Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اصفهان گفت: حدود ۱۷ اکیپ پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در سطح شهرستان اصفهان و ۳ اکیپ در شهر بهارستان فعال شده که از یک خدمه، خودروی وانت و دوربین جهت مستند سازی و یک نفر جهت تشخیص تخلفات تشکیل شده است.

فریبرز امیری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مورد تدابیر فرمانداری اصفهان برای انتخابات ۱۴۰۰ اظهار کرد: بر اساس قانون فرماندار وظایف گوناگونی دارد، اما مهمترین وظیفه وی، اجرای انتخابات در شهرستان است که با دستور وزیر کشور و شروع رسمی انتخابات، کمیته‌های مختلف انتخابات تشکیل می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: پس از آغاز فرآیند انتخابات، کمیته‌های حقوقی، امنیتی، تبلیغات و پشتیبانی مالی تشکیل شد و حدود هزار و ۱۱۴ شعبه اخذ رأی در سطح شهرستان اصفهان برای برگزاری انتخابات شورای اسلامی شهر و ریاست جمهوری پیش بینی شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اصفهان ادامه داد: کمیته حقوقی و پیشگیری از تخلفات انتخاباتی از نمایندگان دستگاه‌های دادگستری، شهرداری، نیروی انتظامی، اداره ارشاد اسلامی، نواحی مختلف بسیج و اتاق اصناف تشکیل شده و تمام سعی خود را جهت پیشگیری از بروز تخلفات انتخاباتی به کار گرفته است.

امیری خاطرنشان کرد: مهمترین مؤلفه‌های برگزاری انتخابات، چهار مؤلفه امنیت، سلامت، مشارکت حداکثری و رقابت سالم است که باید بر اساس مر قانون انتخابات اجرا شود.

وی ادامه داد: حدود ۱۷ اکیپ پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در سطح شهرستان اصفهان و ۳ اکیپ در شهر بهارستان پیش بینی شده که از یک خدمه، خودروی وانت و دوربین جهت مستند سازی و یک نفر جهت تشخیص تخلفات تشکیل شده است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اصفهان تاکید کرد: اداره ارشاد اسلامی ملزم شده که به تمامی چاپخانه داران اعلام کند بر اساس ابعاد قانونی باید تبلیغات کاندیداها چاپ شود و حتماً روی بنرهای تبلیغاتی انتخابات مشخصات چاپخانه لحاظ شود؛ همچنین اتاق اصناف نیز ملزم شده که به اتحادیه داربست فلزی اعلام کند داربست‌های فلزی باید طبق قانون در محل‌های مشخص شده نصب شود.

امیری ادامه داد: اکیپ‌های رفع تخلفات انتخاباتی بر اساس آموزش‌های قبلی به صورت شبانه روزی در موعد مقرر تبلیغات انتخاباتی در سطح شهر جهت رفع تخلفات انتخاباتی تلاش می‌کنند؛ در صورتی که کارشناس اکیپ تشخیص دهد تخلفی صورت گرفته، ابتدا مستند سازی می‌شود و نهایتاً بنر تبلیغاتی برچیده می‌شود.

وی تاکید کرد: در انتخابات سال گذشته از نیروهای شهرداری به عنوان کارشناس تشخیص تخلفات استفاده می‌شد، اما در این دوره از انتخابات به دلیل همزمانی انتخابات شورا و ریاست جمهوری کارشناس‌های تشخیص از ادارات انتخاب شدند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرماندار اصفهان خاطرنشان کرد: در حال حاضر اکیپ‌های رفع تخلفات انتخاباتی به صورت شبانه روزی در سطح شهر فعال هستند و شهروندان نیز می‌توانند در صورت مشاهده تخلف با تلفن‌های معرفی شده تماس بگیرند و گزارش تخلف را اعلام کنند.

کد خبر 499948

منبع: ایمنا

کلیدواژه: انتخابات ۱۴۰۰ انتخابات ریاست جمهوری انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ انتخابات شورای شهر 1400 انتخابات شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق پیشگیری از تخلفات انتخاباتی معاون سیاسی سطح شهر بر اساس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۸۵۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان از آمادگی کامل حوزه‌های انتخابیه زنجان _ طارم و خدابنده برای برگزاری دور دوم انتخابات خبر داد و گفت: کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود.

ابوالفضل رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: تدابیر برگزاری مرحله دوم انتخابات در زمینه‌های فنی، اجرایی و پشتیبانی مورد بررسی مجدد قرار گرفته و تدابیر لازم پیش بینی شده است.

وی با تاکید بر بازنگری در اعضای برخی شعب با توجه به نتیجه عملکرد دور اول و با هدف تضمین هرچه بیشتر اجرای مطلوب و سلامت انتخابات در دستور کار قرار گرفته است، افزود: با توجه به تصمیم هیئت‌های اجرایی ذیربط، در تعداد و محل شعب اخذ رأی حوزه‌ای انتخابیه زنجان طارم و خدابنده در دور دوم تغییر داده نخواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان با تاکید بر اینکه هم‌چون دور نخست، امکانات دولتی مشخص شده جهت بهره‌مندی از تبلیغات عادلانه می‌تواند در اختیار نامزدها باشد، گفت: مطابق روز شمار انتخابات دور دوم، فهرست امکانات و نحوه استفاده از آن‌ها به کاندیداها اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: یازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، اسامی و کد انتخاباتی نامزدهایی که به مرحله دوم راه پیدا کرده‌اند، در حوزه انتخابیه توسط فرمانداران مراکز حوزه‌های انتخابیه مربوطه با انتشار آگهی اطلاع‌رسانی عمومی خواهد شد.

رفیعی گفت: تبلیغات انتخاباتی نامزدها و طرفداران آنان از ثانیه نخست بامداد روز پنجشنبه سیزدهم اردیبهشت تا هشت صبح روز پنجشنبه مورخ بیستم اردیبهشت ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، انتخابات در حوزه‌های انتخابیه زنجان – طارم برای تعیین منتخب دوم و در حوزه انتخابیه خدابنده برای تعیین منتخب به دور دوم کشیده شده است.

کد خبر 747150

دیگر خبرها

  • اسفند گذشته سرقت کاهش یافت/ سارقان عید امسال مرخصی نرفتند
  • کاهش آمار سرقت در اسفند سال گذشته
  • صدور کیفرخواست برای تعدادی از متخلفان انتخابات
  • لزوم پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در آستانه دور دوم انتخابات
  • برخورد قضایی با متخلفان انتخاباتی در لرستان
  • انجام بیش از ۲ هزار مورد بازرسی و نظارت در چهارمحال و بختیاری
  • کدهای انتخاباتی نامزدهای انتخاباتی ۱۱ اردیبهشت اعلام می‌شود
  • پنج دغدغه بزرگ برای انتخابات ریاست جمهوری
  • برخورد قاطعانه با تخلفات انتخاباتی در‌گلستان
  • شورای پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی در لرستان فعال شود