Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه سیاست فردا- گردشگری پدیده‌ای چندوجهی و موضوع مطالعه بین‌رشته‌ای علوم مختلف همچون اقتصاد، مدیریت و جامعه‌شناسی است. فهم فرآیند پیچیدهٔ اجرایی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی گردشگری، نیازمند اتخاذ رویکرد نظری جامعی است، زیرا علاوه بر آنکه به عنوان صنعت شناخته شده و با پارامتر های اقتصادی سنجیده میشود، از جهتی اثر گذار و اثرپذیر از حوزه‌ی اجتماعی و فرهنگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با افزایش توجه به حوزه گردشگری در چند سال اخیر و تبدیل سازمان میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به وزارتخانه، و همچنین با درنظر گرفتن ظرفیت بالای این صنعت برای تبدیل شدن به اقتصاد اول کشور، فعالان گردشگری به حق انتظار مطرح شدن سوالاتی در این زمینه در مناظرات اقتصادی و فرهنگی داشتند که متاسفانه محقق نشد، اما عدم طرح برنامه های گردشگری در مناظرات به معنای بی توجهی هیچ یک از کاندیداها به صنعت گردشگری نبوده است و در واقع خروجی حاصل از سبک خاص مناظرات بوده است و سوالات مطرح شده از سوی مجری صداوسیما و تلاش برخی کاندیداها برای به حاشیه راندن مناظرات، عملا فرصت برای بحث تخصصی روی برنامه کاندیداها فراهم نشد.

اما برای آگاهی از رویکرد کاندیداها به گردشگری میتوان به سایر برنامه های تبلیغاتی ایشان مراجعه کرد، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی در برنامه رادیویی خود خواستار فعالیت پرقدرت گردشگری و رفع موانع پیش راه این صنعت شده اند. ایشان صراحتا اعلام کرده اند که گردشگری میتواند حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی و تبادلات فرهنگی و بین المللی را فعال کند و نگاه به این حوزه به عنوان صنعتی ثروت آفرین است.

ایشان شاخه های محتلف گردشگری را به عنوان حوزه اثرگذار در اقتصاد کشور برشمرده اند که این بیانگر دیدگاه اقتصادی ایشان به گردشگری با درنظر گرفتن لزوم رعایت هنجارهای اجتماعی و فرهنگی است.

آیت‌الله رییسی از زمان کاندیداتوری انتخابات ریاست جمهوری بارها اعلام کرده اند که بخش خصوصی باید متوجه شود که دولت حامی آن‌هاست، این بدان معناست که دولت نه قصد مدیریت و نه قصد رقابت با بخش خصوصی را دارد بلکه وظیفه از میان برداشتن موانع، نظارت و طراحی راهبردهای کلان را بر عهده داشته و بخش خصوصی خود مسیرش را پیدا خواهد کرد.

*پیمان ماهورگیلانی مسئول کمیته گردشگری و صنایع دستی ستاد تهران آیت‌الله رئیسی

 

منبع: فردا

کلیدواژه: صنعت گردشگری مناظرات کاندیداهای ریاست جمهوری ستاد تهران آیت الله رئیسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۸۹۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال

   به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ از ابیجان، مای فای که فردای روز رای گیری چهل و چهارمین سالگرد تولدش را جشن گرفت، پیش از این هرگز در هیچ انتخاباتی برنده نشده بود. وی این اوج گیری یکباره را مدیون مرشد سیاسی اش عثمان سونکو، رهبر حزب مخالف پاستف، است که به دلیل رد صلاحیت، نتوانست در انتخابات نامزد شود. وی به همین علت بسیرو دیومای معاون اش در حزب را جایگزین خود کرد. سونکو در هنگام معرفی مای فای به مردم گفت: من بسیرو را که برادر کوچک من است، با تحلیل عینی و راهبردی برای نامزدی ریاست جمهوری برگزیدم. 
رئیس جمهور جدید از خانواده‌ای دهقان می‌آید، تحصیلات حقوقی دارد و از مدرسه عالی مدیریت سنگال فارغ التحصیل شده است. وی در سال ۲۰۰۷ به همراه عثمان سونکو به عنوان ممیز مالیاتی کار کرده است و در سال ۲۰۱۴ با هم حزب پاستف را راه اندازی کردند که به تدریج به اصلی‌ترین حزب مخالف کشور تبدیل شد. در ژوییه ۲۰۲۳، وی به خاطر اهانت به دستگاه قضا، زمانی که به بازداشت عثمان سونکو اعتراض کرده بود، راهی زندان شد و تنها ده روز قبل از روز رای گیری آزاد شد. بسیرو مای فای که در همان دور اول انتخابات به پیروزی رسید، آمال و آروز‌های بخش اعظم جامعه سنگال را به دوش می‌کشد که تشنه اصلاحات است. وی در شعار‌های انتخاباتی اش بر تقویت حاکمیت ملی و تقسیم عادلانه ثروت، مبارزه با فساد، اصلاح دستگاه قضایی، بازبینی در قرارداد‌های خارجی نفت و گاز، معدن و ماهیگیری، تاکید کرده است. وی در زمان انداختن رای به صندوق گفت: این انتخابات، انتخاب میان ادامه روند فعلی حاکمیت و تغییر اساسی در آن است. 
انتخاب بسیرو دیو مای فای قبل از هر چیز از غنای مردم سالاری در سنگال حکایت دارد که از معدود کشور‌های آفریقاست که هرگز رنگ کودتا به خود ندیده است.

 

دیگر خبرها

  • از پشت میله‌های زندان تا کاخ ریاست جمهوری سنگال
  • متکی: نباید در کمیسیون‌های مجلس دنبال رسیدن به ریاست باشیم
  • نمایندگی‌های فرهنگی جمهوری اسلامی در خارج از کشور گسترش می‌یابد
  • مشارکت مردم در مقوله تولید، رمز عبور از چالش‌های اقتصادی است
  • تعرفه برق تأسیسات گردشگری تعیین شد
  • توسعه حوزه صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری را در دستور کار داریم
  • پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به یک نماینده
  • اطلاعیه معاونت پارلمانی ریاست جمهوری علیه انتقادهای یک نماینده مجلس یازدهم
  • پاسخ معاونت پارلمانی ریاست جمهوری به اظهارات یک نماینده
  • دیدار رایزن فرهنگی ایران در کابل با وزیر تجارت افغانستان