Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری آریا- ایتالیا با وجود سرسختی حریف خود در دفاع، صبورانه بازی کرد و توانست از اشتباهات ترکیه نهایت استفاده را ببرد و یک برد شیرین به دست آورد.
به گزارش آریا، در نیمه اول دیدار تیم های ترکیه و ایتالیا، آتزوری کاملا مالک توپ و میدان بود و چند موقعیت خطرناک از جمله ضربه سر کیه لینی که توسط چاکر دفع شد را خلق کرد اما نتوانست از سد خط دفاعی ترکیه بگذرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در نیمه اول، ترکیه هیچ شوتی به سوی دروازه ایتالیا نزد. در نیمه دوم ایتالیا توانست از اشتباهات ترکیه در خط دفاعی نهایت استفاده را ببرد و با کسب یک پیروزی خوب، برای ادامه تورنمنت اعتماد به نفس خوبی گرفت. در مجموع، ترکیه حرفی برای گفتن نداشت و حتی در ضدحملات هم نتوانست خطرناک ظاهر شود. ایتالیا نیز مانند همیشه، تسلط خود بر بازی را حفظ کرد و این تسلط به گل های زده و کسب پیروزی منجر شد. 
ترکیه 0-1 ایتالیا؛  گل به خودی مریح دمیرال 53`: به دنبال باز شدن فضا و یک پاس عمقی، دومنیکو براردی با لیز خوردن مرعش از فضا در محوطه جریمه ترکیه استفاده کرد و خواست توپ را برای ایموبیله بفرستد که قطع توپ ناموفق مریح دمیرال باعث شد توپ وارد دروازه خودی شود.
ترکیه 0-2 ایتالیا؛ چیرو ایموبیله 66`: لورنتزو اینسینیه روی سانتر براردی به سوی دروازه ترکیه شوت زد که چاکر توپ را ناقص برگشت داد. در ریباند، ایموبیله با یک ضربه خوب توانست دروازه خالی ترکیه را باز کند. 
ترکیه 0-3 ایتالیا؛ لورنتزو اینسینیه 79`: اشتباه وحشتناک اعورجان چاکر در بیلدآپ از دروازه باعث شد ایتالیایی ها در میانه میدان توپ ربایی کنند و با رد و بدل شدن چند پاس، لورنتزو اینسینیه در محوطه جریمه صاحب موقعیت گلزنی شد که با یک ضربه فنی زیبا، توپ را وارد دروازه ترکیه کرد. 
ایتالیا در اولین گام از یورو 2020 درخشان ظاهر شد. در دیدار افتتاحیه یورو 2020، ترکیه و ایتالیا در المپیکو رم به مصاف هم رفتند که آتزوری با نتیجه 3-0 حریفش را شکست داد. روبرتو مانچینی، سرمربی تیم ملی ایتالیا پس از این برد در مصاحبه با اسکای ایتالیا گفت: انتظار چنین شروعی داشتم چون باید در خانه خودمان، تورنمنت را خوب شروع می کردیم. توانستیم بینندگان را به خوبی سرگرم کنیم. نمایش خوبی داشتیم. در نیمه اول نتوانستیم به گل برسیم اما این کار آسان نبود چون این بازی افتتاحیه بود و ترکیه هم تیم خیلی خوبی است. 
در چنین بازی هایی به همه چیز نیاز دارید. هواداران کمک حال ما بودند و خوشحالیم که توانستیم بازی خوبی انجام دهیم. گردش سریع توپ تعیین کننده بود تا بتوانیم یار خالی را صاحب توپ کنیم. شروع خوبی داشتیم و هواداران ایتالیا را خوشحال کردیم. این یک شب فوق العاده بود و امیدواریم شب های این چنینی بیشتری داشته باشیم. حضور در ومبلی؟ راه زیادی مانده است. شش بازی تا فینال وجود دارد. 
 تیم ملی ایتالیا شروعی فوق العاده در رقابت های یورو 2020 داشته و در خانه خود و استادیوم المپیکو در پایتخت موفق شد با سه گل ترکیه را شکست دهد. آتزوری که در سال های اخیر و زیر نظر روبرتو مانچینی روند درخشانی داشته، با این برتری خود را به عنوان یکی از نامزدهای جدی فتح رقابت های یورو 2020 معرفی کرد.
اما یکی از جذابیت های همیشگی بازی های تیم ملی ایتالیا، همخوانی بازیکنان این تیم هنگام پخش سرود این کشور پیش از شروع مسابقه است. برای بازیکنان آتزوری تقریبا فرقی بین فینال جام جهانی و یک دیدار دوستانه ساده وجود ندارد. آنها با تمام وجود و از ته قلب سرود ملی کشور ایتالیا را خوانده و بدین شکل و با نهایت هیجان خود را برای بازی پیش رو آماده می کنند.
بسیاری معتقدند بازیکنان تیم ملی ایتالیا پیش از شروع مسابقه و با این فریادهای بلند خود را برای نهایت تلاش و مبارزه در میدان آماده کرده و البته به نوعی باعث ایجاد ترس در بازیکنان حریف نیز می شوند. این سبک اجرای سرود به قدری مورد توجه قرار گرفته که چندی قبل نشریه دیلی میل بازیکنان تیم ملی انگلیس را به بی تفاوتی هنگام اجرای سرود مهم کرده و رفتار بازیکنان ایتالیا را برای آنها مثال زد.
البته شاید اجرای این سرود و کلمات آن از نظر برخی غلوآمیز هم باشد. در سالهای حضور سیلویو برلوسکونی بر مسند قدرت، او چند بار اعتراض کرد که بازیکنان تیم ملی سرود ملی را با شور و شوق نمی خوانند و کار بیشتر آنها به هجی کردن چند کلمه محدود می شود. حتی در آن مقطع از بازیکنان خواسته شد به هر شکلی این سرود را حفظ کرده و بخوانند. جالب اینجاست دیگر ورزشکان ایتالیایی اینگونه در مسابقات برون مرزی سرود کشورشان را اجرا نمی کنند و این روش تنها مخاص به بازیکنان فوتبال این کشور است. اما برخی از جمله کارملو بنه، بازیگر و کارگردان ایتالیایی احساس خوبی به این سرود ندارند. او در این رابطه گفت: "اصرار بر این مفهوم میهن پرستی از اهمیت چندانی برخوردار نیست. این یک سرود تاسف آور بوده که موسیقی و متن بدی دارد و دی آمیسیس باید از نوشتن آن خجالت می کشید."
با این حال این سرود بیانگر احساسات یک ملت است و مردم ایتالیا تعصب ویژه ای روی آن دارند. در دیدار نیمه نهایی ایتالیا و آرژانتین در سن پائولو در ناپل در سال 1990، مردم ایتالیا از رفتار آرژانتینی ها و سوت های آنها هنگام پخش سرود بسیار عصبانی شدند. البته آلبی سلسته در آن دیدار حیثیتی پیروز شد، اما در جریان فینال آلمان و آرژانتین که چند روز بعد در المپیکوب رم برگزار شد، مردم ایتالیا آشکارا جانب آلمان ها را گرفته و اینگونه به رفتار آرژانتینی ها واکنش نشان دادند.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: ایتالیا ترکیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اتفاقی جالب در فوتبال ایتالیا؛ پدر و پسر با پیراهن مسینا به میدان رفتند / عکس

