Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیفای به سیستم‌های مالی غیر متمرکز (نوع جدیدی از سیستم‌های مالی که به مکانی خاص وابسته نیستند مانند بانک‌ها، که بتوانند بر روند تراکنش‌ها نظارت داشته باشند) اشاره دارد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ایمان کرمی، تحلیلگر بازارهای مالی، بازار ارزهای دیجیتال امروز _ شنبه ۲۲ خردادماه_ را اینگونه تحلیل می‌کند:

نگاهی به تحولات امروز بازار ارزهای دیجیتال

(منبع: ارز دیجیتال)

دیفای (Decentralized Finance) چیست؟

دیفای به سیستم‌های مالی غیر متمرکز (نوع جدیدی از سیستم‌های مالی که به مکانی خاص وابسته نیستند مانند بانک‌ها، که بتوانند بر روند تراکنش‌ها نظارت داشته باشند) اشاره دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دیفای به معنای امور مالی غیرمتمرکز است، اصطلاحی فراگیر که برای انواع برنامه‌های مالی در ارزهای رمز پایه یا بلاکچین که به منظور کمرنگ کردن واسطه‌های مالی ایجاد شده‌اند، به کار می‌رود.

دیفای از بلاکچین، فناوری پشت ارز دیجیتال بیت کوین الهام گرفته شده است که به چندین نهاد امکان می‌دهد تا نسخه‌ای از تاریخچه معاملات را نگه دارند، به این معنی که تراکنشات دیگر توسط یک منبع مرکزی کنترل نمی‌شود. این موضوع مهمی است؛ زیرا سیستم‌های متمرکز و مراکز کنترل انسانی می‌توانند سرعت و پیچیدگی معاملات را محدود کنند؛ در حالی که کاربران کنترل مستقیم کمتری بر پول خود دارند. دیفای منحصر به فرد است، زیرا کاربرد بلاکچین را از انتقال ارزش ساده به موارد استفاده مالی پیچیده‌تر گسترش می‌دهد.

مدت‌هاست که بانک‌ها و سازمان‌های متمرکز بر دنیای مالی تسلط دارند. امروزه اگر بخواهید وام بگیرید، خریدوفروش کنید و یا اقساط و مالیات خود را پرداخت کنید، مجبور هستید به بانک، دولت یا دیگر سازمان‌های متمرکز مراجعه کنید. در تمام جهان، مردم هر لحظه به دولت‌ها اعتماد می‌کنند با این فرض که دولت‌ها پاک هستند و با کمک آنها از ارزش پول‌های ملی محافظت می‌شود. مردم دنیا به بانک‌ها اعتماد می‌کنند با این فرض که امانتدارِ درست‌کارِ پول‌هایشان هستند. هر لحظه به شرکت‌های واسطه اعتماد می‌کنند با این امید که خدمات مالی بدون نقص دریافت کنند.

با دیفای چه کارهایی می‌توان انجام داد؟

وام و قرض گرفتن

مانند بسیاری از خدمات مالی موجود، وام و قرض گرفتن نیز نقشی اساسی در امور مالی ایفا می‌کنند. کاربرانی که به دنبال کسب سود و درآمد از سرمایه خود هستند، می‌توانند وجوه خود را به یک استخر واریز کنند؛ اگرچه عملکرد این استخرها هم مانند بازارهای سنتی است اما این استخرها وجوه را بلوکه نمی‌کنند و هر زمان که کاربر بخواهد می‌تواند وجوه خود را پس بگیرد. این امر نقدینگی بالایی را در سیستم ایجاد می‌کند که به وام گیرندگان اجازه می‌دهد هر زمان که بخواهند در این استخرها شرکت کنند.

سرمایه‌گذاری

سرمایه‌گذاری و درآمدزایی از این طریق یکی از جذاب‌تر ین قسمت‌های خدمات مالی است. خرید و فروش ارز دیجیتال قطعاً در میان سرمایه‌گذاران سنتی رو به افزایش است. با استفاده از دیفای کاربران می‌توانند در سهام طلا یا هر دارایی دیگری که می‌خواهند سرمایه‌گذاری کنند.

این کار از طریق یک سری دارایی‌های مصنوعی یا سینتتیک‌های synthetics دیجیتالی انجام می‌شود که به کاربران امکان می‌دهد در سهام شرکت‌هایی مانند تسلا یا اپل سرمایه‌گذاری کنند.

صرافی‌های غیرمتمرکز

توسعه صرافی‌های غیرمتمرکز احتمالاً یکی از اولین موارد استفاده برای دیفای است. صرافی‌های غیرمتمرکز برای کاربران این فرصت را فراهم می‌کنند که دارایی‌های دیجیتال خود را به صورت آزادانه در سیستم عامل‌های مختلف مبادله کنند. کاربران بدون ارائه هویت و مشخصات خود یا حتی ثبت‌نام، می‌توانند از این صرافی‌ها استفاده کنند.

