Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هشتمین جمهور گزیده‌ای از آخرین اخبار انتخابات و حواشی آن را پیگیری خواهیم کرد.

گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو_ «هشتمین جمهور» عنوان بستۀ خبری-تحلیلی است که همزمان با انتخابات ریاست جمهوری و انتخاب هشتمین رئیس جمهور، به بازخوانی اخبار انتخابات می‌پردازد.

آخرین اخبار انتخابات و مناظرات را در سی و دومین شماره از «هشتمین جمهور» بخوانید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

احتمال تغییر در مناظره‌ی امروز

سید احسان قاضی زاده هاشمی، عضو کمیسیون نظارت بر تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به تغییر در برگزاری مناظره امروز (شنبه ۲۲ خرداد)، اظهار داشت: ما در مناظره اول یک پیک مشارکت زدیم که برای ما راضی‌کننده بود، اما روی مناظره دوم برآوردمان این است که نتواسته آن‌قدر تأثیرگذار باشد. مناظرات ۴۰ درصد مخاطب داشته است؛ این میزان مخاطب با حد انتظارمان فاصله دارد. مناظره سوم درباره مشکلات و دغدغه‌های مردم خواهد بود.

وی به درخواست دولت برای پاسخ به اظهارات برخی کاندیدا‌ها اشاره کرد و گفت: بر اساس مصوبه کمیسیون، مقرر شد دولت در یک برنامه ضبط شده به مدت ۸ دقیقه، به اظهارات نامزد‌های انتخابات در جریان نخستین مناظره پاسخ داده و از عملکرد خود دفاع کند.

مائو به جای کیم ایل سونگ؛ عذرخواهی همتی از جلیلی

طی روز‌های گذشته انتشار و دست به دست شدن مجموعه تصاویری از حضور سعید جلیلی در میان مردم در یک زمین کشاورزی خبرساز شد. عبدالناصر همتی در توئیتی با کنایه به تصاویر جلیلی در جمع کشاورزان، این مدل رفتاری او را با کره شمالی مقایسه کرد و تصویر اشتباهی از مائو را به عنوان رهبر سابق کره شمالی (کیم ایل سونگ) منتشر کرد. این اشتباه همتی در فضای مجازی بازتاب زیادی داشت و جلیلی در پاسخ به وی نوشت: «وقتی می‌گوییم شما نمی‌توانید دقیقا منظورمان همین است، جناب سفیر سابق ایران در چین.»

همتی نیز در توئیتی دیگر ضمن عذرخواهی از جلیلی نوشت: «امروز درگیر امور انتخاباتی بودم و متوجه شدم ادمین عزیز یک متن به همراه عکس اشتباهی را توییت کرده است. ضمن حذف توییت، از این بابت پوزش می‌طلبم.»

رئیسی: رفع حاشیه نشینی با رسیدگی به روستا‌ها میسر می‌شود

سید ابراهیم رئیسی، در برنامه گفتگوی تلویزیونی با مردم خراسان رضوی گفت: باید از اساس مساله حاشیه نشینی در مشهد و دیگر شهر‌ها را رفع کرد و لازمه آن نیز توجه و رسیدگی به روستا‌ها است.

وی افزود: مسوولان اغلب از حاشیه نشینی مطابق آمار یاد می‌کنند، اما در عمل برخی مسائل مورد توجه قرار نمی‌گیرد، در صورت انتخاب به عنوان رییس جمهوری هم به علل حاشیه نشینی و همچنین به رفع مشکلات حاشیه نشینی توجه خواهم کرد.

تازه‌ترین نظر سنجی از میزان مشارکت در انتخابات

بر اساس دهمین موج نظرسنجی انتخاباتی ایسپا از مشارکت شهروندان در انتخابات ریاست جمهوری بعد از برگزاری دومین مناظره ۴۱ درصد محاسبه شده است. از میان افرادی که در انتخابات شرکت می‌کنند و نامزد مورد نظرشان را انتخاب کرده‌اند، ۶۵.۸ درصد ابراهیم رئیسی، ۶.۹ درصد محسن رضایی، ۳.۴ درصد سعید جلیلی، ۲.۸ درصد عبدالناصر همتی، ۲.۸ درصد امیرحسین قاضی زاده هاشمی، ۲ درصد علیرضا زاکانی و ۰.۷ درصد محسن مهرعلیزاده را برگزیده‌اند. ۱۵.۶ درصد افراد به این سوال پاسخ نداده‌اند.

جلیلی: با سر دادن شعار انتخاب چند وزیر زن، مشکلات زنان حل نمی‌شود

سعید جلیلی ظهر در نشست با دختران رای اولی با اشاره به اهمیت نقش بانوان در سرنوشت کشور و برنامه ریزی متناسب برای آن اظهار کرد: اگر می‌خواهیم جامعه اصلاح شود، ضرورت دارد ماموریت‌های ویژه برای بانوان تعریف شود، زیرا اصلاح بدون حضور زنان ممکن نیست. باید برای بانوان که نیمی از جمعیت کشور هستند، برنامه ریزی داشته باشیم و از همان ابتدا برنامه را اجرا کنیم تا زنان بتوانند تقش تاثیر گذار خود را داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: اینکه شعار دهیم چند تا وزیر زن خواهیم داشت که مشکلات زنان حل نمی‌شود، باید بعد از ۴ سال کارنامه ارائه دهیم و بگوییم چه کار کردیم.

