Web Analytics Made Easy - Statcounter

اقشار مختلف مردم شهرستان مرزی درمیان با آزادی بیان در برنامه تریبون آزاد انتخاباتی، خواستار توجه حداکثری رئیس جمهور آینده به مشکلات اقتصادی شده و اعلام کردند حل این مشکلات و خدمت به مردم مناطق محروم و مرزی در صدر اقدامات اولیه دولت آینده قرار گیرد.

خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ کمتر از ۶ روز دیگر به انتخاب هفتمین رئیس جمهور ایران در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و همچنین ششمین دوره شوراهای اسلامی شهر و روستا باقی مانده و فعالیت‌های ستادهای انتخاباتی در استان جدی تر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

داوطلبان شوراها نیز از قافله تبلیغ عقب نیفتاده‌اند و هرکس به نوعی مشغول معرفی خود است.

 

رقابت داوطلبان در انتخابات شورای اسلامی شهر و همچنین انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری روز به روز گرم‌تر می‌شود. همه ستادهای داوطلبان ریاست جمهوری علاوه بر تبلیغ داوطلبان مورد نظر خود در تکاپوی دعوت مردم به مشارکت حداکثری هستند تا حتی در صورت نارضایتی به وضع موجود، با رأی خود نسبت به آن اعتراض کنند زیرا سکوت را علامت رضایت می‌دانند.

 

اینجا آزادی بیان با تریبون آزاد خارج از چهارچوب در بین مردم و جوانان درست در شهرستان مرزی درمیان استان خراسان جنوبی متبلور شده است و هر کسی با هر دیدگاهی، مخالف و یا موافق در خصوص مسائل نظام و داوطلبان ریاست جمهوری و یا حتی رأی دادن و ندادن سخن می گوید. مردم با حضور در این برنامه‌ از دغدغه های خود و مشکلات و مسائل جامعه و کشور می گویند و از ناکارآمدی برخی مسئولان گلایه می‌کنند. جالب‌تر اینکه دهه هشتادی‌ها که این دوره از انتخابات رأی اولی هستند، در پشت این تریبون‌ نشان دادند که به خوبی مباحث سیاسی و انتخابات را دنبال می‌کنند و داوطلبی را اصلح می‌دانند که کارنامه عملکرد قابل ارائه‌ای داشته باشد.

 

«نوراحمد ملایی» امام جمعه اهل سنت روستای فورگ در این تریبون آزاد انتخاباتی رأی دادن را وظیفه هر مسلمان و ایرانی می داند تا این نابسامانی هایی که امروز در جامعه است برطرف شود.

 

خشکسالی نزدیک ۲ دهه در استان خراسان جنوبی لنگر انداخته و در سال آبی جاری کمبود شدید بارندگی‌ها و افزایش دمای هوا، شرایط سخت‌تری را برای این استان ایجاد کرده است. او می گوید: در این منطقه مرزی با خشکسالی‌های پیاپی کشاورزان و دامداران روزگار بسیار سختی سپری می کنند. دان و علوفه به قیمتی رسیده که دیگر پرورش دام برای دامداران به صرفه نیست. آفات کرم خراط در اثر تنش‌های محیطی از جمله خشکسالی‌ متوالی به جان درختان افتاده‌ است.

 

برخی از کاندیداهای ریاست جمهوری در مدیریت‌های اجرایی خوب امتحان پس دادند

محصول کشاورزی اصلی این منطقه زرشک است اما به گفته او اکنون قیمت آن به حدی کاهش یافته که حتی ارزش سختی و مشقت برداشت را هم ندارد. کشاورزان با سیلی صورت خود را سرخ نگه می دارند. روستای فورگ و همه روستاهای این منطقه با مشکل کمبود آب مواجه هستند. آبدهی ۲ قنات این روستا بسیار کاهش یافته است.

 

ملایی با اشاره به اهمیت انتخابات ۲۸ خرداد، بیان می کند: امیدواریم با انتخاب اصلح و صالح این نابسامانی ها و تورم در کشور برطرف شود و قیمت محصول زرشک افزایش یابد. او معتقد است باید به کسی رأی بدهیم که بدانیم حداقل به حرف مردم گوش می دهد. البته مردم تا حدودی به کاندیداهای این دوره انتخابات ریاست جمهوری شناخت دارند. دیگر مردم کورکورانه رأی نمی دهند و صد درصد توجه دارند که هر کاندیدای چه عملکردی داشته است به خصوص برخی از این کاندیداها در مدیریت های مختلف اجرایی خوب امتحان خود را پس دادند که قطعاً اگر انتخاب شوند این وضعیت کنونی کشور را دگرگون خواهند کرد.

