع، به همه کتاب‌های موجود در مخازن کتاب کتابخانه مرکزی حرم مطهر رضوی، مخزن در گردش واقع در باغ ملک‌آباد مشهد و همچنین منابع موجود در کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی دسترسی دارد..

رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد افزود: اعضای این کتابخانه می‌توانند به صورت تلفنی، ایمیل، کانال‌های اطلاع‌رسانی کتاب‌های مورد نیاز خود را درخواست کنند.

رشیدپور گفت: این منابع در صورت موجود بودن، طبق زمان‌بندی و منطقه‌بندی تعیین شده  در محدوده شهر مشهد، به درب منزل عضو تحویل داده می‌شود.

وی گفت: مراکز فرهنگی و آموزشی همچون مساجد، کتابخانه‌ها، کانون‌های فرهنگی، مراکز آموزشی و پژوهشی، مراکز بهزیستی و دیگر مراکز واجد شرایط در صورت نیاز می‌توانند از خدمات امانت بلندمدت کتاب کتابخانه سیار استفاده کنندکه  این منابع در نوبت اول برای مدت دو سال امانت داده می‌شود و در صورت نیاز مراکز، مدت امانت قابل تمدید است.

رئیس اداره کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی در مشهد افزود: همچنین این مراکز فرهنگی و آموزشی در صورت نیاز به دریافت کتاب اهدایی می‌توانند پس از ارسال نامه درخواست و تأیید رئیس این سازمان، از کتابخانه سیار کتاب اهدایی دریافت کنند.

رشیدپور گفت: این کتابخانه علاوه‌بر ارائه خدمات به اعضای خود، منابع اطلاعاتی مورد نیاز اعضای روشندل کتابخانه گویای رضوی را نیز در درب منزل به آنان تحویل می‌دهد.

وی افزود: کتابخانه سیار آستان قدس رضوی  هم اکنون همه روزه (بجز روز‌های تعطیل) از ساعت ۷:۱۵ تا ۱۹ به نشانی: حرم مطهر رضوی، بست طبرسی، ساختمان سازمان علمی و فرهنگی این آستان مقدس، طبقه منفی یک، اتاق ۱۰۳، آماده ارائه خدمات به اهل کتاب و کتابخوانی است.

 همچنین علاقه‌مندان در صورت نیاز می‌توانند با شماره تلفن ۳۲۲۳۶۱۶۴-۰۵۱ با این کتابخانه تماس بگیرند.

کتابخانه سیار آستان مقدس رضوی  در سال ۱۴۰۲، بیش از پنج هزار و ۳۲۰ نسخه کتاب به اعضای خود در دربِ منزل امانت داد  و  در مجموع ۱۰۳ هزار و ۹۳۲ نسخه کتاب را به صورت اهدا و امانت بلندمدت به ۹۷ مرکز فرهنگی و آموزشی درخواست‌کننده کتاب در سراسر کشور تقدیم کرد.  

دیگر خبرها

  • مطالعات جدید برای ایجاد توازن میان مناطق غنی و فقیر درون استان ها / شاخص های توسعه درون استان‌ها نامتعادل توزیع شده اند
  • کتابخانه سیار و تلفنی آستان قدس رضوی؛ امیدبخش کتابدوستان کشور
  • راه اندازی فضای دوستدار کودک و نوجوان ویژه محلات حاشیه نشین گلستان
  • بازگشت چند کتاب کمیاب به کتابخانه تربیت تبریز
  • اهدای کتابخانه شخصی به کتابخانه عمومی خلیج فارس بوشهر
  • کانون پرورش فکری، دوستدار کودکان و نوجوانان محلات حاشیه‌نشین
  • تشکیل باشگاه کتابخوانی در ۱۲ باب از کتابخانه‌های کانون مساجد زنجان
  • اهدای ۵۰۰ جلد کتاب با‌ارزش به کتابخانه‌های عمومی بوشهر
  • توزیع ۱.۵ میلیون لیتر سوخت میان ناوگان هوایی منطقه بوشهر در ایام نوروز
  • «تاریخ طب در ایران» معرفی و بررسی می‌شود