مسینا در دیداری از هفته 37 سری چی ایتالیا مقابل پوتنتزا به تساوی 2-2 رسید. این بازی یک اتفاق ویژه داشت؛ پدر و پسر با پیراهن مسینا به میدان رفتند.

به نقل از IFTV؛ ارمانو فوماجیالی دروازه بان 42 ساله مسینا که از سال 1999 مشغول بازی در دسته های پایین تر فوتبال ایتالیا است، دیشب در جریان دیدار با پوتنتزا، بازی در کنار جاکوپو پسر خود را تجربه کرد. جاکوپو که 18 سال دارد و یک هافبک است، در دقیقه 93 این دیدار به میدان آمد و اولین بازی حرفه ای را در شرایطی تجربه کرد که پدر با تجربه خود هم در زمین بود. در تاریخ فوتبال ایتالیا حداقل در سطح حرفه ای و طی 5 دهه اخیر برای اولین بار است که یک پدر و پسر با پیراهن تیمی یکسان به میدان می روند.

از دست ندهید ????????????????????????

باخت دیوید تیلور، دردسر تازه برای حسن یزدانی تصاویر سه‌بعدی علیه ژاوی: توپ یامال گل نشده بود! باورنکردنی؛ لالیگا تکنولوژی خط دروازه ندارد کامنت تمسخرآمیز وینیسیوس؛ فکر کردی بلینگامی؟

دیگر خبرها

  • تمام؛ اینتر قهرمان ایتالیا شد
  • استارت پرسپولیس برای ایرالکو
  • اتفاقی جالب در فوتبال ایتالیا؛ پدر و پسر با پیراهن مسینا به میدان رفتند / عکس
  • نبود هتل، مانع مجازات بازیکنان ناپولی شد!
  • سپاهان با شکار قوی سپید مدعی ماند/ملوان فقط یک نیمه بازی کرد
  • والیبال ایران با برد در صربستان استارت زد
  • پرسپولیس در یک جام دیگر هم مدعی است
  • نبی رضایی: نشان دادیم می‌توانیم در پاریس مدعی باشیم
  • ماجراجویی شاگردان شجاعی در قامت یک تیم هجومی
  • یک خارجی دیگر نزدیکی در خروج باشگاه/ مورایس سپاهان را مدعی نکرد