Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-24@07:09:37 GMT

تصادف موتورسیکلت در همدان ۵۲ درصد افزایش داشته است

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۸۲۶۵

تصادف موتورسیکلت در همدان ۵۲ درصد افزایش داشته است

سرهنگ فرخ جمالی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: مهمترین علت افزایش تصادف موتورسیکلت با وسایل نقلیه در شهر همدان تردد با سرعت بالا و رعایت نکردن حق تقدم توسط موتوسواران و ترخیص موتورسیکلت های رسوبی در پارکینگ ها است.

وی اضافه کرد: تنها در یک هفته گذشته ۳۵ مورد تصادف منجر به جرح موتورسواران در شهر همدان رخ داد که مجروحان به مراکز درمانی منتقل شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار داشت: ۱۰۰ درصد موتورسواران مجروح در سوانح یک هفته گذشته از کلاه ایمنی استفاده نکردند همچنین ۸۷ درصد بدون بیمه نامه وسیله نقلیه بوده و ۸۰ درصد گواهینامه رانندگی با موتورسیکلت را نداشتند.

سرهنگ جمالی با بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد مجروحان قشر جوان و فعال جامعه هستند اظهار داشت: تردد با سرعت بالا و غیرمجاز موتورسواران موجب بالا رفتن شدت جراحت وارده و شکستگی  اعضای بدن آنها هنگام تصادف شده است.

وی خاطرنشان کرد: موتورسیکلت به علت حجم کم و سرعت بالا مورد استقبال قشر جوان بوده و با آغاز فصل گرم سال جوانان سوار بر این وسیله نقلیه ۲ چرخ اقدام به انجام حرکت نمایشی، لایی کشیدن و تک چرخ در بلوارها و حتی مناطق مسکونی و شهرک ها می کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان همدان اظهار داشت: در صورت بروز تصادف توسط موتورسواران بدون گواهینامه، علاوه بر توقیف وسیله نقلیه و جریمه، موتورسوار متخلف به مرجع قضایی نیز معرفی می شود.

به گزارش ایرنا بیش از ۶۳ هزار دستگاه موتورسیکلت در شهرستان همدان تردد دارند.

برچسب‌ها تصادف شهری همدان پلیس راهنمایی و رانندگی همدان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: تصادف شهری همدان پلیس راهنمایی و رانندگی همدان تصادف شهری همدان پلیس راهنمایی و رانندگی همدان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۸۲۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان

 مقیمی در جمع خبرنگاران به میزبانی مدیریت راه‌های استان سمنان با اشاره به اینکه سه میلیون و ۵۳۲ هزار وسیله نقلیه در محورهای استان طی فروردین ماه تردد کردند، گفت: متوسط تردد ساعتی در محورهای ورودی استان در این بازه زمانی دو هزار و ۳۸۵ تردد در ساعت بوده است.

وی افزود: با توجه به آمار احصا شده از سامانه‌های هوشمند، جمعه ۲۴ فروردین پرترددترین روز در این بازده زمانی بوده است.

سرپرست مرکز مدیریت راه‌های اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان سمنان سهم تردد وسایل نقلیه سنگین در محورهای ورودی استان طی این مدت را ۱۴ درصد عنوان کرد و افزود: سامانه‌های هوشمند حمل و نقل از قبیل دوربینهای نظارت تصویری، سامانه‌های تردد شمار، سیستم توزین در حال حرکت و سامانه‌های ثبت تخلف در کلیه جاده‌های استان سمنان فعال هستند و از این طریق، وضعیت ترافیکی و همچنین رعایت قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی در محورها مورد کنترل و پایش قرار می‌گیرد.

مقیمی با اشاره به اینکه پرتردد ترین محور در این بازه محور آرادان – گرمسار بوده، افزود: همواره همکاران اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان در قالب گشت‌های نظارت راهداری و ترابری فعالیت مضاعفی دارند و به صورت مستمر در کنار سایر نیروهای امدادی مشغول به خدمت رسانی در طول راه‌های استان هستند.

باشگاه خبرنگاران جوان سمنان سمنان

دیگر خبرها

  • پلیس راهور: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • سردار حسینی: قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • قانون افزایش جرایم راهنمایی و رانندگی ابلاغ نشده است
  • تردد بیش از ۳ میلیون وسیله نقلیه در محور‌های استان سمنان
  • برخورد موتورسیکلت به بلوار در عسلویه ۲ نفر کشته و مصدوم داشت
  • ◄ شایعه ای در مورد افزایش تبعات پرداخت نکردن جریمه های رانندگی
  • توقیف ۲۳ دستگاه وسیله نقلیه مزاحم در زنجان
  • فوت یک کودک در پی موتورسواری نوجوان ۱۳ ساله
  • موتورسواری مرگبار نوجوان ۱۳ ساله در اصفهان / مرگ کودک ۶ ساله
  • در سال ۱۴۰۱، ۲۰۸ نفر و در سال ۱۴۰۲ تعداد ۲۸۵ راکب موتورسیکلت فوت شده‌اند