همتی: باید کنکور برداشته شود

عبدالناصر همتی درباره برنامه اش برای اصلاح نظام آموزش عالی توضیح داد: یکی از مسائل موجود کشور کنکور است و باید کنکور برداشته شود و دانشگاه‌ها بر اساس تشخیص خودشان و صلاحیت داوطلبان دانشجو جذب کنند. وجود کنکور رانت وسیعی برای کلاس‌ها به وجود آورده است. آموزش عالی ما باید کاربردی باشد و ارتباط بین صنعت و دانشگاه خیلی ضعیف است. اگر این ارتباط قوی‌تر باشد دانشجو بعد از فارغ التحصیلی نباید به جستجوی کار باشد. دانشجو‌های فارغ التحصیل فعلی از رزومه و توانمندی بالایی برخوردار نیستند. اگر بتوانیم تحقیق و توسعه را در کشور افزایش دهیم قطعا موفق خواهیم شد.

قاضی زاده هاشمی: خوزستان در دولت سلام پیشرو خواهد بود

سید امیر حسین قاضی زاده هاشمی، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خطاب به مردم خوزستان گفت: من از طرف جوانان برخاسته و برای پیاده سازی اهداف گام دوم رهبر معظم انقلاب به شما قول می‌دهم، خوزستان در دولت سلام پیشرو و جزو ۲ مرکز اصلی توجه دولت است.

مهرعلیزاده: باید با بزرگواری با دنیا برخورد کنیم

محسن مهر علیزاده، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار کرد: ملت ایران بزرگ است و باید با بزرگواری با دنیا برخورد و به گونه‌ای حرکت کنیم که بزرگی و تاریخ چند هزار ساله مان را به مردم جهان نشان بدهد و دنیا نیز همین را از ما توقع دارد.

سیاست دولت من اجرای برجام است

عبدالناصر همتی نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری درخصوص برجام گفت: فعلا مذاکرات روی اجرای برجام است و سیاست دولت من هم همین است و احتمال دارد در این دولت اجرا شود و برجام مقدمه‌ای برای رفع تحریم‌ها است و رفع تحریم‌ها نیز رشد اقتصادی را به دنبال دارد و من نوید می‌دهم که آغاز دولت من با رفع تحریم‌ها همراه باشد.

وی تصریح کرد: احتمالا توافق برجام در دولت فعلی اجرا خواهد شد. برجام مقدمه رفع تحریم‌هاست و می‌توان به این وسیله مبادلات بین المللی را با هزینه کمتری انجام دهیم.

ترقی: شورای نگهبان اغماض کرده است

حمیدرضا ترقی با اشاره به مشخص نبودن پیروز انتخابات گفت: نمی‌توان به هیچ وجه تضمین کرد که آقای رئیسی واقعا برنده این انتخابات است و طرح این موضوع بیشتر برای کم کار کردن طرفداران آقای رییسی و غیرفعال کردن طرفداران ایشان است. این موضعی که آقای مهرعلیزاده گرفتند مبنی بر اینکه، مه و خورشید و فلک در کارند تا یک نفر در نهایت رأی بیاورد، این هم ادعای نادرست و اتهام دروغی است که ایشان مطرح می‌کند و اصلا چنین چیزی وجود ندارد که ما چنین تلقی را داشته باشیم.

وی افزود: بر این باورم که همین رفتار غیراخلاقی دو نامزد اصلاح طلب نشان داد که شورای نگهبان در مورد این دو هم اغماض کرده است وگرنه تعجب می‌کنم چگونه می‌توان اسم این‌ها را رجال دینی و مذهبی و سیاسی گذاشت که در بُعد دینی شان نیز التزام عملی به تقوا نداشته باشند که بخواهند این گونه به صورت رو در رو اهانت کنند و تهمت بزنند و از هیچ کس هم خجالت نکشند.

وعده رئیسی به مردم درباره خودرو

سید ابراهیم رئیسی با بیان اینکه یک میلیون خودرو در کشور تولید می‌شود، ولی این مقدار قابلیت افزایش دارد، گفت: با توجه به زیرساخت‌های موجود می‌توانیم در گام اول این میزان را به یک میلیون و ۶۰۰ دستگاه و در گام دوم به دو میلیون خودرو افزایش دهیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر برخی قطعات در داخل تولید می‌شود و برخی هم از خارج وارد می‌شود. قطعه‌سازان باید با کار فناورانه تلاش کنند تا قطعات مورد نیاز خودرو در داخل کشور تولید شود. اگر قطعات خودرو در داخل تولید شود، هم اشتغال افزایش می‌یابد، هم تولید بالا می‌رود و هم استقلال در خودروسازی را در پی دارد که دولت آینده این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

ابتکار: با تخریب دولت به دنبال کاهش مشارکت هستند

معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهوری در امور بانوان و خانواده گفت: برخی افراد و نامزد‌ها با تخریب عملکرد دولت و نادیده گرفتن شرایط و کارنامه دولت، به دنبال کاهش مشارکت و حضور مردم در انتخابات ۱۴۰۰ هستند.