 

«محمد» یکی دیگر از اهالی این منطقه هم آیه ۱۲۰ سوره توبه را در پشت تریبون آزاد قرائت می کند و می گوید: اهمیت حضور پرشور در انتخابات و ملاک های فرد اصلح در سخنان مقام معظم رهبری آمده است. باید با افراد باتجربه برای شناخت کاندیدای اصلح مشورت کنیم. کاندیداها باید تقوای سیاسی داشته باشند و ما نیز عاقلانه افرادی که به دنبال پیشرفت جامعه هستند را انتخاب کنیم.

 

مردم از تعطیلی کارخانه قند قهستان رنج می‌برند

جوانی هم به عنوان یک شهروند اسدیه از رئیس جمهور آینده انتظار دارد به مشکلات مردم رسیدگی کنند. «عبدالعزیز» هم به مشکلات زندگی کشاورزان با وجود خشکسالی های ۲۰ ساله در استان خراسان جنوبی گریزی می‌زند و می افزاید: علاوه بر آن مشکلات معیشتی هم تاثیر و فشار زیادی بر زندگی مردم گذاشته است. مردم ما واقعا خیلی خوب و شریف هستند به رهبری و شهدا به خصوص سردار عزیزمان شهید سلیمانی افتخار می کنند اما از دولتی که سرنوشت ممکلت در دست آنان است تقاضا داریم به مردم مناطق محروم بیشتر توجه کنند.

 

او می گوید: بسیاری از روستاهای درمیان نیاز به آبرسانی دارند. از دولتمردان به خصوص رئیس جمهور آینده می خواهیم که به فکر وضعیت اقتصادی مردم باشند. از تعطیلی کارخانه قند شهر اسدیه حدود ۱۰سال می گذرد و مردم شهرستان از تعطیلی کارخانه قند قهستان رنج می‌برند و بسیاری از کارکنان آن خانه نشین شدند. از رئیس جمهور آینده انتظار داریم چرخ تولید این کارخانه را دوباره راه‌اندازی کند تا زمینه اشتغال بسیاری از مردم این منطقه مرزی فراهم شود.

 

عبدالعزیز مطرح می کند که برخی مشکلات به خصوص گرانی و وضعیت معیشتی به حدی مردم را نگران کرده که وقتی با آنها صحبت می کنم حتی حاضر نیستند رأی بدهند، البته به آنها تأکید کرده ام که با رأی ندادن مشکلی حل نمی‌شود. اگر رئیس جمهوری انتخاب شود که دوباره با رونق تولید و ایجاد شغل زمینه ازدواج جوانان را فراهم کند مردم امیدوار خواهند شد.

 

شهرستان درمیان جزو شهرهای نمونه کشور درخصوص شرکت در انتخابات است اما انتظار دارند عدالت بودجه ای برقرار شود. کارخانه قند شهر اسدیه به چرخه تولید بازگردد و این دغدغه اصلی مردم این منطقه است. این شهرستان مرزی نگاه ویژه دولتمردان را می طلبد.

 

مسئولیت مملکت را به اهلش بسپاریم

پیرمرد کشاورزی از اسدآباد هم که دل پردردی از شعارهای بی عمل برخی دولتمردان دارد، می گوید: هر دولتی می آید هیچ کار نمی کنند فقط قول می دهند اما عمل نمی شود. من ۱۷ ساله کشاورز هستم. در همین اسدآباد سال گذشته با اینکه تراکتور و ماشین داریم اما درآمد من از کشاورزی پنج میلیون تومان بود! محصول زرشک خود را کیلویی ۳۲ هزار تومان فروختم اما همان ها را هم پس آوردند. امسال که درختان را سرمازده حتی راضیم به ۱۲ هزارتومان بفروشم اما خریداری نیست.

 

همه غصه و دغدغه او برای جوانان است و می افزاید: از ما که گذشت اما امیدوارم کسی بیاید که به فکر اشتغال و ازدواج جوانان باشد. او با تمام این تفاسیر هنوز روزنه‌ای امید دارد که رئیس جمهور آینده که بیاید همه چیز درست می شود. تا به حال درست نمی شده اما این دفعه درست می شود.

 

«محمد ملایی» از روستای فورگ نیز با توصیه به امت اسلامی و جوانان برای شرکت صدرصدی در انتخابات طبق آیه ۵۸ سوره نساء «خداوند به شما فرمان می دهد که امانتها را به صاحبانش بدهید»، تأکید می کند: هر یک از ما باید خود را مخاطب این آیه کریمه بدانیم و با رأی سرنوشت ساز خود باید مسئولیت مملکت به اهلش بسپاریم.

