Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-19@19:56:00 GMT

شورای ششم مشکل تأمین زمین آموزش‌و پرورش را حل کند

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۸۹۶۸

شورای ششم مشکل تأمین زمین آموزش‌و پرورش را حل کند

ایسنا/خراسان رضوی مدیر کل آموزش‌وپرورش خراسان رضوی گفت: اعتبار و افراد خیر برای ساخت و ساز وجود دارند، اما مشکل تأمین زمین است که از دوره ششم شورای شهر درخواست داریم در این زمینه با ما همکاری لازم را داشته باشند.

قاسمعلی خدابنده در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص همکاری شورای پنجم شهر مشهد با آموزش‌و پرورش، اظهار کرد: شورای پنجم کمک‌های خوبی را به آموزش‌وپرورش داشت و تعاملات ما با یکدیگر رضایت بخش بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دوره ۳ درصد عوارض نوسازی که حق آموزش‌وپرورش بود، احیا شد که متاسفانه پرداخت این عوارض در شورای قبلی منتفی شد. این اتفاق کمک شایانی در حوزه عمرانی و ساخت و ساز به آموزش‌وپرورش به ویژه در حاشیه شهر مشهد داشت. 

وی افزود: شهرداری و شورا با در اختیار گذاشتن زمین‌ها با کاربری آموزشی کمک خوبی به ما کرد هر چند هنوز درحاشیه شهر مشکلاتی در این زمینه وجود دارد. همچنین در حوزه‌های فرهنگی، پرورشی و قرآنی و در برگزاری مسابقات ورزشی، قرآنی و فرهنگی در کنار ما بودند و بخشی از هزینه‌ها را متحمل شدند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی تصریح کرد: برنامه‌های مشترکی در خصوص رسیدگی به وضعیت دانش‌آموزان و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، خرید تبلت در حاشیه شهر داشتیم و شهرداری در این زمینه اعتبارات خوبی در اختیار ما گذاشت. همچنین در اجرای برنامه‌هایی همچون آموزش شاهنامه خوانی، روایتگری، نقاله‌خوانی و اردوی راهیان نور همکاری خوبی با ما داشتند. شایان ذکر است که شورای شهر دوره پنجم و شهرداری از جهت کمک به آموزش و پرورش نمره قابل قبولی دریافت می‌کنند. 

وی گفت: مهم‌ترین مشکل تامین زمین در حاشیه شهر است، زیرا تراکم دانش‌آموزان در حاشیه شهر رو به افزایش است. اعتبار و افراد خیر برای ساخت و ساز وجود دارند، اما مشکل تأمین زمین است که از دوره ششم شورای شهر درخواست داریم در این زمینه با ما همکاری لازم را داشته باشند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی آموزش و پرورش آموزش و پرورش آموزش وپرورش حاشیه شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۸۹۶۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ محمود امانی طهرانی، دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره امکان استفاده تک ماده در امتحانات نهایی دانش‌آموزان گفت: در گذشته اعلام شد که دانش‌آموزان در ۲ درس با امتحانات نهایی و ۲ درس با امتحانات غیرن‌هایی می‌توانند از تک ماده استفاده کنند.
وی به مصوبه کنکوری شورای عالی درباره تاثیر مستقیم امتحانات نهایی در کنکور سراسری اشاره کرد و افزود: پس از مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی و برگزاری امتحانات نهایی در سه سال دوره متوسطه دوم، استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی ممکن شد.
امانی طهرانی نهایی شدن همه امتحانات داخلی را علت امکان استفاده از تک ماده برای ۴ درس برشمرد و گفت: ضوابط استفاده از تک ماده در آیین نامه آموزش دوره دوم متوسطه مشخص شده است که ۲ درس از امتحانات نهایی و ۲ درس در امتحانات داخلی مدرسه بود، اما هم اکنون همه امتحانات از داخلی به نهایی تبدیل شده است و امکان استفاده از تک ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی فراهم است.
دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش از تاثیر مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی بر مصوبات جدید شورای عالی آموزش و پرورش در ایجاد سابقه تحصیلی خبر داد و گفت: بسیاری از مصوبات اخیر درباره ایجاد سابقه تحصیلی در جهت تسهیل مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
طبق تک ماده؛ اگر دانش‌آموزی حداکثر در چهار عنوان درسی نمره ۷ و بیشتر کسب کند و معدل کل وی نیز حداقل ۱۰ باشد، فارغ التحصیل شناخته می‌شود.

دیگر خبرها

  • برگزاری الکترونیک آزمون‌های آموزش و پرورش تا سال ١۴٠٧
  • آزمون‌های آموزش و پرورش به صورت الکترونیک برگزار می‌شوند
  • استفاده از ظرفیت جامعه پزشکی در آموزش و پرورش
  • آغاز ساخت مدرسه و بهره برداری از ۴ زمین چمن مصنوعی در بهمئی
  • آغاز سال تحصیلی از مهر به شهریور تغییر می‌کند؟!
  • مهارت‌آموزی مشکل مدرک‌گرایی و بیکاری را حل می‌کند
  • زمین چمن مصنوعی مدرسه ماندگار شهید چمران افتتاح شد
  • بهره‌برداری از ۸۶ باب زمین چمن مصنوعی در آذربایجان‌غربی
  • کلنگ احداث سالن ورزشی سردار شهید زاهدی ارومیه به زمین‌زده شد
  • امکان استفاده از تک‌ماده برای ۴ درس امتحانات نهایی