Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-18@07:51:04 GMT

تولد گوشی‌های بدون پورت USB

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۷۶۰۹

تولد گوشی‌های بدون پورت USB

فرارو- اگرچه فناوری شارژ بی سیم، امری جدید در دنیای صنعت گوشی‌های هوشمند به شمار نمی‌رود، اما این موضوع را نیز نباید فراموش کرد که تمام گوشی‌های امروزی متکی به درگاه USB برای استفاده از شارژ باتری هستند و این امری غیر قابل انکار است. با این حال، مهندسان شرکت چینی شیائومی معتقدند که تلفن‌های هوشمند فاقد پورت USB می‌توانند در سال ۲۰۲۲ وارد بازار شوند که این امر تحولی بزرگ در دنیای گوشی‌ها خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



به گزارش فرارو به نقل از وبسایت فناروی gizmochina، در حالی که شیائومی دو هفته پیش به طور رسمی از فناوری HyperCharge خود برای گوشی‌های هوشمند پرچمدار آینده خود که دارای شارژ سریع ۲۰۰ وات سیمی و ۱۲۰ وات بی سیم هستند، رونمایی کرد، در اوایل امروز (۱۱ ژوئن ۲۰۲۱) طی یک کنفرانس خبری مجازی به چند سوال مربوط به این فناوری پاسخ داد. برای پاسخ به سوالات احتمالی در خصوص این فناوری، شرکت شیائومی از چند مهندس سرشناس خود دعوت به عمل آورد تا وظیفه پاسخگویی را برعهده بگیرند.

به گزارش فرارو، در جریان این جلسه پرسش و پاسخ، مهندسان شیائومی به طور غیر قابل منتظره‌ای اشاره داشتند که به زودی و از اوایل سال میلادی آینده، شاهد راه اندازی یک تلفن هوشمند بدون درگاه شارژ USB خواهیم بود. به عبارت دیگر، برخی از برند‌های سازنده گوشی‌های هوشمند ممکن است دستگاهی را که فقط به شارژ بی سیم متکی است، راه اندازی کنند. نمونه‌ای از چنین تلفن‌های هوشمندی، گوشی Vivo Apex ۲۰۲۰ است که شارژ سریع بی سیم ۶۰ وات را به عنوان تنها راه حل شارژ خود ارائه می‌دهد.

مهندسان شیائومی در این جلسه اشاره کردند که تنها دلیل غلبه استفاده از شارژ سیمی گوشی‌های هوشمند، کامل نبودن فناوری شارژ بی سیم است که در حال حاضر زیرساخت‌های آن در مکان‌های عمومی نیز کم است. از طرف دیگر نباید از این مساله غافل بود که فناوری شارژ سیمی نیز در مقایسه با نمونه بی سیم بسیار پخته‌تر است. کابران نیز در مواقعی هنوز با سیستم بی سیم شارژ احساس نزدیکی و راحتی نمی‌کنند چراکه شایعاتی پیرامون امنیت این نوع شارژ نیز مطرح است، بخصوص که قدرت آن نیز به نسبت نوع سیمی کمتر است.

با این همه، نباید پنداشت که این روند تا مدت‌ها ادامه خواهد داشت چراکه در آینده نزدیک با پیشرفت در این فناوری، انتظار می‌رود دستگاه‌هایی را شاهد باشیم که با فناوری شارژ بی سیم بهبود یافته وارد بازار می‌شوند. علاوه بر این، با ورود دولت چین به عرصه تنظیم و کنترل فناوری شارژ بی سیم، می‌توان انتظار داشت که سازندگان لوازم جانبی شارژ بی سیم نیز کیفیت محصولات خود را بهبود بخشند و این امر باعث رایج شدن آن در بازار نیز شود. در ماه فوریه سال میلادی جاری، مقررات موقتی مربوط به مدیریت رادیویی تجهیزات شارژ بی سیم توسط وزارت صنعت و فناوری اطلاعات چین صادر شد که ایجاب می‌کند که قدرت انتقال نیروی تجهیزات شارژ بی سیم تلفن همراه و قابل حمل نباید بیش از ۵۰ وات باشد. این تنظیم مقررات جدای از هر قضاوتی، حکایت از حساسیت‌های لازم برای چنین محصولاتی است که می‌تواند خیال کاربران را درخصوص مسائل امنیتی راحت کند.

منبع: فرارو

کلیدواژه: شیائومی شارژر گوشی شارژ بی سیم فناوری شارژ بی سیم گوشی های هوشمند

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۷۶۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات

۶۰ لیتر سهمیه بنزین اردیبهشت‌ماه خودرو‌های شخصی بدون هیچ‌گونه تغییری، ساعت صفر بامداد شنبه (یکم اردیبهشت‌ماه) در کارت‌های هوشمند سوخت شخصی شارژ می‌شود.

این دومین سهمیه ماهانه سال ۱۴۰۳ است که به کارت‌های هوشمند سوخت شخصی واریز خواهد شد، همچنین سهمیه سوخت خودرو‌های عمومی و خدماتی مطابق جدول سهمیه طرح مدیریت مصرف سوخت واریز می‌شود.

سهمیه‌بندی بنزین از ساعت صفر روز جمعه، ۲۴ آبان‌ماه سال ۱۳۹۸ براساس مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران سه قوه، برای همه وسایل نقلیه بنزین‌سوز آغاز شد.

سقف ذخیره سهمیه بنزین کارت‌های هوشمند سوخت برای مالکان خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها هم‌اکنون ۶ ماه است، بنابراین سهمیه واریزی ماهانه خودرو‌های شخصی و موتورسیکلت‌ها در صورت استفاده نکردن، حداکثر تا ۶ ماه در کارت‌های هوشمند سوخت قابل ذخیره خواهد بود.

هم‌اکنون کشور در شرایط ناترازی تولید و مصرف بنزین قرار گرفته و لازم است مدیریت بهینه مصرف سوخت و استفاده از کارت سوخت شخصی به‌منظور جلوگیری از عرضه خارج از شبکه سوخت، بیش از پیش مدنظر قرار گیرد تا کشور را در معرض خطر واردات سوخت قرار ندهد.

منبع: ایلنا

tags # بنزین سایر اخبار غذای ویژه انسان‌های اولیه چه بود و چه مزه‌ای داشت؟ | دستور پخت یک غذای مخصوص نئاندرتال‌ها! چه کسی لباس را اختراع کرد؛ آیا انسان‌های اولیه همیشه لخت بودند؟ اولین قتل در جهان چگونه اتفاق افتاد؟! انسان‌های نخستین چگونه صحبت می‌کردند؟

دیگر خبرها

  • کارت سوخت‌ ها شارژ شد
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه
  • کارت سوخت‌ها شارژ شد؟
  • زمان شارژ سهمیه بنزین اردیبهشت ماه اعلام شد + جزئیات
  • بررسی کامل تلوزیون های شیائومی
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۹ فروردین ۱۴۰۳؛ ارزان‌ترین گوشی هوشمند سامسونگ چند؟
  • کتری هوشمند شیائومی چه قابلیت‌هایی دارد؟
  • مهم ترین تفاوت گوشی ردمی 12 و ردمی 13
  • بخشی از مشخصات شیائومی ۱۴T و ۱۴T پرو فاش شد
  • قیمت گوشی سامسونگ، شیائومی و آیفون ۲۷ فروردین ۱۴۰۳؛ قیمت نوبرانه سامسونگ در بازار موبایل