وی اضافه کرد: این شرایط شاید بسیاری از حقوق اولیه مردم مانند حق انتخاب و مشارکت در سرنوشت و جمهوریت را تهدید می‌کند و این مساله خیلی جدی است که دارد اتفاق می‌افتد؛ و مردم باید به هر حال هوشیار باشند و این بی تفاوتی در هیچ جای دنیا نتیجه بخش نبوده است.

واعظی: برخی به مدافعانی تبدیل شده‌اند که آن را نقد می‌کردند

محمود واعظی، رییس دفتر رییس جمهوری در گفتگو با روزنامه ایران اظهار داشت: هم افتخار دولت ما و هم افتخار دولت آینده، و اساساً هرکسی که می‌خواهد در دولت بعدی باشد، این است که خدمتگزار این مردم باشد.

وی تصریح کرد: از نکات جالب انتخابات ریاست جمهوری این دوره، یکی اینکه برخی از نامزدان به مدافع آن چیزی تبدیل شده‌اند که خود ۸ سال گذشته آن را نقد می‌کردند. اینکه هیچ کدام از نامزدها، برجام را نقد نمی‌کند، اینکه از مذاکره و حتی از پیوستن به «اف. ای. تی. اف» دفاع می‌کنند و عجیب اینکه از مخالفت با فیلترینگ گفته می‌شود، ناظر بر همین واقعیت است. به همین دلیل بود که حسن روحانی چهارشنبه گذشته در هیأت دولت گفت که «چیز‌های بهتری در این روز‌ها هم می‌شنویم.»

سردار افشار: مردم امید به تغییر و تحول دارند

سردار علیرضا افشار، رییس اندیشکده جنگ نرم دانشگاه دفاع ملی گفت: استقبال مردم از برنامه‌های حجت‌الاسلام رئیسی نشان می‌دهد ملت ایران امید به تغییر و تحول دارند. برای این هدف نیاز به دولتمردان پاکدست و نیرو‌های متخصص و متعهد در کابینه دولت داریم که تحول در کشور ایجاد کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: انتخابات 1400 رئیسی 1400 جلیلی 1400 انتخابات ریاست جمهوری نامزدهای انتخاباتی زاکانی 1400 رضایی 1400 قاضی زاده هاشمی 1400 مهرعلیزاده 1400 همتی 1400 هشتمین جمهور انتخابات ریاست جمهوری قاضی زاده هاشمی عبدالناصر همتی رفع تحریم ها حاشیه نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۷۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میر جلیلی:اردوی راهیان نور فرصتی برای آشنایی با شهداست

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، مهدی میر جلیلی رئیس بسیج ورزشکاران کشور پس از حضور در شلمچه و برگزاری اردوی راهیان نور گفت: این اردو در جهت معرفی شهدا و آشنایی با مردم داری و مردم یاری این عزیزان در راه ­بر افراشته شدن پرچم جمهوری اسلامی و تجدید میثاقی با خون شهدا بود و من از سردار سلیمانی و پشتیبانی هاشون که بستر را فراهم­ کردند تا ورزشکاران و جوانان بیایند و با قهرمانان واقعی این مروز بوم آشنا شوند تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: امروز توفیق حضور در یادمان شلمچه حضور را پیدا کنیم در جایی که قهرمانان و پهلوانان این سرزمین به ویژه ورزشکاران شهید که از جان خود گذشتند و پلاکشان، مدال شأن شد و ما هم به رسم ادب، احترام و رسم پهلوانی، قهرمانان و پهلوانان ورزشی امروز­ در این مکان حضور یافتیم تا مسلک و مرام پهلوانی فراموش نشود.   وی ادامه داد: یکی از وظایفی که ما دربسیج ورزشکاران داریم، ترویج فرهنگ وسیره شهداست و این اردوی راهیان نور در جهت معرفی شهدا و انتقال پیام آنها است.‌


­

دیگر خبرها

  • تصویب استان تهران شرقی در کمیسیون سیاسی دولت
  • قیمت نقره و فلزات گران‌بها امروز چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • توصیه ارزی همتی به دولت با عنوان خیرخواهانه
  • میر جلیلی:اردوی راهیان نور فرصتی برای آشنایی با شهداست
  • توصیه همتی به دولت: فاصله نرخ ارز بازار با نرخ نیمایی را کم کنید
  • عرضه سهام ۶ همتی سرخآبی‌ها در فرابورس
  • تماشای مناظره از شبکه تهران
  • ساعت تمرین تراکتور تغییر کرد
  • علاقه مردم آمریکا به انتخابات به کمترین میزان خود در ۲۰ سال گذشته رسید
  • قرعه‌کشی تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس برگزار شد/ تماشای مناظره و برنامه‌های تبلیغاتی از شبکه تهران