 

با رأی دادن از حق خود در کشور دفاع خواهم کرد

«حنانه» هم که امسال رأی اولی است از حضورش همراه با خانواده در انتخابات می گوید. من هم یک حق دارم و با رأی دادن از حق خود در کشور دفاع خواهم کرد. امیدوارم رأی من و هم سن و سالهایم در آینده کشور تاثیرگذار باشد.

 

این دختر رأی اولی در پشت تریبون نشان داد که به بلوغ سیاسی رسیده و داوطلبی را اصلح می‌دانند که کارنامه عملکرد قابل ارائه‌ای داشته باشد.

 

و اما در ادامه «محمدرضا شبان» از شهرستان درمیان از رئیس جمهور آینده انتظار دارد که به قول های انتخاباتی خود برای حل مشکلات اقتصادی مردم به خصوص مناطق محروم عمل کند و  توجه به شهرستان های مرزی شرق کشور را در اولویت قرار دهند چون در این مناطق مشکلات بسیاری از جمله کمبود آب وجود دارد.

 

انتخابات ميثاق دوباره ملت با ولايت فقيه است

«غلامحسین خسروی» امام جمعه روستای سرو در شهرستان درمیان هم آخرین نفری است که پست این تریبون آزاد انتخاباتی می آید و می گوید: ملت ایران در همه انتخابات های سال های گذشته زبانزد جامعه اسلامی و جهان غرب بوده اند اما در شرایط فعلی امسال شرکت در انتخابات واجب است. گر چه که تاکنون سهل انگاری از طرف مردم مومن ایران به وجود نیامده است. این مردم معتقد به اسلام و رهبری هستند و می دانند که امسال الزاما باید پای صندوق های رأی بروند تا به جهان غرب و امریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب نشان دهند که تابع رهبر انقلاب و جمهوری اسلامی هستند.

 

حضور حداکثری در انتخابات را سیلی محکم به چهره‌ی دشمنان این ملت می داند و معتقد است که رأی دادن در انتخابات ۱۴۰۰ بسیار مفید واقع خواهد شد و ملت ایران اسلامی در میثاق دوباره با امام راحل و مقام معظم رهبری کوتاهی نخواهند کرد.

 

سخن پایانی

اقشار مختلف مردم شهرستان مرزی درمیان با آزادی بیان و در گفت‌وگوهایی صمیمانه در این برنامه تریبون آزاد انتخاباتی، خواستار توجه حداکثری رئیس جمهور آینده به مسائل و مشکلات اقتصادی شده و خواستند تا حل این مسائل و خدمت به مردم در صدر اقدامات اولیه دولت آینده قرار گیرد.

 

و اما روزهای زیادی تا انتخابات سال ۱۴۰۰ نمانده است؛ این در حالی است که تک تک آرا مردم می‌تواند قدرت نظام، دولت و مردم را بیشتر کند لذا علاوه بر حضور در پای صندوق‌های رأی، باید آشنایان و دوستان خود را نیز برای حضور حداکثری ترغیب کنیم.

 

 

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: تریبون آزاد انتخاباتی اسدیه وضعیت اقتصادی و معیشتی شهرستان درمیان خراسان جنوبي تریبون آزاد انتخاباتی رئیس جمهور آینده ریاست جمهوری خراسان جنوبی شهرستان مرزی کارخانه قند رأی دادن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۷۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود

رئیس سازمان توسعه تجارت گفت: حدود ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد کشور شده که در روزهای آینده عرضه خواهد شد. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری ایران اکسپو 2024 در جمع خبرنگاران اظهار کرد: افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه‌شان وارد شود و تاکنون از 30 هزار نفر 15 هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی  افزود: در حال حاضر خودروهای زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از 12 تا 13 هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودروها فقط منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند.

این مقام مسئول ادامه داد: واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودروهای برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به 5500 خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • بایدن یا ترامپ؟ / کدام نقاط ابهام، سرنوشت کاخ سفید را غیرقابل پیس‌بینی کرده؟
  • آغاز ضبط مناظرات دور دوم انتخابات؛ اوایل هفته آینده در لرستان
  • شرایط عجیب در پورتو؛ سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏
  • سرنوشت سرمربی طارمی وابسته به یک انتخابات!‏
  • 21 اردیبهشت برگزاری دومین دور انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه بیرجند، درمیان و خوسف
  • اولین خودروهای وارداتی برقی در روزهای آینده عرضه می شود
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۵ اردیبهشت ماه
  • نتیجه دور دوم انتخابات نقش موثر در کارآمدی مجلس آینده دارد
  • قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۳ اردیبهشت ماه
  • تجلیل از دانشجویان فعال در برگزاری انتخابات اسفندماه شیراز