Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خوزستان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: زمانی که دمای هوا بالا است، مصرف برق بالا می‌رود و این مساله، زمینه بروز حادثه روی تجهیزات شبکه ناشی از عدم رعایت الگوی مصرف توسط برخی مشترکان را فراهم می‌آورد.

حسن کریمی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به افزایش دمای هوا در این ایام در خوزستان و اهواز، خاموش کردن لوازم برقی غیر ضروری به پایداری شبکه برق و کاهش خاموشی کمک می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: افزایش یک درجه سانتیگرادی دما، حدود ۳۰۰ مگاوات بر بار شبکه به ویژه در ساعت‌های پیک یا اوج مصرف اضافه می‌کند و می‌تواند موجب بروز حادثه روی شبکه و وقوع خاموشی شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق اهواز گفت: زمانی که دمای هوا بالا است، مصرف برق بالا می‌رود و این مساله، زمینه بروز حادثه روی تجهیزات شبکه ناشی از عدم رعایت الگوی مصرف توسط برخی مشترکان را فراهم می‌آورد.

کریمی تصریح کرد: با توجه به شرایط دمایی، شهروندان اهوازی در ساعت‌های اوج مصرف در کلانشهر اهواز که از حدود ساعت ۱۲ تا ۱۸ و از غروب آفتاب تا حدود ساعت ۲۳ است، لوازم برقی غیرضروری را از مدار خارج کنند و در زمان ترک خانه، برای ایمن ماندن تجهیزات و مدیریت مصرف برق، سیستم سرمایشی خانه را حتما خاموش کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی اخبار اقتصادی خوزستان برق مصرف برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۴۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جمع آوری بیش از ١١ هزار انشعاب غیر مجاز آب در اهواز

قائم مقام شرکت آب و فاضلاب اهواز گفت: یکی از مهمترین دغدغه‌های مجموعه آبفا اهواز وجود انشعابات غیر مجاز آب و اعمال تخلف از سوی برخی شهروندان بوده است.

فرزان عباسیان می گوید: در این زمینه طی یکسال گذشته بیش از ١١ هزار مورد انواع تخلف انشعاب غیر مجاز شناسایی و جمع آوری شده است.

او ادامه داد: با تعداد ١٠ هزار و ٥٩٦ انشعاب غیر مجاز و ٨٠٩ مورد تخلف مانند اعمال تغییرات در کنتور‌های آب در یکسال گذشته برخورد شد.

عباسیان با بیان اینکه این عملیات با هدف جلوگیری از هدر رفت آب، افت فشار و مدیریت آب بدون درآمد اجرا شده است، گفت: میزان صرفه جویب مصرف آب پس از این عملیات ٤٩٧ هزار و ٣٨٩ مترمکعب بوده است.

قائم مقام شرکت آبفا کلانشهر اهواز می گوید: موضوع تعویض کنتور‌های خراب نیز از دیگر اهداف مد نظر بوده که در سال گذشته بالغ بر ٢٠ هزار و ١٨٣ مورد کنتور خراب و فرسوده تعویض شد.

عباسیان بیان کرد: تعویض کنتور‌های خراب در ابتداء میزان مصرف صحیح و قرائت را تسهیل می‌کند و مشترکین نیز حق آبهاء مصرفی دقیق خود را پرداخت خواهند کرد.

وی با اشاره به فرا رسیدن فصل گرم هوا و احتمال افزایش میزان مصرف آب گفت: همزمان با فرا رسیدن گرمای هوا میزان سرانه مصرف آب افزایش خواهد یافت، لذا شهروندان با صرفه جویی و مصرف صحیح میتوانند میزان احتمال افت فشار و بروز تنش آبی را کاهش دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان خوزستان اهواز

دیگر خبرها

  • آماده‌سازی شبکه برق خوزستان برای عبور از پیک مصرف تابستان
  • خطر بروز افسردگی در میانسالی در اثر ساعت کار طولانی در جوانی
  • جمع آوری بیش از ١١ هزار انشعاب غیر مجاز آب در اهواز
  • گرما در بنگلادش قربانی گرفت
  • علائم ابتلا به پارکینسون در جوانان چیست؟ / بروز نشانه‌های بیماری در پی مصرف بعضی داروها
  • ناگفته‌هایی از نجات یافتگان در کوهستان | طبیعت‌گردانی که با مرگ دست و پنجه نرم کردند
  • علت حادثه در خط انتقال آب به کاشان چه بود؟
  • رگبار و کاهش دما در تهران از فردا
  • برپایی سفره سلامت در مدارس خلخال
  • صدا وسیما بازدیدهای شبکه اجتماعی را مخاطب خود حساب می‌کند+ فیلم