رمز ارزها باعث اصلاح قانون مالیات دانمارک می‌شوند

آژانس دولتی مالیات دانمارک اعلام کرد که ۱۶ هزار فرد و شرکت درگیر در معاملات رمز ارز را شناسایی کرده است. مورتن بودسکوف، وزیر مالیات این کشور می‌گوید دو سوم معاملات انجام شده در فضای رمز ارزها در پرونده‌های مالیاتی به درستی درج نشده است. بودسکوف معتقد است چنین رخدادی به دلیل قانون مالیاتی منسوخ شده این کشور است که ۱۰۰ سال پیش طراحی شده و امکان پیش بینی فضایی مانند رمز ارزها را نداشته است. وزیر مالیات دانمارک در ادامه عنوان کرد که باید اصلاح قوانین مالیاتی دانمارک انجام شود و با بروز رسانی امکان تخلف و تقلب‌های مالیاتی را محدود کند.

آمازون به‌دنبال استخدام یک فرد باتجربه در حوزه دیفای است

شرکت آمازون آگهی استخدامی را با عنوان «مدیر محصول بلاک چین» منتشر کرده است و به‌دنبال استخدام فرد باتجربه‌ای است که در حوزه شبکه‌های غیرمتمرکز فعال باشد. شرکت آمازون در متن آگهی خود پرسیده است: «آیا می‌خواهید تعیین کنید که آمازون وب سرویس AWS در آینده چگونه مشتریان خود را قادر خواهد ساخت تا مشکلات را حل کرده و بوسیله فناوری بلاک چین، در طیف گسترده‌ای از صنایع نوآوری کنند؟»

نماینده مجلس مکزیک از پذیرش رمز ارزها خبر داد

ادوارد هینوخوسا، عضو مجلس نمایندگان مکزیک می‌گوید که قصد دارد لایحه‌ای در راستای ایجاد چارچوبی قانونی برای رمز ارزها در مجلس این کشور ارائه کند. او همچنین برای نشان دادن پشتیبانی خود از رمز ارزها، عکس پروفایل توئیتر خود را به سبک بیت کوینرها به چشم لیزری تغییر داده است. ایندیرا کمپیس مارتینز، سناتور منطقه نوئو لئون نیز عکس پروفایل توئیتر خود را به عکسی با چشمان لیزری تغییر داده است.

السالوادور اقامت دائم کشورش را به ازای سه بیت کوین ارائه می‌دهد

در طی یک مکالمه صوتی زنده که توسط "Spaces" در توئیتر برگزار شد، رئیس جمهور نایب بوکله گفت السالوادور به مهاجرانی که ۳ بیت کوین ارائه دهند (معادل ۱۰۰ هزار و ۴۳۲ دلار در زمان نوشتن این مقاله)، اقامت دائم می‌دهد.

به گفته بوکله، دولت همچنین کیف پول بیت کوین را برای شهروندان خود راه اندازی خواهد کرد، اما مردم می‌توانند از هر کیف پولی استفاده کنند. این کشور همچنین یک صندوق قابل معامله که تقریباً ۱۵۰ میلیون دلار در اختیار خواهد داشت برای جبران نوسانات و اطمینان از اینکه معامله گران مجبور به پذیرش ریسک نیستند، به راه می‌اندازد.

با این حال، او قصد ندارد السالوادور را دلار زدایی کند:

"ما در تلاش نیستیم که دلار زدایی کنیم زیرا این کار هیچ هدفی برای ما نخواهد داشت. کار ما کمک خواهد کرد که هر دو ارز به عنوان پول قانونی استفاده شوند.

واکنش ایلان ماسک به نظر بوترین درباره همکاری اتریوم با دوج کوین

ایلان ماسک توئیت جدیدی را در ارتباط با دوج کوین منتشر کرده و نسبت به گفته‌های اخیر ویتالیک بوترین، هم‌بنیان‌گذار اتریوم، واکنش نشان داده است. بوترین چندی پیش درباره پتانسیل همکاری بین اتریوم و دوج کوین این‌گونه گفته بود: «در صورتی که دوج کوین به اتریوم متصل شود، آن وقت افراد می‌توانند در لوپرینگ، در هر ثانیه هزاران بار دوج کوین معامله کنند که امری خارق‌العاده است.» ماسک در توئیت خود نوشت: «کاملاً با ویتالیک موافقم.» ماسک ماه پیش پیشنهادهایی را برای بهبود دوج کوین مطرح کرده بود.

