Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-18@23:06:06 GMT

پیش مقاله مطالعه پیش بالینی واکسن «کووایران» منتشر شد

تاریخ انتشار: ۲۲ خرداد ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۱۹۹۴۳۰

پیش مقاله مطالعه پیش بالینی واکسن «کووایران» منتشر شد

به گزارش خبرگزاری مهر، اولین مستند از کاندید واکسن برکت در دسترس قرار گرفته است.

در این مطالعه تولید آنتی بادی خنثی کننده و محافظت در برابر ویروس‌ عامل کووید-۱۹ توسط کاندید واکسن و همچنین ایمن بودن آن در مدل حیوانی نشان داده شده است.

در خلاصه مقاله آمده است: «تقاضای فوری تولید واکسن موثر و ایمن برای جلوگیری از عفونت SARS-CoV2 f برای پیشگیری از همه گیری جهانی وجود دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این مطالعه ، ما یک ویروس واکسن SARS-CoV-2 ویروس کامل غیر فعال به نام COVIran Barekat تولید کردیم.

ایمن سازی در دو دوز مختلف (3 میکروگرم یا 5 میکروگرم گرم در هر دوز) باعث ایجاد سطح بالایی از آنتی بادی های خنثی کننده خاص SARS-CoV-2 در موش ها ، خرگوش ها و نخستی های غیر انسانی شد.

نتایج نشان می دهد مشخصات ایمنی در حیوانات مورد مطالعه (شامل خوکچه هندی، خرگوش، موش و میمون). موشهای رزوس با دو دوز 5 میکروگرم و 3 میکروگرم واکسن COVIran Barekat ایمن سازی شدند و در مقایسه با گروه کنترل محافظت بسیار کارآمدی را در برابر 104 TCID50 از چالش داخل تراشه SARS-CoV-2 نشان دادند.

این نتایج واکسن COVIran Barekat را به عنوان یک کاندیدای بالقوه برای القای پاسخ ایمنی قوی و قوی که ممکن است یک واکسن امیدوار کننده و عملی برای محافظت در برابر عفونت SARS-CoV2 باشد را برجسته می کند.»

تصویر صفحه مقاله منتشر شده در سایت BioRxiv

این مقاله در سایت www.biorxiv.org منتشر شده است. سایت BioRxiv در سال ۲۰۱۳ توسط Cold Spring Harbor Laboratory راه‌اندازی شد. bioRxiv در توضیحی اعلام کرده است بسیاری از مقاله های مربوط به COVID19 را ارسال می کند. یک یادآوری: آنها به طور رسمی مورد بررسی قرار نگرفته اند و نباید رفتارهای مربوط به سلامت را هدایت کنند یا در مطبوعات به عنوان قاطع گزارش شوند.

کد خبر 5232669

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسن کرونا واکسن کووایران برکت ویروس کرونا واکسن ایرانی تحقیقات علمی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری حاکمیت سایبری شرکت دانش بنیان فناوری فضایی ایالات متحده امریکا آمازون نوآوری ویروس باج افزار فیس بوک گوگل ایرانیان خارج از کشور خورشید گرفتگی سند صیانت از کودکان در فضای مجازی آزمایشگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به این دلایل هسته‌های خرما را دور نریزید

به گزارش خبرآنلاین ،آیا می‌دانستید که دانه‌های خرما را که بدون هیچ فکری دور می‌ریزیم، ارزش تغذیه‌ای نیز دارد؟

سلامت نیوز در خبری نوشت:مطالعه‌ای که در کتاب « خواص عملکردی غذاهای سنتی» منتشر شده است، بیان می‌کند که دانه‌های خرما حاوی اسید اولئیک، فیبر غذایی و پلی‌فنول‌ها هستند که با کاهش بیماری‌های قلبی عروقی و بهبود سلامت کلی مرتبط می شوند.

در اینجا دلایلی بیان شده است که چرا دفعه بعد که خرما خوردید نباید دانه خرما را دور بریزید.

هسته خرما یک نیروگاه آنتی اکسیدانی است

بر اساس مطالعه ای که در مجله Chemistry and Biodiversity منتشر شده است، آنتی اکسیدان ها نقش مهمی در خنثی کردن رادیکال های آزاد در بدن، جلوگیری از استرس اکسیداتیو و التهاب دارند و دانه‌های خرما سرشار از این آنتی‌اکسیدان‌های قوی هستند که می‌توانند خطر ابتلا به بیماری‌های مزمن را کاهش داده و از سیستم ایمنی سالم حمایت کنند.

