Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-04-20@02:57:06 GMT

پیش‌بینی مصباحی مقدم درباره کناره گیری برخی نامزدها

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۷۷۱۳

پیش‌بینی مصباحی مقدم درباره کناره گیری برخی نامزدها

برنا: «غلامرضا مصباحی مقدم»، عضو جامعه روحانیت مبارز، در گفت و گو با برنا، در رابطه با شرایط احتمالی کاندیداها پس از مناظرات و کاندیدای نهایی اصولگرایان در روزهای پایانی رقابت های انتخاباتی اظهار کرد: البته من نمی توانم چندان اطمینان خاطر داشته باشم که کاندیداها کنار خواهند کشید اما تا حدی به نظر سنجی ها بستگی دارد؛ اگر نظر سنجی ها نشان بدهد که وزن بالایی ندارند احتمال کنار رفتن بعضی ها قوی است یا اینکه به نفع آقای رییسی کنار بروند یا اینکه کلا بدون اینکه به نفع کسی باشد کنار بکشند این مشخص نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: توصیه من این است که آقایانی که به میدان رقابت آمده اند وزن خود را بسنجند با توجه به نظر سنجی هایی که می شود و این نظر سنجی ها قالبا نسبتا دقیق است و در ادوار گذشته هم شاهد این نظر سنجی ها بودیم. شاید منتظر هستند تا در دو سه روز آخر اتفاقی بیفتد که پیش بینی نشده است مثل اتفاقاتی که گاهی در ادوار گذشته هم رخ داده است ولی من پیش بینی نمی کنم، اتفاقی آنچنانی بیفتد که آرا را زیر و رو کند از این رو کاندیدا های محترم براساس نظر سنجی ها وقتی می بینند، وزن پایینی دارند و رقابت برای آنها معنی دار نیست خوب است که به نفع یکی از کاندیداها که رای بیشتری دارد که در اینجا آقای رییسی است، کنار بروند تا تجمیع آرا اتفاق بیفتد که نتایج بهتری به بار می آورد مگر اینکه تردید کنند که آرا آنها به سبد رای آقای رییسی، نرود.

عضو جامعه روحانیت مبارز با تاکید بر اهمیت نظرسنجی های انتخاباتی ادامه داد: امروز نظرسنجی ها با فاصله ای اساسی و عمیق پیشتاز بودن آقای رییسی از همه کاندیدا ها را نشان می دهد.

مصباحی مقدم در رابطه با جایگاه رئیسی در قوه قضائیه خاطرنشان کرد: ایشان در قوه قضاییه خوش درخشیده است و بنیانی گذاشته که برنامه یا اساسی برای اصلاح قوه قضاییه است و باید در این جهت به ایشان دست مریزاد گفت اما گمان می کنم، همکارانش بتوانند مسیر ایشان را ادامه بدهند ولی با توجه به اقبال بسیار زیادی که مردم و نخبگان به آقای رییسی داشتند، ایشان نمی توانستند خواسته های عمومی را بدون پاسخ بگذارند.

او با بیان اینکه کاندیداها برای انصراف به نفع رئیسی برنامه ریزی قبلی نداشتند، تصریح کرد: من خبر دارم که هماهنگی بین این کاندیداها نیست و اینطور نیست که آقایان قرار و مدار گذاشته باشند که ما چند نفر ثبت نام و به آقای رییسی کمک می کنیم من از این رو تعبیر پوششی را قبول ندارم. عقیده دارم این افراد هر کدام تصور داشتند که به صورت گسترده مورد اقبال مردم قرار می گیرند بخصوص که برخی دارای برنامه هستند البته اگر ببینند که اقبال زیادی به آنها نشده و نظر سنجی ها حاکی از این است که رای کمی دارند ولو که برنامه داشته باشند، باید اعلام امادگی کنند که پس از انتخابات با آقای رییسی همکاری می کنند و از دور انتخابات خارج شوند.

مصباحی مقدم در پایان گفت: من بیشترین رقابت را بین آقای رییسی و همتی می بینم ولی احتمال می دهم آقای رضایی تا پایان رقابت ها در صحنه باشد ولی بقیه به نظر من انصراف می دهند و کنار می کشند.