مدیرعامل ای‌تورو: بیت کوین پادشاه ارزهای دیجیتال است و ماندگار خواهد بود

یونی آسیا، مدیرعامل پلتفرم معاملاتی ای‌توروeToro ، طی مصاحبه خود با کوین‌تلگراف در حاشیه رویداد بیت کوین ۲۰۲۱، بیت کوین را «پادشاه ارزهای دیجیتال» خواند و گفت که این ارز دیجیتال ماندگار خواهد بود. وی اظهار داشت: «تعجب می‌کنم اگر در سه تا پنج سال آینده رشد چشم‌گیری را برای بیت کوین شاهد نباشیم، زیرا هنوز ۵ میلیارد نفر از مردم جهان به ارز بومی مناسبی دسترسی ندارند.»

سناتور تگزاس: مردم آمریکا به دلیل تورم به بیت کوین روی می‌آورند

تد کروز، سناتور آمریکایی اهل تگزاس، در شبکه فاکس نیوز حضور یافت و در مورد بیت کوین به صحبت پرداخت. وی عنوان کرد که به عقیده او، بیت کوین با پذیرش گسترده مردم روبرو شده است، چون مردم در مورد رشد تورم و بودجه پیشنهادی دولت بایدن نگران هستند. وی اظهار کرده است: «من فکر می‌کنم اینکه مردم به بیت کوین روی می‌آورند، تا حدودی به خاطر آن است که ما در آستانه یک بحران تورم قرار داریم و جو بایدن پیشنهاد اختصاص بودجه ۷ تریلیون دلاری را ارائه کرده است.»

هشدار کمیسیون بورس و اوراق بهادار به سرمایه‌گذاران بیت کوین

دفتر آموزش و حمایت از سرمایه‌گذاران OIEA کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده، اطلاعیه‌ای هشدار دهنده برای سرمایه‌گذاران درباره خطرات معاملات آتی بیت کوین منتشر کرده است. این آژانس در اطلاعیه خود عنوان کرده است: «سرمایه‌گذاران باید نوسانات بیت کوین و بی ثباتی بازار معاملات آتی آن را، در کنار عدم وجود مقررات و امکان تقلب یا دستکاری در بازار این ارز دیجیتال را در نظر بگیرند.»

دفتر آموزش و حمایت از سرمایه‌گذاران هشدار داده است که افراد باید عواملی مانند تحمل ریسک، ضررهای احتمالی، اختلاف میان قیمت‌های لحظه‌ای و قیمت‌های معاملات آتی را در نظر بگیرند. آن‌ها همچنین خاطرنشان کرده‌اند که بیت کوین و قراردادهای مشتقه آن، بسیار سوداگرانه هستند.

پالیگان و زیرو ایکس برای جذب توسعه‌دهندگان به شبکه پالیگان ۱۰.۵ میلیون دلار اختصاص می‌دهند

تیم پروتکل صرافی غیرمتمرکز زیرو ایکس و پلتفرم مقیاس‌پذیری اتریوم پالیگان، امروز اعلام کردند که برای جذب کاربران به سمت شبکه پالیگان، ۱۰.۵ میلیون دلار اختصاص می‌دهند. به گفته این دو تیم، این سرمایه ایجاد زیرساخت در شبکه پالیگان از طریق اتریوم را برای توسعه‌دهندگان تسهیل می‌کند. گفتنی است که پالیگان یک راهکار لایه دوم برای افزایش مقیاس‌پذیری اتریوم است که به توسعه دهندگان اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز خود را سریع‌تر و ارزان‌تر در بستر اتریوم ایجاد کنند.

نقشه بازار رمز ارزها

منابع: کوینبیس، نوبیتکس، یوبیتکس و ارز دیجیتال

کد خبر 499978

منبع: ایمنا

کلیدواژه: پروژه های defi چیست ارزهای defi Nft چیست توکن های defi چیست Defi چیست ارز دیجیتال چیست استخراج ارز دیجیتال چیست شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق ارزهای دیجیتال سیستم های مالی سرمایه گذاران سرمایه گذاری ارز دیجیتال رمز ارزها بیت کوین دوج کوین صرافی ها رمز ارز بانک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۱۹۹۵۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد

به گزارش خبرنگار مهر، تا پایان سال (۱۴۰۲)، با شروع سال جدید یکی از مشکلات و کابوس‌های مستأجران افزایش نرخ اجاره‌بها است که در مقابل موجب فاصله گرفتن نرخ‌های پیشنهادی اجاره بها با قدرت پرداختی مردم، به مشکل جدی این روزهای مستأجران تبدیل شده است.

بازار ساخت مسکن روند مثبتی نداشته و سیاست‌های انقباضی دولت، علاوه بر ایجاد آرامش موقتی در این صنعت، عملاً مشکلات قبلی را تشدید کرد. البته با بازار مسکن با تأثیرپذیری از سال گذشته امسال را هم در رکود گذراند. کارشناسان حوزه مسکن معتقدند، دیگر توانی نزد مردم برای خرید خانه باقی نمانده است.