هسته خرما خواص ضد التهابی بالقوه ای دارد

برخی از مطالعات، نشان می‌دهد که ترکیبات موجود در دانه‌های خرما ممکن است دارای خواص ضد التهابی باشند. با کاهش التهاب در بدن، این ترکیبات می توانند به بهبود سلامت مفاصل و کاهش خطر بیماری های التهابی کمک کنند.

هسته خرما از سلامت دستگاه گوارش حمایت می کند

محتوای فیبر موجود در دانه خرما می تواند برای سلامت دستگاه گوارش مفید باشد. فیبر به حرکات منظم روده کمک می کند، از یبوست جلوگیری می کند و از میکروبیوم روده سالم حمایت می کند. گنجاندن دانه خرما در رژیم غذایی شما ممکن است به عملکرد خوب سیستم گوارش کمک کند.

هسته خرما برای تنظیم قند خون مفید است

یک مطالعه منتشر شده در سری کنفرانس IOP: Earth and Environmental Science نشان داد که دانه های خرما ممکن است تاثیر مثبتی بر سطح قند خون داشته باشند. این مطالعه نشان می‌دهد که اجزای موجود در دانه‌ها ممکن است به تنظیم متابولیسم گلوکز کمک کند و آنها را به طور بالقوه برای افراد مبتلا به دیابت یا کسانی که در معرض خطر ابتلا به این بیماری هستند، مفید می‌کند.

هسته خرما فوایدی برای سلامت قلب دارد

مشخصات تغذیه ای دانه خرما مزایای بالقوه ای را برای سلامت قلب نیز نشان می دهد. مطالعه ای که در Contemporary Clinical Trials Communications منتشر شده است، از کاهش سطح کلسترول گرفته تا حمایت از تنظیم فشار خون، گنجاندن دانه خرما در رژیم غذایی شما ممکن است گامی کوچک و در عین حال مهم به سمت داشتن قلب سالم تر باشد.

چگونه هسته خرما را به رژیم غذایی خود اضافه کنید؟

مصرف هسته خرما غیر معمول است، زیرا بیشتر مردم بر خوردن این میوه تمرکز می کنند. با این حال، اگر علاقه مند هستید، می توانید هسته های خشک خرما را آسیاب کرده و به صورت پودر درآورید و آن را به غذاها یا اسموتی ها اضافه کنید.

برای بهره مندی از حداکثر مزایای سلامتی آن، این مراحل را دنبال کنید:

پس از جمع آوری ۱۵ تا ۲۰ هسته خرما، گوشت آن ها را به طور کامل پاک کنید و به مدت یک روز در آفتاب بگذارید تا خشک شوند. سپس این هسته ها را در تابه روی شعله متوسط تفت دهید تا ترد شوند و با دست له شوند. اطمینان حاصل کنید که دانه ها نسوزند یا زغالی نشوند. پس از برشته شدن دانه ها، آن ها را با دست خرد کنید و سپس با استفاده از همزن خرد کنید. حالا پودر مغذی دانه خرما را آماده کرده اید. یک قاشق از این پودر را در شیر گرم مخلوط کنید و هر روز صبح بنوشید.

مطمئن شوید که با مقدار کمی پودر دانه خرما شروع کنید تا مطمئن شوید که طعم آن را دوست دارید و بدن شما به آن واکنش مثبت نشان می دهد. علاوه بر این، اگر نگرانی‌های سلامتی یا محدودیت‌های غذایی دارید، بهتر است قبل از ایجاد تغییرات قابل توجه در رژیم غذایی خود با یک متخصص تغذیه مشورت کنید.

۲۳۳۲۱۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1895960

دیگر خبرها

  • دیسرتاسیون چیست؟
  • مقاله استاد دانشگاه شریف در معتبرترین مجله انجمن فیزیک آمریکا منتشر شد
  • نتیجه پژوهش محققان؛ رژیم فستینگ می تواند به سلامت روده کمک کند
  • رژیم فستینگ می تواند از سلامت روده با افزایش سن محافظت کند
  • به این دلایل هسته‌های خرما را دور نریزید
  • کاربرد عجیب پلک که نمی‌دانستید!
  • بهترین رژیم غذایی برای مغز
  • استامینوفن برای قلب ضرر دارد؟
  • استامینوفن ممکن است برای سلامت قلب ایمن نباشد
  • آیا این ادویه خوش بو می تواند با سرطان پروستات مقابله کند