Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین ،  فقط پنج گل! این فاصله کریستیانو رونالدو با علی دایی است. دایی 109 گل زده  و کریس 104 گل. شاید در همین جام ملت ها بتواند رکورد دایی را بزند و خودش آقای گل جهان شود.

اما نکته بسیار مهم این است که حتی اگر این اتفاق هم بیفتد هر دو از لحاظ گلزنی در رده ملی در یک سطح هستند. اما برای رونالدو که برنده پنج توپ طلاست چطور امکان دارد که با دایی در یک سطح باشد؟ البته دایی پرافتخارترین فوتبالیست تاریخ ایران است و افتخاراتی همچون توپ طلای آسیا به عنوان بهترین بازیکن سال آسیا و کسب عنوان آقای گلی جهان در مقاطع مختلف دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال افتخارات او با فوق ستاره ای مثل رونالدو که قهرمانی در جام ملت ها را به دست آورده قابل قیاس نیست. البته این دو همانطور که در سطور پیشین عنوان شد از لحاظ گل زده ملی می توانند در یک سطح قرار بگیرند.

دلیلش کاملا واضح است؛ تیم هایی که رونالدو و دایی با پیراهن های تیم ملی فوتبال کشورشان به آنها گل زده اند در یک سطح زده اند.

علی دایی تمامی تیم های درجه یک آسیایی نظیر ژاپن، کره جنوبی، عربستان و ... را از دم تیغ گذرانده و به تیم های ضعیفی همچون مالدیو و گوام و اردن و ... هم گل زده است.

از آن سو رونالدو گاهی اوقات به تیم هایی درجه یکی همچون آرژانتین، اسپانیا و یا بلژیک گلزنی کرده اما در کارنامه گلزنی او انبوه گل هایش به تیم هایی همچون بوسنی، آذربایجان، لیتوانی، ارمنستان و ... زده شده است.

جالب اینجاست رونالدو به تیم هایی گل زده که دایی قبلا هم به آنها سابقه گلزنی دارد از جمله اوکراین، پاناما، کره شمالی، مصر ، عربستان، بوسنی و ....

رونالدو بیشتر گل هایش را در مقدماتی‌های جام‌های جهانی و جام‌های ملت های اروپا به ثبت رساند و در هر کدام 31 بار گل به ثبت رساند.

نکته بسیار مهم دیگر این است که علی دایی 13 سال بدون وقفه برای تیم ملی فوتبال ایران بازی کرد و 149 بازی ملی برای او ثبت شد اما رونالدو از سال 2003 برای تیم ملی بازی می کند یعنی 18 سال. او 173 بازی ملی داشته است.

از همین جا می توان متوجه شد که کار علی دایی بزرگ تر از رونالدو برای ثبت عنوان آقای گل جهان بوده است. در واقع می توان گفت که رکورد واقعی 109 گل در 13 سال قابل شکستن نیست چرا که رونالدو 104 گل را در 18 سال زده است! شاید فقط بتوانیم به همین دل خوش کنیم و خوشبینانه بگوییم رونالدو هرگز نمی تواند رکورد شهریار فوتبال ایران را بزند اما واقعیت بزرگ تر این است که رکورد 109 گل ملی چیزی است که به زودی جابجا خواهد شد.

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: رونالدو دایی فوتبال یک سطح تیم هایی علی دایی گل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۷۷۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرمانده کل ارتش: ایران به هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد موشک می‌زند/ اگر باز هم خطایی سر بزند قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم/ زوایای مختلف عملیات‌ها 10 تا 20 سال بعد گفته می‌شود

به گزارش جماران؛ به نقل از تسنیم، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد: جمهوری اسلامی ایران به هر کجای رژیم صهیونیستی را که لازم باشد و بخواهد موشک می‌زند.

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی پیش از ظهر امروز در اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد، اظهار داشت: عده‌ای می‌گفتند مگر می‌شود به رژیم صهیونیستی موشک زد، بله اگر لازم باشد و به هر کجا که بخواهد موشک می‌زند.

وی با تاکید بر اینکه اگر باز هم خطایی سر بزند قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم، عنوان کرد: اول همه باید بدانیم اقدام جمهوری اسلامی ایران دفاع مشروع در مقابل اقدام نامشروع رژیم کودک‌کش صهیونیستی بوده و در واقع این حق مشروع یک ملت مقتدر و توانمند بوده است.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه زوایای مختلف عملیات‌ها 10 تا 20 سال بعد گفته می‌شود، ادامه داد: از روز 14 اسفندماه که ما گفتیم تنبیه می‌کنیم، آنها همه در آماده باش کامل رفتند و 100 فروند انواع و اقسام شامل شناسایی الکترونیک، رله، عکس‌برداری، شنود صوتی، ضد سیگنالی، جنگنده و غیره از مرز غربی تا جنوب غربی و تا سرزمین‌های اشغالی مرتب گشت می‌زدند.

موسوی خاطرنشان کرد: سطح دوم آمادگی آنان روی زمین بود که تمام سامانه‌های پدافندی آنان در منطقه و سامانه خودشان بنام گنبدآهنین که البته دیگر حتی کودکان هم می‌دانند آهنین نیست، آماده بودند.

وی این را هم گفت: سه تا چهار مسیر پروازی در این مسیر وجود داشت و هواپیماهای مختلف از کشورهای مختلف در حال تردد بودند که با این شرایط محاسبه ریاضی می‌گفت عملیات وعده صادق غیر ممکن است، اما اراده ملت عزیز ایران و‌ نیروهای مسلح مهمتر بود و محل نظامی را آنجا مورد هدف قرار داد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی، خاطرنشان کرد: اینکه رژیم صهیونیستی یک شهر بی‌پناه مثل غزه حمله کند ارزش نظامی ندارد، با اینکه یک نقطه نظامی را در یک نقطه نظامی دیگر زده شود، ارزش نظامی دارد و این اتفاق بزرگی بود که در عملیات وعده صادق افتاد.