یکی از مهمترین نیازهای جوانان و بالاخص زوج‌های جوان داشتن مسکنی است تا در آن بتوانند با آرامش و بدون دغدغه زندگی کنند این نیاز اصلی است که هر شهروند حق داشتن آن را دارد اما متأسفانه با وجود قیمت‌های بالای مسکن به آرزوی دیرینه‌ای برای آنها تبدیل شده است. از سال ۱۳۹۶ به بعد قیمت مسکن متناسب با درآمد مستأجران نیست؛ بیشترین تمرکز و انرژی دولت بر روی تنظیم بازار مسکن است.

یکی از مهمترین محورهای زندگی بشریت حول مسئله مسکن عنوان شده و با توجه به اهمیت بازار مسکن در کشور به دلیل ارتباط مستقیم با وضعیت معیشت و رفاه زندگی مردم، خبرگزاری مهر قصد دارد در سلسله گزارش‌هایی قیمت خرید، رهن و اجاره واحدهای مسکونی در مناطق مختلف تهران را به صورت مجزا بررسی کند.

در گزارش روزهای اخیر با توجه به افزایش قیمت مسکن در پایان سال (۱۴۰۲)، به بررسی وضعیت نرخ خرید و فروش «منطقه ۱۳» و «منطقه ۱۴» و «منطقه ۱۵» و «منطقه ۱۶» و «منطقه ۱۷» پرداختیم؛ حال قصد داریم در گزارش پیش رو نرخ خرید و فروش در «منطقه ۱۸» تهران را بررسی کنیم.

براساس آمار قیمت‌ها، برای خرید یک واحد ۸۰ متری در منطقه ۱۸ محله بهداشت تهران با عمر ۳ سال ساخت، نیازمند حداقل یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان است.

قیمت خرید واحدهای دیگر در منطقه ۱۸ تهران را در جدول زیر بررسی کنید؛

محله و خیابان (منطقه ۱۸) عمر ساختمان متراژ قیمت کل (تومان)
ابراهیم‌آباد ۱۳۹۰ ۹۷ ۳,۹۹۸,۰۰۰,۰۰۰
بهداشت ۱۴۰۰ ۸۰ ۱,۷۰۰,۰۰۰,۰۰۰
تولید دارو ۱۴۰۰ ۷۵ ۱,۴۵۰,۰۰۰,۰۰۰
خلیج‌فارس ۱۴۰۰ ۸۸ ۴,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
سعید آباد ۱۴۰۲ ۹۰ ۲,۳۴۰,۰۰۰,۰۰۰
شاد آباد ۱۴۰۰ ۷۷ ۳,۴۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک امام خمینی (ره) ۱۳۹۲ ۷۳ ۴,۱۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک فردوس ۱۳۹۶ ۸۶ ۴,۹۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک مسلمین ۱۳۷۵ ۷۵ ۲,۳۰۰,۰۰۰,۰۰۰
شهرک ولیعصر ۱۴۰۱ ۶۰ ۳,۵۰۰,۰۰۰,۰۰۰
کوی هفدهم شهریور ۱۴۰۰ ۸۵ ۴,۸۰۰,۰۰۰,۰۰۰
یافت‌آباد جنوبی ۱۴۰۳ ۸۰ ۴,۶۴۰,۰۰۰,۰۰۰

به گزارش مهر، عده‌ای از کارشناسان معتقدند با وجود روند بازار املاک در سال ۱۴۰۲ و بودجه‌ای که دولت برای سال ۱۴۰۳ تدارک دیده، مسیری صعودی پیش روی قیمت خانه وجود دارد. این در حالی‌ست که صعود قیمت‌ها هر چه بیشتر خرید مسکن را از دسترس مردم خارج می‌کند و این وضعیت می‌تواند حاکی از رکودی تورمی در سال ۱۴۰۳، حداقل در نیمه اول باشد.

کد خبر 6086183 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • فرصت تحلیل برای اهالی بازار سرمایه با انتشار گزارش‌های ماهانه و سالانه شرکت‌ها 
  • بورس تغییر جهت داد
  • «تتر» جایگزین دلار می شود؟
  • نرخ خرید مسکن تهران؛ خرید مسکن در خیابان بهداشت با ۱.۷ میلیارد
  • سایت های معتبر تحلیل ارز دیجیتال
  • صدر اعظم آلمان خواستار تاسیس اتحادیه بانکی در اروپا شد
  • افت بازار سرمایه پس از ۴ روز رشد
  • بیت‌کوین در آستانه رکوردی جدید / قیمت روز ارزهای دیجیتال
  • بیت کوین به قیمت جدید رسید/ ۶۶ هزار و ۴۶۹.۳۲ دلار
  • سقف معافیت مالی؛ داغ همیشگی بر پیشانی بورس!