Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-04-16@14:09:56 GMT

تصمیم وزارت بهداشت برای سال تحصیلی جدید

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۹۱۰۹

معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: همه تلاش وزارت بهداشت و همچنین وزارت آموزش و پرورش این است که سال تحصیلی آینده با حضور دانش آموزان آغاز شود. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  فرهادی درباره شرایط حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس در سال تحصیلی آینده، افزود: باید جلو برویم و ببینیم شرایط واکسیناسیون چگونه پیش خواهد رفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  فرهادی با تاکید بر واکسیناسیون معلمان، تصریح کرد: اگر موج بعدی کرونا را نداشته باشیم و برنامه واکسیناسیون نیز به خوبی پیش برود، می‌توان امیدوار بود که کلاس‌های درس دانش آموزان به صورت حضوری تشکیل شود.   معاون فنی مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت، در عین حال افزایش رعایت شیوه نامه‌ها به بالای ۹۰ درصد را مورد اشاره قرار داد و گفت: الان رعایت شیوه نامه‌ها در حدود ۷۰ درصد است و این کافی نیست.   فرهادی افزود: البته باید یک موضوع را مورد توجه قرار دهیم که اگر قرار شد کلاس‌های درس به صورت حضوری تشکیل شود، مثل سابق نخواهد بود.    وی اظهار داشت: قطعاً کلاس‌های درس دانش آموزان در سال تحصیلی آینده، با رعایت پروتکل‌های ویژه صورت خواهد گرفت و اینگونه نیست که بخواهیم دانش آموزان مثل قبل سر کلاس‌های درس حاضر شوند.     به گفته فرهادی، تشکیل کلاس‌های درس به صورت حضوری با رعایت فاصله گذاری فیزیکی خواهد بود. ضمن اینکه برخی کلاس‌ها نیز در فضای مجازی تشکیل خواهند شد.   وی افزود: آنچه مسلم است اینکه بخواهیم بگوییم سال تحصیلی آینده دانش آموزان به چه شکل آغاز خواهد شد، فعلاً زود و باید ببینیم شرایط واکسیناسیون و رفتار ویروس چگونه پیش خواهد رفت. برچسب ها: فرهادی ، سال تحصیلی ، سلامت ، واکسن ، وزارت بهداشت ، آموزش و پرورش

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: فرهادی سال تحصیلی سلامت واکسن وزارت بهداشت آموزش و پرورش سال تحصیلی آینده وزارت بهداشت کلاس های درس دانش آموزان کلاس ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۱۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره تغییر زمان آغاز و پایان سال تحصیلی گفت: این موضوع در کمیسیون آموزش تصویب شده و در انتظار بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، تغییر تقویم آموزشی مدارس (زمان آغاز و پایان سال تحصیلی) از موضوعاتی است که دستخوش سیاست‌گذاری‌های متفاوت بوده است.

در بازه‌هایی از زمان (دهه 70)، آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان از اول شهریور بود که این موضوع به دلیل برخی از شرایط به ویژه گرمای هوا با تبعات منفی بر کیفیت تحصیل دانش‌آموزان همراه بود.

در نهایت مجلس شورای اسلامی در سال 1376 با تصویب یک قانون تأکید کرد: زمان بازگشایی مدارس در سراسر کشور همه ساله اول مهر ماه بوده و تا پایان اردیبهشت ماه ادامه می‌یابد.

اواخر سال 1402 یکبار دیگر موضوع تغییر تقویم آموزشی مدارس مطرح شد و در همین ارتباط میثم لطیفی؛ رئیس سازمان اداری و استخدامی گفت: از مجلس خواستیم این اجازه را داشته باشیم که شروع سال تحصیلی برای دانش‌آموزان لزوماً از ابتدای مهرماه نباشد. قرار است بتوانیم با توجه به اوضاع اقلیمی یعنی‌مناطق گرمسیر و سردسیر درجه‌ای از اختیار را به ادارات کل آموزش‌وپرورش و وزارت آموزش‌وپرورش برای شروع سال تحصیلی بدهیم که این موضوع به مصرف انرژی و سلامت فرزندان در مناطق جغرافیایی مختلف در کشور کمک می‌کند.

در همین ارتباط محمود امانی طهرانی؛ دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم درباره تغییر زمان آغاز سال تحصیلی دانش‌آموزان اظهار کرد: یک طرح در مجلس شورای اسلامی برای اصلاح تقویم آموزشی تهیه شده است که به شورای عالی آموزش و پرورش جهت بررسی ارجاع شد و این شورا اصلاحاتی اعمال و آن را به مجلس بازگرداند.

31 اردیبهشت پایان سال تحصیلی/ اتمام امتحان دانش‌آموزان دبستانی تا 12 خرداد

وی افزود: این طرح در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تصویب شد و هم اکنون در نوبت بررسی و تصویب در صحن علنی مجلس است.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در صورتی که این طرح به مصوبه مجلس تبدیل شود، مصوبه قبلی که زمان آغاز و پایان سال تحصیلی را تعیین کرده بود، لغو می‌شود و اختیارات بیشتری به آموزش و پرورش با توجه شرایط مختلف در جغرافیای کشور داده می‌شود.

امانی طهرانی در پاسخ به این پرسش که آیا این طرح در برگزاری امتحانات نهایی خلل ایجاد می‌کند یا خیر، گفت: امتحانات نهایی امری است که در یک برنامه واحد کشوری قابل ارائه است اما در بسیاری از مناطق می‌توانند مدت سال تحصیلی را با برنامه‌ریزی بهتر با توجه به شرایط آب و هوایی خود تنظیم کنند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی به تعویق افتاد
  • زمان ثبت سفارش کتاب‌های درسی تغییر کرد | شیوه ثبت نام و ثبت سفارش + جزئیات
  • ثبت سفارش کتاب درسی از امروز؛ ۲۸ فروردین
  • ثبت سفارش کتاب درسی از فردا؛ ۲۸ فروردین
  • وقتی بازی و خلاقیت، چاشنی آموزش می‌شود
  • افزایش امتحانات نهایی به سه مقطع تحصیلی
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس
  • آغاز ثبت سفارش ‌کتاب‌ های درسی سال آینده از سه‌ شنبه
  • تغییر زمان آغاز سال تحصیلی مدارس کشور
  • احتمال تغییر زمان آغاز سال تحصیلی