منبع: فردا

کلیدواژه: اصولگرایان رضایی مصباحی مقدم رئیسی مصباحی مقدم نظر سنجی ها آقای رییسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۷۷۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود

دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، به نقل از شورای عالی انقلاب فرهنگی،جلسه ۱۹۶ شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور به ریاست حجت الاسلام و المسلمین عبدالحسین خسروپناه دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.


ایمان افتخاری، دبیر ستاد علم، فناوری و نوآوری شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از این جلسه در خصوص گزارش وضعیت رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش‌عالی در کشور بیان کرد: اخیراً خبری با عنوان «نتایج ضعیف دانشگاه‌های ایران در رتبه‌بندی موضوعی کیو- اس ۲۰۲۴» منتشر شده که در آن به گزارشی از جدیدترین نتایج نظام رتبه‌بندی موضوعی «کیو-اس» پرداخته شده است.


وی افزود: در این تحلیل صرفا به جنبه‌های منفی این گزارش، مبنی بر کاهش رتبه موضوعی برخی دانشگاه‌های برتر ایران در تعدادی از حوزه‌ها و رشته‌‎های علمی دانشگاهی اشاره شده است. این در حالی است که طبق همین گزارش، رتبه کلی همه دانشگاه‌های برتر ایران طی چهار سال گذشته به طور مستمر بهبود یافته و تنزل جایگاه دانشگاه‌های کشور تنها در رشته‌ها و حوزه‌های اشاره شده است، که البته نیاز به بررسی علل و عوامل و توجه جدی دارد.


دبیر شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور بیان کرد: در این جلسه برخی عوامل اثرگذار بر وضعیت دانشگاه‌های ایران در نظام‌رتبه‌بندی «کیو-اس» از جمله تأثیر حوزه‌های علوم داده و هوش مصنوعی که به تازگی در این رتبه‌بندی مورد توجه قرار گرفته‌اند، سیاست‌های دانشگاه‌های رقیب در منطقه و جهان و تأثیر کاهش اقبال دانش‌آموزان به حوزه‌های علوم پایه و مهندسی بر تنزل جایگاه دانشگاه‌ها در این حوزه‌ها، و مشکلاتی که دانشگاه‌های کشور در حوزه‌های زیرساختی، تأمین منابع و ارتباطات بین‌المللی با آن‌ها مواجه هستند، مورد بررسی قرار گرفت.


وی ادامه داد: در پایان، ضمن تأکید بر ضرورت حضور دانشگاه‌های برتر کشور در رقابت‌های بین‌المللی و بالاخص حفظ و ارتقاء جایگاه آن‌ها در رتبه‌بندی‌های مهم، مقرر شد با توجه به اهمیت رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی در داخل کشور در ارتقای کیفیت علمی و فرهنگی آن‌ها و ایجاد امکان حمایت ویژه از دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی برتر، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری موظف شود تا بر اساس ماده ۴ سیاست‌ها و ضوابط اجرایی حاکم بر آمایش آموزش عالی در جمهوری اسلامی مصوب جلسه ۷۷۶ مورخ ۲۷/۱۲/۱۳۹۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی نسبت به تهیه طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور، با ملاحظه نقش تمامی بازیگران اصلی این عرصه تسهیل کند و این طرح را برای تصویب به ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ارسال کند.

دیگر خبرها

  • پیش بینی فاتح رقابت های لیگ قهرمانان اروپا 2023/24 توسط یک سگ خانگی / فیلم
  • افزایش مخاطبان رسانه ملی
  • پیش بینی تولید بالغ بر یک هزار و ۶۰۰ تن محصول کلزا در میاندوآب
  • ثبت رکورد بارش در ۱۰ ایستگاه‌های باران‌سنجی بلوچستان
  • آسیب سیلاب به دیوارحایل و کناره بندی رودخانه ملنتی جیرفت
  • مصباحی مقدم: انتظارات تورمی مهم‌ترین عامل افزایش تورم است
  • صحت سنجی ادعای وجود ۵۰ هزار خودروی خارجی در گمرکات کشور
  • صحت سنجی ادعای ورود ۵۰ هزار خودروی خارجی به گمرکات
  • کناره‌گیری وزارت از اداره پرسپولیس و استقلال
  • طرح رتبه‌بندی و اعتبار سنجی موسسات آموزش عالی کشور تدوین می‌شود