موسوی بیان کرد: رژیم کودک‌کش صهیونیستی با خوی وحشی‌گری خود در غزه انسان‌های بیگناه را به طور وحشتناک شهید می‌کند تا این تصور را ایجاد کند که بی‌رقیب است، اما عملیات وعده صادق این تصور را خط زد.

وی عملیات وعده صادق را فرود خنجر امت اسلام با اراده ملت ایران بر تن رژیم منحوس صهیونیستی دانست و‌ گفت: این عملیات دل همه مسلمانان و قلب آزادی‌خواهان و عدالت طلبان دنیا را شاد کرد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی با اشاره به اینکه 50 سال پیش هر وقت ناو هواپیما بر آمریکایی از اسکله خودش جدا می‌شد، سینه این ناو به هر طرفی در دنیا بود موی آن کشورها همچون موش از ترس و وحشت سیخ می‌شد و‌ کل منطقه آماده باش و در خوف، ترس و مرگ بود، ادامه داد: امروز وضعیت به جایی رسیده که مقامات آمریکایی تند تند با واسطه پیام می‌دهند که ما نبودیم، من نکردم و با ما کاری نداشته باشید که این از برکات خون شهدا بوده و نباید فراموش کنیم از چه نقطه‌ای به چه نقطه‌ای رسیده‌ایم.

موسوی یادآور شد: در کتاب‌هایی که خود اعضای خاندان منفور گذشته نوشته‌اند، نگاه کنید، کارمندی از سفارت انگلیس به اتاق کار شاه رفت دید شاه روی نقشه یک سنجاق در محدوده پیش روی آلمان‌ها گذاشته و از شاه خواست این سنجاق را بردارد و این کار را نفر اول مملکت انجام داد.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی تاکید کرد: استقلال امروز کشور ایران کم نظیر و یا شاید بی‌نظیر باشد و تنها چیزی فرمان می‌گیرد حد و حدود دین، شرع و آرمان‌های ملی است که در تدبیر مقام معظم رهبری و کلام ایشان صادر می‌شود و هیچ کشوری کوچکترین تاثیری در تصمیم ایران ندارد که در واقع این تصویر عزت ملت ایران است و در قرن‌های آینده از این عزت ایرانی‌ها و عاملان این عزت یعنی شهدا و خانواده آنان به نیکی یاد خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حتی یک بند انگشت از خاک کشور زیر دست و چکمه بیگانه نماند، گفت: در همه جای تاریخ فداکارانی که با شجاعت برای دفاع از ارزش‌ها شامل ناموس، هویت، آب و خاک، آرمان‌ها و ارزش‌های دینی ایستادند، مورد احترام بوده‌اند و پهنه جغرافیای دنیا غیر از این نیست.

موسوی با اشاره به دعای معروف مرزداران امام سجاد(ع)، افزود: دعای مرزداران عالی‌ترین مضامین در رابطه با مرزداران است در حالی آن موقع مرزداران تحت حکومت جور بودند، اما چون از مرزهای امت اسلامی دفاع می‌کردند، مشمول این دعا شدند.

فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی گفت: مردم کهگیلویه و بویراحمد با اتحاد کم نظیر در برهه‌های مختلف تاریخ این سرزمین نقش آفرینی کردند و سوابق مبارزاتی منحصر به فرد در تاریخ معاصر و در پیروزی انقلاب اسلامی دارند و مجاهدت‌های بسیاری در دوران دفاع مقدس انجام دادند و دارای مقام اول بیشترین اعزام به جبهه و مقام اول مشارکت در انتخابات اخیر را کسب کردند که این نشان دهنده اوج و عمق بصیرت، فداکاری و ایستادگی است.

وی خاطرنشان کرد: مجالس بزرگداشت شهدا بسیار اقدام ارزنده، شایسته و لازمی است، زیرا ادای احترام و قدردانی از شهدا و خانواده شهدا بوده و در همین مجالس نیز راه شهدا و اهداف شهدا یاداوری می‌شود.

دیگر خبرها

  • فرمانده کل ارتش: ایران به هر کجای رژیم صهیونیستی را لازم باشد موشک می‌زند/ اگر باز هم خطایی سر بزند قدرتمندتر از قبل پاسخ می‌دهیم/ زوایای مختلف عملیات‌ها 10 تا 20 سال بعد گفته می‌شود
  • وقتی دوست صمیمی کریستیانو رونالدو، ستاره پرتغالی را می ترساند! / فیلم
  • ایران می تواند پرتاب انسان به فضا را رقم بزند؟+ فیلم
  • لیورپولی‌ها همه کار کردند که اورتون گل بزند (عکس)
  • رازهای جالبی از تایتانیک که شاید هرگز درباره‌اش نشنیده باشید (فیلم)
  • چرا رونالدو می‌ترسد به آمریکا سفر کند؟
  • کاپلو: در تاریخ فوتبال سه بازیکن نابغه داریم که کریستیانو رونالدو جزو آن‌ها نیست
  • ترنت الکساندر آرنولد یک قرار شام رویایی را با حضور جرارد، زیدان و کریستیانو رونالدو تصور می کند! / فیلم
  • دعوا بر سر دستمال ارزشمند لیونل مسی!
  • ولاهوویچ: کریستیانو رونالدو الگویم است؛ رویای توپ طلا و جام بردن با یوونتوس را دارم