Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-20@06:32:30 GMT

نشای مکانیزه ۷۰ درصد از شالیزارهای گیلان

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۹۰۱۴

نشای مکانیزه ۷۰ درصد از شالیزارهای گیلان

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، مسعود الماسی امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه گیلان یکی از باکیفیت‌ترین برنج‌های کشور را تولید می‌کند، اظهار کرد: برنج گیلان یکی از بهترین برنج‌های کشور ارقام مختلف بوده و حتی برخی از این برنج به استان‌های مختلف صادر می‌شود.

وی با اشاره به اتمام نشای برنج در گیلان گفت: امسال به دلیل کم‌آبی و خشک‌سالی نشا برنج در گیلان با تأخیر آغازشده بود ولی با تلاش شالی‌کاران اکنون مراحل نشا این محصول پربرکت در گیلان‌‌ به اتمام رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان از نشا مکانیزه بخش اعظمی از شالیزارهای این استان خبر داد و افزود: بر اساس آمار ۷۰ درصد معادل ۱۷۰ هزار هکتار از شالیزارهای استان به‌طور مکانیزه نشا شده‌اند که جای بسیار خرسندی دارد.

الماسی با ابراز خرسندی از افزایش پنجه‌زنی‌ شالیزارهای گیلان بیان کرد: امسال بخش فیزیکی برنج‌کاری با افزایش مواجه بوده به‌طوری تاکنون ۱۷۹ هزار و ۷۴۵ هکتار از شالیزارهای استان پنجه‌زنی یا وجین شدند که این آمار در سال گذشته ۱۵۴ هزار هکتار بوده است.

وی با تأکید بر لزوم کشت ارقام باکیفیت برنج در کشور تصریح کرد: با توجه به اقدامات صورت گرفته در فصل زراعی جاری پیش‌بینی می‌شود حدود یک‌میلیون ۲۰۰ هزار تن محصول از شالیزارهای استان برداشت شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹

منبع: فارس

کلیدواژه: رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان نشای مکانیزه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۰۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشاکاری ۱۰ درصد شالیزار‌های فریدونکنار

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، حمیدرضا معماریان با اشاره به اینکه ۶۰۶ هکتار از ۶ هزار و ۵۰۰ هکتار اراضی شالیزاری این شهرستان نشاکاری شد، افزود: این میزان معادل ۱۰ درصد اراضی شالیزاری این شهرستان است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان فریدونکنار با اشاره به اینکه خزانه گیری در شالیزار‌های این شهرستان به پایان رسید، تصریح کرد: شالیکاران باید با توجه به شرایط آب و هوایی نسبت به هوا دهی خزانه‌ها توجه داشته باشند تا خزانه‌ها دچار مشکل نشوند.

معماریان با بیان اینکه برنج شهرستان فریدونکنار دارای با کیفیت‌ترین برنج در سطح کشور است، گفت: ارقام کشت شده در این شهرستان از نوع ارقام کیفی محلی، هاشمی و طارم هاشمی بی دم است.

دیگر خبرها

  • بهره‌برداری ازطرح جامع زیرساخت اراضی در مازندران
  • بازار برنج در مازندران از رکود خارج شده است
  • تقویت احساس ارزش واقعی تولید برنج در زندگی کشاورزان مازندرانی
  • کشاورزان مازندران به استقبال کشت زراعی جدید رفتند
  • نخستین نشای مکانیزه مازندران آغاز شد
  • شالیکاری در مازندران مکانیزه شود
  • اولین نشای برنج در مازندران انجام شد
  • نخستین نشاء برنج در مازندران
  • نشای برنج در شهرستان فومن آغاز شد
  • نشاکاری ۱۰ درصد شالیزار‌های فریدونکنار